Tècnic/a Integració Social – Places d’acolliment de persones sol·licitants de protecció internacional i migrants. Nàusica.
Accem
Enviar CV a abekarib@accem.es
Fins el 21/02/2025
SALARI: Segons conveni.
Funcions:
- Col·laborar estretament amb el personal referent per a la implementació del Pla Individual d’Atenció/Pla Familiar d’Atenció.
- Assistir a l’establiment del contacte inicial amb la persona o nucli familiar.
- Proporcionar suport en la coordinació de serveis d’interpretació o traducció si és necessari.
- Contribuir a l’atenció socioeducativa, realitzar acompanyaments i promoure la participació en activitats grupals i comunitàries.
- Suport a l’equip en situacions de conflicte o dificultat.
- Contribuir a la identificació de recursos que s’adaptin millor a les necessitats de les persones usuàries.
- Coordinar amb serveis públics i altres entitats socials sota la supervisió del personal referent.
- Oferir suport addicional als menors i joves en els processos educatius o en la participació en activitats d’oci sota orientació del referent.
- Adequació i supervisió dels dispositius d’acollida.
- Mediació comunitària (comunitat de veïns etc.) i mediació en conflictes als dispositius d’acollida.
- Revisió del funcionament dels dispositius quant a tasques, horaris i intervencions.
- Realització d’acompanyaments a altres recursos, tant públics com privats, per a la realització de tràmits com gestió de targeta sanitària, empadronament, etc.
- Disseny i seguiment de la convivència al dispositiu d’acollida. Realització d’assemblees i foment del compliment de normes i tasques per part de les persones usuàries.
- Registre diari de la fitxa de seguiment.
- Realització d’activitats i tallers.
- Registre de dades de les persones usuàries. Maneig d’aplicacions informàtiques d’Accem (Egorrion o Aplicació d’Ajuts) i actualització de fitxa de seguiment individualitzat.
- Col·laboració amb el departament d’administració per a la correcta justificació i seguiment de les despeses ocasionades pel desenvolupament del projecte.
- Suport a la Gestió d’accés a recursos (empadronament, sanitat, educació).
- Participació a les reunions de coordinació d’equip.
- Qualsevol altra funció que es determini en el marc del desenvolupament del programa.
Perfil/Requisit:
- Experiència mínima de 6 mesos de treball en projectes socials d’acompanyament a persones que hagin realitzat un procés migratori (voluntari, planificat o forçat)
- Capacitat resolutiva.
- Nivell B2 de català.
- Habilitat per a la comunicació escrita.
- Habilitats per a la resolució i el maneig de conflictes.
- Maneig eficient de Word i Excel.
- Coneixement d’idiomes.
- Capacitat per treballar en equip.
- Actitud proactiva i col·laborativa, capacitat resolutiva, iniciativa, autonomia.
- Formació específica en migracions
Lloc de treball: Barcelona
Durada contracte i jornada: Contracte indefinit i jornada 20h/s.
Titulació: CFGS Integració Social
Categoria professional: Grup professional 2