formació
catàleg formatiu
L’oferta formativa de TJ es basa en cursos bàsics i d’aprofitament que es programen periòdicament i que configuren les ofertes formatives trimestrals del centre, juntament amb cursos complementaris que es realitzen de manera puntual.
L’ABC per a la comunicació de la teva entitat
Com gestionem la comunicació de la nostra entitat? Com podriem millorar-la? Quins canals de comunicació podem d’utilitzar?
La comunicació és bàsica per a qualsevol entitat. Però, quins han de ser els bàsics per fer que aquesta comunicació funcioni? En aquesta formació ens respondrem a aquesta pregunta i donarem les claus per aconseguir que qualsevol entitat pugui fer funcionar la seva comunicació de manera estratègica i amb uns objectius clars. El curs combinarà la teoria amb la pràctica, on tot l’alumnat podrà adaptar al seu cas particular cadascuna de les passes que es vagin posant sobre la taula, per implementar-ho a la pròpia entitat.
COMUNICACIÓ II: COM ELABORAR EL PLA DE COMUNICACIÓ DE L’ASSOCIACIÓ?
Una bona comunicació és imprescindible per a qualsevol associació.
Però cal planificar-la i saber què, com i quan volem comunicar. En aquest curs exposarem com fer un Pla de Comunicació útil i efectiu, que posi la comunicació al servei de la missió de l’associació. La part teòrica es complementarà amb una part pràctica que es realitzarà a través de l’aula virtual de Torre Jussana.
Com construir, transmetre i posicionar la marca de la vostra entitat
Com podem construir una narrativa que ens generi diferienciació i reputació? Perquè és important treballar en la marca i la seva narrativa?
Les organitzacions i el tercer sector, en general, tenen un gran “storydoing”, és a dir, saben molt bé el que fan i l’impacte positiu que aporten a la societat. En l’actual era del coneixement, la digitalització i la hiperrapidesa, ens trobem amb milions d’impactes a diari, molts d’ells, efímers. Per accedir a l’atenció del nostre usuari (públics objectius) és imprescindible que construïm una narrativa que expliqui qui som, què fem, per què estem aquí, què volem aconseguir i per què la nostra proposta és especial. En aquesta formació, ens detindrem a parlar de la marca i la seva personalitat, com es construeix. El to i l’estil de la marca i, per suposat, el discurs de marca: la narrativa o storytelling.
STORYTELLING: UNA TÈCNICA EFICAÇ PER A COMUNICAR ELS NOSTRES PROJECTES
Conegueu com treure profit del Storytelling, una tècnica comunicativa, innovadora i creativa que us permetrà explicar la vostra entitat a través d’històries personals.
En aquest taller us donarem eines per fer la vostra comunicació més creativa i captar l’interès cap al vostre projecte a través del Storytelling.
La memòria de l’entitat: consells pràctics per la seva millora!
Què hem de tenir en compte a l’hora d’estructurar i redactar la memòria de l’entitat? Com podem fer una memòria més atractiva?
En aquest taller coneixereu aspectes claus a tenir en compte a l’hora de realitzar la memòria per tal d’aprofitar-ne totes les potencialitats que se’n poden obtenir i que sigui una eina útil de comunicació dels projectes i activitats de l’entitat. A més, es facilitaran eines i recursos per la recollida d’informació prèvia a la redacció, així com es compartiran consells per elaborar una bona memòria.
MOSTRAR DADES DE FORMA ATRACTIVA ÉS POSSIBLE!
Voleu millorar i fer més visuals les vostres memòries, informes o altres documents?
En aquest curs coneixereu els elements bàsics de la visualització de dades: la seva codificació visual, forma, funció, color, animació, etc. També es facilitaran eines útils per fer gràfics i visualitzar dades a través de l’ordinador, així com l’adquisició d’habilitats bàsiques en infografies interactives i estàtiques i altres eines digitals.
ESTRATÈGIA I PLANIFICACIÓ DE LES XARXES SOCIALS
Aprèn a gestionar les xarxes socials de l’associació!
En aquesta formació treballarem quins són els elements claus a tenir en compte a l’hora de dissenyar una estratègia de comunicació per a les xarxes socials de l’entitat. També parlarem com definir la identitat de l’associació a les xarxes i a partir d’aquí, generar una visibilitat més gran de les activitats i projectes que realitzeu.
La comunicació com a eina de transformació social
Sovint pensem la comunicació com una eina per difondre l’activitat de l’entitat i no com una eina de desenvolupament d’aquesta, dels seus objectius i de la seva acció social i transformadora.
En aquesta formació treballarem en el disseny d’un pla de comunicació orientat a aquest enfocament però també un pla de comunicació abastable. Escalat a les necessitats, recursos i objectius reals de l’entitat.
Comunicació inclusiva: La força del llenguatge per construir un món més igualitari
Passem a l’acció i promovem una comunicació més inclusiva a la nostra entitat!
La comunicació és una eina bàsica quan parlem d’inclusió i igualtat. En aquesta formació aprendrem perquè és tan important i treballarem el llenguatge escrit des de la mirada
inclusiva i no sexista, i també aprofundirem en el llenguatge audiovisual: fotos, vídeos, infografies, cartells. L’objectiu: aconseguir que la nostra comunicació sigui inclusiva i no
sexista i al mateix temps entenedora per a tothom.
Introducció a l’edició de vídeo: tres, dos, un… acció!
Voleu aprendre les eines bàsiques i els consells a l’hora d’editar i muntar un vídeo?
Ja fa anys que qualsevol entitat podem tenir un canal o una plataforma a la qual pujar els nostres videos. Tot i això, sovint trobem que els hi falte ritme, que els acabats són millorables o que directament no sabem per on retallar i acabem pujant vídeos massa llargs que no acaben tenint cap impacte.
En aquesta formació aprendrem les bases del muntatge: una tècnica que ha evolucionat al llarg dels anys però amb una essència senzilla i que no precisa de grans coneixements tecnològics. De la mateixa manera que fem servir paraules per explicar un conte, podem aprendre a explicar qualsevol cosa mitjançant imatges. Entendre el llenguatge audiovisual no és una tasca complexa i en aquest taller aprendrem com s’explica una història amb imatges, així com quins són els elements comuns a qualsevol programa d’edició de vídeo.
Com ha de ser un bon butlletí digital?
Si la vostra associació no disposa de butlletí electrònic o bé voleu millorar-lo, no us perdeu aquest taller!
Un butlletí o newsletter és una eina que pot resultar molt útil per a la vostra entitat, especialment a l’hora de donar a conèixer les activitats que realitzeu, les novetats de l’entitat i disposar d’un canal de comunicació regular amb les vostres persones sòcies i la base social.
En aquesta formació s’abordaran quins són els elements claus d’un bon butlletí de l’associació, recomanacions sobre com el podem dissenyar i estructurar, com analitzar-le l’impacte i fer-ne difusió, així com altres qüestions.
Cosmovisions: Una eina innovadora per transformar el món associatiu
Aquesta és una formació radical. Radical perquè ens proposem arribar on mai arribem: a l’arrel. Violència masclista, xenofòbia, bullying, classisme, conductes incíviques, violència envers les persones LGTBI, violències envers els infants o les persones grans. Semblen problemes diferents, però, i si trobéssim una causa comuna? I si trobar les causes ens obrís noves perspectives de treball molt més eficaces? I si sumem esforços per poder fer menys, però infinitament millor?
Inscripcions: https://forms.gle/n6M6ftvCK7C61mE39
Pòdcast associatius: passos a seguir per al seu disseny i creació
Què entenem com pòdcast? Com s’estructura un pòdcast des de la idea al guió?
Els podcasts són un seguit de continguts gravats en àudio i transmesos en línia. Aquests poden ser gravats en diferents formats, com per exemple entrevistes, ràdio-ficció, format de conversa sobre un tema específic i molt més. En aquest curs entrarem a conèixer les eines bàsiques per a iniciar-se en el món dels podcasts.