Tècnica d’orientació laboral
ABD - Associació Benestar i Desenvolupament
Enviar CV a rgarcia@abd-ong.org
Fins el 07/12/2022
SALARI: Segons conveni acció social.
DESCRIPCIÓ
Nº vacants: 3
Categoria: Llicenciada
Descripció lloc vacant i funcions
- Elaboració de diagnòstic competencial i d’inserció laboral.
- Elaboració de plans de treball individualitzats.
- Recepció de demandes i acollida de persones en procés de recerca de feina i amb dificultats d’accés al mercat laboral.
- Coordinació amb agents derivadors i agents de la xarxa (centres de serveis socials, serveis propis, serveis especialitzats de la xarxa d’atenció social, etc.).
- Elaboració de defenses de candidatures a ofertes laborals.
- Preparació i dinamització de dinàmiques i treball grupal en diversos àmbits d’assoliment i millora competencial.
- Derivació a serveis externs i serveis interns que preveu el propi projecte.
- Elaboració i millora contínua dels procediments i eines de registre.
- Elaboració d’informes de seguiment, report d’indicadors i participació a la memòria anual.
- Seguiment i avaluació competencial contínua de les persones ateses.
- Participació d’espais de participació, de treball i de reflexió dels que ABD en forma part de l’àmbit de la inserció laboral.
PERFIL CANDIDAT/A
Requisits: Estudis professionals
- Estudis universitaris en l’àmbit social.
Experiència i requisits mínims
- Coneixement de les convocatòries públiques de subvencions de l’àmbit social, d’inserció laboral i d’impuls a l’economia social (SOC, Barcelona Activa, Generalitat,…).
- Coneixement de les convocatòries privades en l’àmbit de la inserció.
- Coneixement del funcionament i la lògica de treball del tercer sector social.
- Coneixement del funcionament i lògica de treball de serveis socials.
- Coneixement integral dels recursos socials, laborals i formatius disponibles per les persones objecte d’intervenció.
- Coneixement d’ofimàtica i dels sistemes de gestió transversals (especialment Word, Excel).
- Experiència mínima de 2 anys en el desenvolupament de projectes d’inserció social i laboral dirigits a col·lectius socialment vulnerables.
Competències necessàries
- ACTITUDS:
- Responsabilitat; discreció i confidencialitat; compromís amb l’organització.
- COMPETÈNCIES:
- Planificació i organització:
- Utilitzar les eines apropiades per a controlar els terminis i fer el seguiment de les tasques pendents.
- Revisar de manera sistemàtica les estratègies utilitzades per a l’execució de les tasques i aplicar-ne de noves, si cal, per a optimitzar l’eficàcia i l’eficiència.
- Realitzar les tasques de manera ordenada i curosa, mantenint en ordre i bon estat l’espai i les eines de treball.
- Desenvolupar-se de forma autònoma en l’organització de les tasques i l’acompliment dels objectius.
- Relacions interperpersonals:
- Tenir una actitud oberta vers les relacions fonamentada en el respecte, evitant l’ús de formes de discriminació basades en prejudicis i estereotips,…
- Establir relacions professionals basades en la confiança i la cooperació.
- Cercar la manera més adequada de plantejar qüestions, disconformitats, opinions, etc.
- Compartir els coneixements i les tècniques adquirides amb els/les companys/es de feina.
- Establiment de límits professionals.
- Treball en equip:
- Capacitat de crear i mantenir relacions efectives de treball en el marc d’un bon clima laboral.
- Capacitat de mostrar-se com una persona accessible i empàtica.
- Capacitat de negociació i de resolució de conflictes.
- Capacitat de promoure la participació i col·laboració de les persones vinculades al programa (professionals, voluntaris/as i persones ateses).
- Integritat:
- Capacitat de fomentar l’obertura i la transparència.
- Capacitat de construir i generar confiança.
- Compromís amb els valors del programa i l’entitat.
CARACTERÍSTIQUES DEL CONTRACTE
Tipus de Contracte
- Subvenció no superior a 6 mesos o 12 mesos segons Conveni aplicable. Temporal.
Duració
- 10 mesos.
Tipus de Jornada
- 38,5 hores.
Horari laboral
- Matins i 2 tardes. De dilluns a divendres.
Salari
- Llicenciat amb sou conveni acció social.