Tècnic/a Integració Social – Places d’acolliment de persones sol·licitants de protecció internacional i migrants. Nàusica.

Accem

Enviar CV a abekarib@accem.es

Fins el 21/02/2025


SALARI: Segons conveni.

Funcions:

  • Col·laborar estretament amb el personal referent per a la implementació del Pla Individual d’Atenció/Pla Familiar d’Atenció.
  • Assistir a l’establiment del contacte inicial amb la persona o nucli familiar.
  • Proporcionar suport en la coordinació de serveis d’interpretació o traducció si és necessari.
  • Contribuir a l’atenció socioeducativa, realitzar acompanyaments i promoure la participació en activitats grupals i comunitàries.
  • Suport a l’equip en situacions de conflicte o dificultat.
  • Contribuir a la identificació de recursos que s’adaptin millor a les necessitats de les persones usuàries.
  • Coordinar amb serveis públics i altres entitats socials sota la supervisió del personal referent.
  • Oferir suport addicional als menors i joves en els processos educatius o en la participació en activitats d’oci sota orientació del referent.
  • Adequació i supervisió dels dispositius d’acollida.
  • Mediació comunitària (comunitat de veïns etc.) i mediació en conflictes als dispositius d’acollida.
  • Revisió del funcionament dels dispositius quant a tasques, horaris i intervencions.
  • Realització d’acompanyaments a altres recursos, tant públics com privats, per a la realització de tràmits com gestió de targeta sanitària, empadronament, etc.
  • Disseny i seguiment de la convivència al dispositiu d’acollida. Realització d’assemblees i foment del compliment de normes i tasques per part de les persones usuàries.
  • Registre diari de la fitxa de seguiment.
  • Realització d’activitats i tallers.
  • Registre de dades de les persones usuàries. Maneig d’aplicacions informàtiques d’Accem (Egorrion o Aplicació d’Ajuts) i actualització de fitxa de seguiment individualitzat.
  • Col·laboració amb el departament d’administració per a la correcta justificació i seguiment de les despeses ocasionades pel desenvolupament del projecte.
  • Suport a la Gestió d’accés a recursos (empadronament, sanitat, educació).
  • Participació a les reunions de coordinació d’equip.
  • Qualsevol altra funció que es determini en el marc del desenvolupament del programa.

 Perfil/Requisit:

  • Experiència mínima de 6 mesos de treball en projectes socials d’acompanyament a persones que hagin realitzat un procés migratori (voluntari, planificat o forçat)
  • Capacitat resolutiva.
  • Nivell B2 de català.
  • Habilitat per a la comunicació escrita.
  • Habilitats per a la resolució i el maneig de conflictes.
  • Maneig eficient de Word i Excel.
  • Coneixement d’idiomes.
  • Capacitat per treballar en equip.
  • Actitud proactiva i col·laborativa, capacitat resolutiva, iniciativa, autonomia.
  • Formació específica en migracions

Lloc de treball: Barcelona

Durada contracte i jornada: Contracte indefinit i jornada 20h/s.

Titulació: CFGS Integració Social

Categoria professional: Grup professional 2

Ves al contingut