Quins són els avantatges de què la Generalitat disposi del vostre NIF?
2024-10-10
Associacions i Fundacions, la Generalitat de Catalunya està començant un procés per establir un canal entre les diferents administracions, i així garantir la interconnexió i interoperabilitat entre els diversos registres i censos d’entitats sense ànim de lucre, tal com recull la Llei 11/2023 de foment de l’associacionisme.
QUÈ HEU DE FER?
Els treballs de redisseny que volen facilitar aquesta interconnexió han posat de manifest la necessitat de disposar del NIF com a dada identificativa de la vostra entitat. Per tant, és necessari que comuniqueu el vostre NIF en els registres de la Generalitat
I AIXÒ INTERESSA A LA VOSTRA ENTITAT?
És una mesura que beneficia a les entitats sobretot aquelles que tenen relació amb diverses administracions. El fet d’aportar el vostre NIF ha de facilitar que es pugui compartir entre administracions la documentació oficial que disposa el Registre (estatuts, càrrecs de la junta directiva…) fet que només s’haurà de presentar un cop a la Generalitat de Catalunya en el cas que aquesta estigui al dia.
COM ENTREGAR EL NIF?
En cas que la vostra entitat no ho hagi comunicat anteriorment, caldria que feu arribar una còpia (fotografia, fotocopia, document escanejat…) del vostre número NIF a la Direcció General de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació a través del formulari de petició genèrica: Petició genèrica. Departament de Justícia, Drets i Memòria (gencat.cat)
Però, Esteu registrats al FGEC?
El Fitxer General d’Entitats Ciutadanes (FGEC) és un dels instruments de relació de l’Ajuntament de Barcelona amb les entitats de la ciutat. Més informació a https://tjussana.cat/faqs/fgec/
I com sempre, seguiu atentes a la nostra web tjussana.cat, a les nostres xarxes (Facebook, Twitter i Instagram) i al TJExpress, el butlletí electrònic del centre (subscriviu-vos-hi!) des d’on us anirem informant de totes les novetats que us puguin interessar.