Tècnica de projecte

Open Cultural Center

Respondre el formulari

Fins el 18/12/2023


SALARI: No especificat.

Tens experiència dissenyant plans d’igualtat de gènere, inclusió i diversitat? T’interessa el sector tecnològic i l’educació? Open Cultural Center Barcelona està buscant una tècnica del projecte CodeWomen, una comunitat per a dones (migrants) que volen accedir al sector tecnològic!

L’organització

  • Open Cultural Center és una organització sense ànim de lucre que duu a terme diversos projectes educatius i culturals per – i amb – persones migrants i refugiades a Espanya i Grècia. Algunes de les nostres principals activitats a Barcelona i als seus voltants són un bootcamp de programació (MigraCode), una comunitat per a dones interessades en la tecnologia (CodeWomen), un programa d’habitatge per a joves migrants en zones rurals (Youth4All), una escola d’idiomes (Language Lab) i projectes de suport a persones desplaçades a Grècia (OCC Grècia).

Descripció de l’oferta

  • El projecte CodeWomen té com a objectiu contribuir a la transformació del sector tecnològic en més inclusiu i divers mitjançant la construcció d’una comunitat de dones + tecnològiques a Barcelona, ‘per dones i per a dones’ que implementi activitats d’orientació, formació i prospecció seguint un enfocament peer-to-peer. El projecte també té com a objectiu facilitar la contractació de dones a les empreses i la implementació de plans de diversitat, equitat i inclusió.

Gestió i Administració del Projecte (30%)

  • Gestionar el pressupost del projecte i complir amb els objectius anuals del projecte.
  • Gestionar la base de dades del projecte (centralitzada a Airtable), incloent CRM, administració i finances.
  • Gestionar l’equip de voluntàries CodeWomen (5-8 persones).
  • Gestiona una persona en pràctiques amb dedicació a temps complet.
  • Implementar eines i estratègies digitals per treballar de forma més eficient.
  • Donar suport a la redacció dels ajuts i gestionar la seva execució i justificació.
  • Seguiment i presentació de resultats al coordinador, responsable de comunicació i responsable de finances de l’OCC Barcelona.
  • Participar en la reunió setmanal de projectes i programes i en la reunió setmanal de comunicacions.

Gestió de la Comunitat Digital CodeWomen (10%)

  • Donar suport a la creació de continguts per a canals de xarxes socials i correu electrònic.
  • Gestió comunitària a través de Slack i xarxes socials.
  • Informar i coordinar-se amb l’equip de Comunicació d’OCC.

Esdeveniments, Tallers i Coding Sessions (30%)

  • Organitzar esdeveniments, tallers i sessions de programació ‘per a dones i per a dones’ juntament amb l’equip de voluntàries de CodeWomen.
  • Gestionar els materials d’aprenentatge de CodeWomen, com ara la cartera de projectes de GitHub.
  • Implementar estratègies de diversitat i inclusió per facilitar la participació activa de les dones migrants en els esdeveniments.
  • Informar i coordinar-se amb la responsable de comunicacions d”OCC.

Plans de Diversitat, Igualtat i Inclusió (30%)

  • Dissenyar i donar suport a la implementació de plans de diversitat, igualtat i inclusió per a empreses del sector tecnològic, amb un fort enfocament en la igualtat de gènere.
  • Dissenyar i implementar tallers de sensibilització, sessions informatives i formació curta en igualtat de gènere, inclusió i diversitat per a empreses tecnològiques.

Requisits

Habilitats, competències i qualificacions requerides

  • Llicenciada en sociologia, ciències polítiques o altres graus relacionats amb les ciències socials.
  • Formació específica en polítiques d’igualtat de gènere i no discriminació.
  • Experiència en el desenvolupament de plans d’igualtat de gènere.
  • Coneixement i experiència laboral rellevant en polítiques d’igualtat de gènere o polítiques d’inclusió migratòria.
  • Interès en el sector tecnològic.
  • Capacitat i experiència en la redacció d’informes, organització de formacions i sessions en grup.
  • Habilitats de gestió d’equips.
  • Bones habilitats de comunicació escrita i verbal i capacitat d’adaptació de continguts a un públic divers, tant en anglès com en castellà.
  • Capacitat d’establir relacions efectives amb persones i equips d’interès, tant a nivell intern com extern.
  • Habilitats d’organització i planificació fortes.
  • Compromís d’escoltar i treballar amb humilitat.

Habilitats preferides

  • Experiència amb eines digitals i sense codi com Airtable, Notion, Slack i/o Trello.
  • Experiència en la redacció de propostes o ajuts de captació de fons.
  • Formació addicional en matèria de migració.
  • Es donarà preferència a les membres actuals de la Comunitat CodeWomen.

Què oferim?

  • OCC aposta per crear un lloc de treball inclusiu i divers que fomenti la participació activa de totes les persones dins de l’equip i la generació d’un impacte positiu en l’equip i els grups destinataris. Oferim als nostres empleats el següent:
  • 38,5 hores setmanals, 13 pagaments, un contracte permanent i un període vacacional de 30 dies laborals a l’any (42 dies naturals).
  • L’oportunitat de treballar en el cor del sector social local, especialitzat en migracions, alhora que treballant a nivell internacional amb ONG d’arreu d’Europa.
  • Disposicions flexibles de treball i dos dies setmanals de treball a distància.
  • L’oportunitat de treballar en un equip altament intercultural format per treballadors, voluntaris, interns i socis externs.
  • L’oportunitat de treballar amb la nostra branca grega en Polykastro i conèixer el context migratori de Grècia.
  • Moltes oportunitats d’aprenentatge treballant amb psicòlegs, treballadors socials, gestors de projectes (UE), i el nostre divers grup de beneficiaris i voluntaris.

Quin és el procés de sol·licitud?

Les sol·licituds s’han de presentar a través d’aquest formulari de sol·licitud. No considerarem les sol·licituds que es presentin per altres canals. El procés és el següent:

1. Et convidarem a una primera entrevista per conèixer-te, parlar de la posició l’organització amb més detall, discutir les teves expectatives i ambicions i respondre a qualsevol dubte que tinguis.
2. Si el resultat de la primera entrevista és positiu, et demanarem referències de feina prèvies i la realització d’un petit exercici pràctic que ens hauràs d’enviar.
3. Si el resultat de l’exercici és positiu, hi haurà una segona entrevista on comentarem amb més detall les habilitats i l’experiència que tens, i com encaixen amb la posició. També discutirem el resultat de la pràctica.
4. Si la segona entrevista és positiva, tindràs l’entrevista final amb el director de l’organització. Juntament amb el nostre equip de contractació, el director prendrà la decisió final sobre el resultat del procés de contractació.

Com aplicar

Utilitza aquest formulari per aplicar.

Skip to content