formació
catàleg formatiu
L’oferta formativa de TJ es basa en cursos bàsics i d’aprofitament que es programen periòdicament i que configuren les ofertes formatives trimestrals del centre, juntament amb cursos complementaris que es realitzen de manera puntual.
QUINES RESPONSABILITATS TENIM COM A MEMBRES DE LA JUNTA DIRECTIVA?
Conèixer les obligacions i responsabilitats vinculades a formar part de la junta directiva és essencial per garantir-ne una bona gestió.
En aquesta formació s’oferirà una visió global de les tasques i les obligacions de les juntes directives a les entitats, així com de les responsabilitats vinculades i les conseqüències en cas d’incomplir-les (civils, penals, administratives…). Per a que no se us escapi cap informació important referent a la gestió de l’associació, repassarem les obligacions legals, documentals, econòmiques, vinculades a la gestió de persones i molt més!
PROTECCIÓ DE DADES: TOT EL QUE CAL SABER I ORIENTACIONS PER AL SEU COMPLIMENT
Quins aspectes hem de tenir en compte per aplicar correctament la Llei de protecció de dades?
Coneixeu el procés a seguir per registrar les dades de l’associació? Quines obligacions tenim com a associacions a l’hora de gestionar dades? I pel que fa als drets d’imatge i xarxes socials, com ho hem de fer? En aquest taller coneixereu com afecta la llei de protecció de dades a les associacions i com complir amb les seves obligacions.
Associacions, quines assegurances necessiteu per realitzar activitats?
De responsabilitat civil, de juntes directives, d’accidents, de voluntariat… Quins tipus d’assegurances hi ha i quines són obligatòries?
Les associacions tenen tot un seguit de deures i drets relacionats amb les assegurances que cal contractar en funció de la seva situació i activitat. En aquesta formació donarem a conèixer la normativa, obligacions i responsabilitats en matèria d’assegurances. A partir dels continguts que es treballaran, s’oferirà orientació sobre quina assegurança s’adapta millor a les necessitats de l’entitat, depenent de les activitats i serveis que ofereix.
Eines per millorar la transparència
de les associacions
Què signfica ser transparent? Com ho podem posar en pràctica?
En aquesta formació s’abordarà la importància de la transparència a les entitats, així com recursos i eines per la seva millora. L’objectiu és a través de diversos recursos i recomanacions poder promoure una cultura de transparència a l’entitat. També es treballaran els aspectes claus de la llei transparència i veurem com ens impliquen aquestes obligacions.
Estatuts i Reglament de Règim Intern: millorem el funcionament de l’entitat
Quins aspectes podem incloure en els estatuts? Què hem de tenir en compte a l’hora de redactar-lo o fer-ne una modificació? I el Reglament de Règim Intern, què és i què hi podem regular?
En aquest taller pràctic s’abordarà el contingut necessari que ha de contindre els estatuts de l’entitat i aquelles qüestions que podem regular en el text estatutari. Així com es facilitaran recomanacions a tenir en compte un cop ens plantegem la seva modificació. També es tractarà el Reglament de Règim Intern (RRI), com a document de desenvolupament dels estatuts, fent referència als temes que són propis del RRI i com abordar la seva regulació.