formació

Inici » SERVEIS » FORMACIÓ » CATÀLEG FORMATIU

catàleg formatiu

L’oferta formativa de TJ es basa en cursos bàsics i d’aprofitament que es programen periòdicament i que configuren les ofertes formatives trimestrals del centre, juntament amb cursos complementaris que es realitzen de manera puntual.

Bàsica

QUINES RESPONSABILITATS TENIM COM A MEMBRES DE LA JUNTA DIRECTIVA?

Conèixer les obligacions i responsabilitats vinculades a formar part de la junta directiva és essencial per garantir-ne una bona gestió.

En aquesta formació s’oferirà una visió global de les tasques i les obligacions de les juntes directives a les entitats, així com de les responsabilitats vinculades i les conseqüències en cas d’incomplir-les (civils, penals, administratives…). Per a que no se us escapi cap informació important referent a la gestió de l’associació, repassarem les obligacions legals, documentals, econòmiques, vinculades a la gestió de persones i molt més!

Complementària

PROTECCIÓ DE DADES: TOT EL QUE CAL SABER I ORIENTACIONS PER AL SEU COMPLIMENT

Quins aspectes hem de tenir en compte per aplicar correctament la Llei de protecció de dades?

Coneixeu el procés a seguir per registrar les dades de l’associació? Quines obligacions tenim com a associacions a l’hora de gestionar dades? I pel que fa als drets d’imatge i xarxes socials, com ho hem de fer? En aquest taller coneixereu com afecta la llei de protecció de dades a les associacions i com complir amb les seves obligacions.

Complementària

Associacions, quines assegurances necessiteu per realitzar activitats?

De responsabilitat civil, de juntes directives, d’accidents, de voluntariat… Quins tipus d’assegurances hi ha i quines són obligatòries?

Les associacions tenen tot un seguit de deures i drets relacionats amb les assegurances que cal contractar en funció de la seva situació i activitat. En aquesta formació donarem a conèixer la normativa, obligacions i responsabilitats en matèria d’assegurances. A partir dels continguts que es treballaran, s’oferirà orientació sobre quina assegurança s’adapta millor a les necessitats de l’entitat, depenent de les activitats i serveis que ofereix.

Complementària

Eines per millorar la transparència
de les associacions

Què signfica ser transparent? Com ho podem posar en pràctica?

En aquesta formació s’abordarà la importància de la transparència a les entitats, així com recursos i eines per la seva millora. L’objectiu és a través de diversos recursos i recomanacions poder promoure una cultura de transparència a l’entitat. També es treballaran els aspectes claus de la llei transparència i veurem com ens impliquen aquestes obligacions.

Complementària

Estatuts i Reglament de Règim Intern: millorem el funcionament de l’entitat

Quins aspectes podem incloure en els estatuts? Què hem de tenir en compte a l’hora de redactar-lo o fer-ne una modificació? I el Reglament de Règim Intern, què és i què hi podem regular?

En aquest taller pràctic s’abordarà el contingut necessari que ha de contindre els estatuts de l’entitat i aquelles qüestions que podem regular en el text estatutari. Així com es facilitaran recomanacions a tenir en compte un cop ens plantegem la seva modificació. També es tractarà el Reglament de Règim Intern (RRI), com a document de desenvolupament dels estatuts, fent referència als temes que són propis del RRI i com abordar la seva regulació.

Skip to content