TENIU AL DIA EL CERTIFICAT DIGITAL? EL NECESSITAREU PER SOL·LICITAR LES #SUBVENCIONSBCN
2023-11-23
La publicació de la convocatòria general de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona és a tocar i, com en els darrers anys, les entitats que vulguin sol·licitar-les ho podran fer únicament de forma telemàtica.
Aquesta sol·licitud, que es realitza a través del portal de tràmits municipal, requereix l’ús d’un certificat digital.
TIPOLOGIES DE CERTIFICATS
Existeixen diversos certificats digitals vàlids per a la tramitació d’aquesta subvenció (idCAT, idCAT mòbil…), tot i que en el cas de les associacions, el més recomanable és tenir vigent el Certificat digital de representant de persona jurídica. Aquest representa la forma jurídica d’una associació i, a més, permet fer qualsevol tràmit amb qualsevol administració.
SABÍEU QUE EL CERTIFICAT DIGITAL DE PERSONA JURÍDICA DE LA FNMT NO ES POT RENOVAR?
Efectivament, aquest certificat no es renova. S’ha de tramitar de nou passats 2 anys des de la seva emissió o bé quan hi hagi canvis en la representació legal de l’entitat.
Quan s’ha de tornar a tramitar?
Es poden donar les següents situacions:
- Certificat caducat: aquest certificat té una validesa de 2 anys des de la seva data de sol·licitud. Una vegada caducat, serà necessari tramitar-lo de nou pagant les taxes corresponents.
IMPORTANT! Es recomana tornar-lo a tramitar amb temps suficient (preferiblement 3 mesos abans de la seva caducitat) per tal d’evitar que us quedeu sense certificat i, per tant, sense capacitat per a realitzar tràmits digitals. - Canvis en la Junta Directiva: si hi ha alguna modificació del representant legal de l’entitat (generalment és la persona que ocupa el càrrec de presidència), serà necessari tramitar de nou el certificat de representant de persona jurídica. En aquest sentit, caldrà tenir la Junta Directiva actualitzada al Registre d’Associacions del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya abans de fer el tràmit per l’obtenció del nou certificat.
RECURSOS PER OBTENIR EL CERTIFICAT DIGITAL
Des de Torre Jussana us oferim diversos recursos per conèixer quins certificats existeixen i com obtenir-los:
- Especial web sobre el certificat digital: amb informació sobre quins certificats existeixen, quins són vàlids per a les subvencions de l’Ajuntament, com aconseguir-los, etc.
- Pas a pas del procés de sol·licitud.
- Resum esquemàtic i visual de la tramitació.
Per a ampliar informació i iniciar la tramitació feu clic en aquest enllaç.
I com sempre, continueu atentes a la nostra web tjussana.cat, a les nostres xarxes (Facebook, Twitter i Instagram) i al TJExpress, el butlletí electrònic del centre (subscriviu-vos-hi!) des d’on us anirem informant de totes les novetats que us puguin interessar.