Subvencions a entitats de l’àmbit de polítiques socials (Convocatòria del 2025-26): sol·licita la subvenció fins a l’11 de febrer!

 2025-01-14

El Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya ha publicat amb data 18 de desembre la Convocatòria ordinària anticipada de subvencions a entitats de l’àmbit de polítiques socials per als exercicis 2025 i 2026. 

Enguany, el termini per a la presentació de sol·licituds és des de les 9.00 h del 15 de gener fins a les 15.00 h de l’11 de febrer de 2025.

A continuació, us resumim els aspectes claus de la convocatòria!

Qui ho pot demanar?

En aquesta convocatòria s’hi poden presentar entitats constituïdes legalment, com a mínim dos anys abans, que no tinguin ànim de lucre i que tinguin establiment operatiu a Catalunya. També cal tenir en compte, que no poden ser-ne beneficiàries les entitats adscrites o vinculades a les administracions públiques.

Consulteu amb detall els requisits generals i específics de cada línia en el document de les Bases reguladores i la Convocatòria.

Quins projectes s’hi poden presentar?

En aquesta convocatòria es financen projectes i activitats dels àmbits de:

  • Acció comunitària i atenció al poble gitano.
  • Afers socials.
  • Associacionisme.
  • Educació en el lleure.
  • Establiments de serveis socials.
  • Famílies.
  • Gent gran.
  • Inclusió social.
  • Infància i adolescència.
  • Joventut.
  • Persones amb dependència o discapacitat.
  • Persones amb problemàtiques socials derivades de malaltia mental, addiccions, VIH-Sida o d’altres malalties.
  • Programes de manteniment de serveis.
  • Voluntariat.

Per tal de saber amb detall les característiques de cada programa i els projectes i activitats que s’hi poden presentar, així com els criteris de valoració, cal que consulteu la Convocatòria.

Quina documentació i com sol·licitar la subvenció?

Podeu consultar i descarregar-vos la documentació i el formulari de sol·licitud en el següent enllaç

La sol·licitud s’ha de fer obligatòriament de forma telemàtica a través del tràmit. Per accedir-hi, és necessari disposar d’alguns dels certificats digitals autoritzats per la Generalitat: el certificat de representant de persona jurídica, l’IdCAT, l’IdCAT Mòbil o el DNI electrònic. Si teniu dubtes sobre com obtenir-los, us recomanem consultar l’Especial web TJ sobre Certificat digital.

On podem ampliar la informació ?

Podeu consultar tots els detalls sobre aquesta subvenció (requisits, termini, quantia, despeses subvencionables, criteris de valoració…) en la Convocatòria i en les Bases reguladores. 

Des del Departament de Drets Socials i Inclusió s’ha elaborat un apartat de Preguntes freqüents, una Guia de Projectes amb informació general i detallada de les línies; i una Vídeo guia d’ajuda per presentar la sol·licitud i els annexos.

Si teniu dubtes concrets que no quedin resolts amb aquests materials, podeu plantejar la vostra pregunta al correu de contacte de cada àmbit: Busties corporatives.


Voleu estar al dia de totes les novetats del sector? Seguiu-nos a les nostres xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram), subscriviu-vos al butlletí electrònic TJExpress o estigueu atentes a la nostra web.

Ves al contingut