formació
catàleg formatiu
L’oferta formativa de TJ es basa en cursos bàsics i d’aprofitament que es programen periòdicament i que configuren les ofertes formatives trimestrals del centre, juntament amb cursos complementaris que es realitzen de manera puntual.
L’estratègia comunicativa d’una associació: primeres passes
Com gestionem la comunicació de la nostra entitat? Com podriem millorar-la? Quins canals de comunicació podem d’utilitzar?
Una bona comunicació és imprescindible per a qualsevol associació. En aquesta formació treballarem quins són els aspectes bàsics que cal tenir en compte i incorporar tant pel que fa la comunicació externa com la interna. També, es facilitaran elements per millorar la gestió de la comunicació de l’entitat i es farà una introducció a la planificació de la comunicació.
COMUNICACIÓ II: COM ELABORAR EL PLA DE COMUNICACIÓ DE L’ASSOCIACIÓ?
Una bona comunicació és imprescindible per a qualsevol associació.
Però cal planificar-la i saber què, com i quan volem comunicar. En aquest curs exposarem com fer un Pla de Comunicació útil i efectiu, que posi la comunicació al servei de la missió de l’associació. La part teòrica es complementarà amb una part pràctica que es realitzarà a través de l’aula virtual de Torre Jussana.
Com construir, transmetre i posicionar la marca de la vostra entitat
Com podem construir una narrativa que ens generi diferienciació i reputació? Perquè és important treballar en la marca i la seva narrativa?
Les organitzacions i el tercer sector, en general, tenen un gran “storydoing”, és a dir, saben molt bé el que fan i l’impacte positiu que aporten a la societat. En l’actual era del coneixement, la digitalització i la hiperrapidesa, ens trobem amb milions d’impactes a diari, molts d’ells, efímers. Per accedir a l’atenció del nostre usuari (públics objectius) és imprescindible que construïm una narrativa que expliqui qui som, què fem, per què estem aquí, què volem aconseguir i per què la nostra proposta és especial. En aquesta formació, ens detindrem a parlar de la marca i la seva personalitat, com es construeix. El to i l’estil de la marca i, per suposat, el discurs de marca: la narrativa o storytelling.
STORYTELLING: UNA TÈCNICA EFICAÇ PER A COMUNICAR ELS NOSTRES PROJECTES
Conegueu com treure profit del Storytelling, una tècnica comunicativa, innovadora i creativa que us permetrà explicar la vostra entitat a través d’històries personals.
En aquest taller us donarem eines per fer la vostra comunicació més creativa i captar l’interès cap al vostre projecte a través del Storytelling.
La memòria de l’entitat: consells pràctics per la seva millora!
Què hem de tenir en compte a l’hora d’estructurar i redactar la memòria de l’entitat? Com podem fer una memòria més atractiva?
En aquest taller coneixereu aspectes claus a tenir en compte a l’hora de realitzar la memòria per tal d’aprofitar-ne totes les potencialitats que se’n poden obtenir i que sigui una eina útil de comunicació dels projectes i activitats de l’entitat. A més, es facilitaran eines i recursos per la recollida d’informació prèvia a la redacció, així com es compartiran consells per elaborar una bona memòria.
MOSTRAR DADES DE FORMA ATRACTIVA ÉS POSSIBLE!
Voleu millorar i fer més visuals les vostres memòries, informes o altres documents?
En aquest curs coneixereu els elements bàsics de la visualització de dades: la seva codificació visual, forma, funció, color, animació, etc. També es facilitaran eines útils per fer gràfics i visualitzar dades a través de l’ordinador, així com l’adquisició d’habilitats bàsiques en infografies interactives i estàtiques i altres eines digitals.
ESTRATÈGIA I PLANIFICACIÓ DE LES XARXES SOCIALS
Aprèn a gestionar les xarxes socials de l’associació!
En aquesta formació treballarem quins són els elements claus a tenir en compte a l’hora de dissenyar una estratègia de comunicació per a les xarxes socials de l’entitat. També parlarem com definir la identitat de l’associació a les xarxes i a partir d’aquí, generar una visibilitat més gran de les activitats i projectes que realitzeu.
La comunicació com a eina de transformació social
Sovint pensem la comunicació com una eina per difondre l’activitat de l’entitat i no com una eina de desenvolupament d’aquesta, dels seus objectius i de la seva acció social i transformadora.
En aquesta formació treballarem en el disseny d’un pla de comunicació orientat a aquest enfocament però també un pla de comunicació abastable. Escalat a les necessitats, recursos i objectius reals de l’entitat.
Comunicació inclusiva: La força del llenguatge per construir un món més igualitari
Passem a l’acció i promovem una comunicació més inclusiva a la nostra entitat!
La comunicació és una eina bàsica quan parlem d’inclusió i igualtat. En aquesta formació aprendrem perquè és tan important i treballarem el llenguatge escrit des de la mirada
inclusiva i no sexista, i també aprofundirem en el llenguatge audiovisual: fotos, vídeos, infografies, cartells. L’objectiu: aconseguir que la nostra comunicació sigui inclusiva i no
sexista i al mateix temps entenedora per a tothom.
Introducció a l’edició de vídeo: tres, dos, un… acció!
Voleu aprendre les eines bàsiques i els consells a l’hora d’editar i muntar un vídeo?
Ja fa anys que qualsevol entitat podem tenir un canal o una plataforma a la qual pujar els nostres videos. Tot i això, sovint trobem que els hi falte ritme, que els acabats són millorables o que directament no sabem per on retallar i acabem pujant vídeos massa llargs que no acaben tenint cap impacte.
En aquesta formació aprendrem les bases del muntatge: una tècnica que ha evolucionat al llarg dels anys però amb una essència senzilla i que no precisa de grans coneixements tecnològics. De la mateixa manera que fem servir paraules per explicar un conte, podem aprendre a explicar qualsevol cosa mitjançant imatges. Entendre el llenguatge audiovisual no és una tasca complexa i en aquest taller aprendrem com s’explica una història amb imatges, així com quins són els elements comuns a qualsevol programa d’edició de vídeo.
Com ha de ser un bon butlletí digital?
Si la vostra associació no disposa de butlletí electrònic o bé voleu millorar-lo, no us perdeu aquest taller!
Un butlletí o newsletter és una eina que pot resultar molt útil per a la vostra entitat, especialment a l’hora de donar a conèixer les activitats que realitzeu, les novetats de l’entitat i disposar d’un canal de comunicació regular amb les vostres persones sòcies i la base social.
En aquesta formació s’abordaran quins són els elements claus d’un bon butlletí de l’associació, recomanacions sobre com el podem dissenyar i estructurar, com analitzar-le l’impacte i fer-ne difusió, així com altres qüestions.
Cosmovisions: Una eina innovadora per transformar el món associatiu
Aquesta és una formació radical. Radical perquè ens proposem arribar on mai arribem: a l’arrel. Violència masclista, xenofòbia, bullying, classisme, conductes incíviques, violència envers les persones LGTBI, violències envers els infants o les persones grans. Semblen problemes diferents, però, i si trobéssim una causa comuna? I si trobar les causes ens obrís noves perspectives de treball molt més eficaces? I si sumem esforços per poder fer menys, però infinitament millor?
Inscripcions: https://forms.gle/n6M6ftvCK7C61mE39
Pòdcast associatius: passos a seguir per al seu disseny i creació
Què entenem com pòdcast? Com s’estructura un pòdcast des de la idea al guió?
Els podcasts són un seguit de continguts gravats en àudio i transmesos en línia. Aquests poden ser gravats en diferents formats, com per exemple entrevistes, ràdio-ficció, format de conversa sobre un tema específic i molt més. En aquest curs entrarem a conèixer les eines bàsiques per a iniciar-se en el món dels podcasts.