Tècnic/a del programa desfent nusos i projectes comunitaris_Terrassa

Associació Prohabitatge

Enviar CV a cv@prohabitatge.org

Fins el 30/03/2023


SALARI: Conveni Acció Social amb infants, joves, famílies i d’altres en situació de risc de Catalunya.

LLOC DE TREBALL: Tècnic/a del Programa Desfent Nusos i projectes Comunitaris

Prohabitatge és una entitat sense afany de lucre i independent, fundada l’any 1999, que persegueix prevenir i erradicar l’exclusió residencial i el sensellarisme a Catalunya des d’una perspectiva de gènere i de drets humans.

L’entitat disposa de programes d’inclusió residencials propis amb el propòsit de possibilitar l’accés a un habitatge digne i adequat a les persones i famílies que pateixen d’exclusió o vulneració residencial, i en especial a aquelles degudes a raons de gènere.

Seleccionem un/a Tècnic/a del Programa Desfent Nusos i projectes comunitaris.

QUINES TASQUES FARÀS?

  • Identificar possibles entitats del tercer sector i usuaris/es del programes de Prohabitatge amb les que realitzar tallers adreçats a promoure competències que afavoreixin la execució d’itineraris d’inclusió amb èxit.
  • Realitzar un taller mensual, composat de dues sessions (per sensibilitzar a les persones assistents i, per a fomentar la conscienciació dels comerços a través del que han après els participants).
  • Detectar hàbits nutricionals i de salut per a donar pautes d’hàbits saludables i consum responsable.
  • Establir convenis de col·laboració entre empreses i entitats.
  • Adaptar les sessions a les necessitats i interessos de les persones que participen.

REQUERIMENTS DE LLOC DE FEINA:

  • Formació reglada en ciències socials: integració social.

CONDICIONS DE TREBALL:

  • Jornada: De dilluns i dijous matí divendres matí.
  • Contracte de 38,5h.
  • Conveni Acció Social amb infants, joves, famílies i d’altres en situació de risc de Catalunya.
  • Categoria: Integrador/a.
  • Punt de treball: Terrassa.

Funcions en relació al Programa Desfent Nusos:

  • Seguiment i registre dels ajuts oferts des del programa.
  • Dinamitzar les accions del voluntariat de Prohabitatge, i registrar les accions.
  • Coordinar-se amb els agents comunitaris claus del territori que poden donar suport a l’entitat.
  • Elaborar el material de difusió del projecte segons les necessitats del projecte.
  • Realitzar la recollida, preparació i repartiment d’aliments a les famílies que cparticipen dels programes de l’entitat.
  • Organitzar els tallers del programa en funció de la disponibilitat dels voluntaris/es del territori.

Funcions en relació al PROXARE:

  • Aconseguir que els participants de les sessions s’instal·lin i facin ús de l’aplicació.
  • Realitzar un taller mensual amb entitats i organismes públics municipals per tal de desplegar les potencialitats de l’eina.
  • Fomentar que els usuaris i professionals de l’entitat tinguin instal·lada l’aplicació.
  • Fer el seguiment i assessorament a les entitats i organismes per a facilitar i avaluar l’ús real que fan de l’aplicació.
  • Detectar les possibles millores de l’aplicació en base a l’ús que se’n fa d’ella i les demandes dels usuaris.
  • Fer de l’eina un instrument d’utilitat tant per a professionals com per usuaris de l’entitat.

RESPONSABILITATS:

  • Dependència directe del coordinador del programa Desfent Nusos i de la coordinadora de l’àrea transversal.
  • Executar els projectes d’acció directa, d’acord amb els dissenys definits, els criteris de qualitat interns i les instruccions i normatives del client finançador.
  • Donar suport a la gestió de les demandes estratègiques de suport de les persones / famílies, per donar resposta als Coordinadors i Tècnics dels diferents Programes, d´acord amb les cobertures definides en el projecte i les xarxes de suport existent.
  • Planificar i gestionar la seva activitat de treball, d’acord amb els objectius i els criteris definits en el Pla de Treball del projecte, desenvolupant-los per l’assoliment dels objectius establerts.
  • Formar part de l’equip de treball i participar en les accions de coordinació (interna i externa) pel correcte desenvolupament del projecte
  • Recollir les donacions, emmagatzemar-les, inventariar-les i agilitzar la seva distribució tenint present el criteri de repartiment establert per coordinador del programa per tal de donar resposta a les necessitats de les famílies.
  • Mantenir l’organització i neteja dels espais del magatzem.
  • Donar suport a l’organització i dinamització d’un mercat solidari amb l´objectiu de generar arrelament en el territori i sensibilització enfront de la problemàtica d´exclusió residencial.
  • Programar i oferir tallers de capacitació que permeten millorar elements claus d´autonomia, en col·laboració de personal intern de l´entitat i personal extern col·laborador (tràmits on line, no malbaratament alimentari, recursos comunitaris, etc.)
  • Realitzar l’avaluació regular del grau de satisfacció de les famílies usuàries, segons preveu el disseny i/o el pla de treball del projecte (qüestionaris de satisfacció i altres).
  • Preparar material de difusió per a les persones usuàries en diferents àmbits que permetin millorar els seus coneixements respecte al manteniment de l’habitatge, prestacions econòmiques, salut…
  • Organitzar i executar la seva activitat d’acord amb els objectius planificats per la coordinadora del programa, col•laborant amb l’equip per tal d’assolir els resultats previstos.
  • Acompanyar a les persones durant els tallers, proporcionant eines i recursos
  • Desplegar l’aplicació Proxare als territoris on Prohabitatge té habitatges d’inclusió residencial.
  • Realitzar les inscripcions a les activitats.
  • Passar les avaluacions després de cada taller i extreure conclusions i propostes de millora per les següents edicions.
  • Assegurar que existeix un bon estat dels recursos destinats al projecte amb les mesures de seguretat establertes (aula, ordinadors, magatzem,…  higiene i protecció en relació al Covid19).
  • Registrar els indicadors del programa mitjançant els instruments que se li facilitin.
  • Participar de les reunions de seguiment dels programes i en les de coordinació de casos, sempre que sigui necessari.
  • Participar en la elaboració de memòries anuals.

COMPETÈNCIA NECESSÀRIA PER EL LLOC DE FEINA:

  • Capacitat d’anticipar-se a les necessitats del programa i de les persones.
  • Organització i planificació de la feina per donar resposta a les dates clau i, dels espais on es realitza l’activitat.
  • Capacitat d’adaptació i flexibilitat en funció de les necessitats detectades.
  • Dinamització de grups.
  • Creativitat i iniciativa.
  • Gestió adequada de les emocions, especialment del estrès.
  • Gestió de conflictes
  • Habilitat comunicativa i escolta activa.
  • Coordinació amb altres equips.
  • Puntualitat en les obligacions laborals.
  • Competències informàtiques de Gestió: Paquet Office, Canva i xarxes socials.
  • Autonomia i responsabilitat per al seu lloc laboral.
  • Utilització dels procediments establerts.

Vols formar part del nostre equip? Treballa amb nosaltres i suma’t a aquest projecte tan engrescador!

Enviar CV’s amb la Referència: “Tècnic/a del Programa Desfent Nusos i projectes Comunitaris_Terrassa” fins el 30/03/2023.

 

Ves al contingut