Tècnic/a de Voluntariat
Enviar CV a administracio@afev.org
Fins el 07/05/2023
SALARI: 24.800€ bruts anuals x 12 pagues.
L’AFEV és una entitat sense ànim de lucre que té com a missió la lluita contra les desigualtats i del fracàs escolar a través del compromís social dels joves i, en concret, dels estudiants universitaris, que fan voluntariat en projectes de mentoria social i educativa. Tenim la seu al barri Gòtic de Barcelona però treballem en diversos barris de Barcelona i poblacions de l’àrea metropolitana, la Catalunya central, Lleida i València. Cada curs escolar mobilitzem uns 600 persones joves interessades en fer voluntariat i gestionem i dinamitzem uns 200 persones que acaben fent un voluntariat en un dels nostres projectes. Som una entitat experta en mentoria social i en la promoció del voluntariat entre persones joves.
La tècnica de voluntariat gestiona tot el cicle de voluntariat, des de la mobilització, passant per la formació i la dinamització de la comunitat de persones voluntàries de l’AFEV fins al final del compromís de la persona voluntària. Desenvolupa la seva tasca en coordinació amb les delegades territorials i en col·laboració amb la resta de l’equip tècnic i de comunicació.
Busquem una persona organitzada, autònoma i amb ganes d’entomar el repte d’atendre la comunitat de les persones voluntàries de l’AFEV, fer-la créixer, sistematitzar els processos, i conjuntament amb la resta de l’equip cercar la manera de crear oportunitats per al jovent de comprometre’s amb la societat a través del voluntariat.
Funcions
Mobilització i gestió del voluntariat
- Organització, amb la supervisió de les Delegades Territorials, de les accions de cerca de voluntariat, tant virtuals com presencials (a universitats, centres d’estudis superiors, escoles oficials d’idiomes…) amb l’equip de “mobilització”.
- Desenvolupament, amb la resta de l’equip, de l’estratègia local de captació i formació del voluntariat per als diferents projectes.
- Gestió i recepció de persones interessades en fer voluntariat en els projectes de l’entitat.
- Inscripció de les persones interessades a les sessions informatives i gestió de les entrevistes de selecció (que duen a terme professionals de l’equip tècnic).
- Gestió de la base de dades de persones inscrites al voluntariat, amb la supervisió de les Delegades Territorials.
- Organització, amb la supervisió de les Delegades Territorials, de les accions de formació per a les persones voluntàries (seguiment de la participació, qüestions administratives, compromisos de voluntariat,…).
- Recollida de dades d’avaluació de les formacions.
- Gestió dels certificats de participació i/o de convalidació de crèdits de lliure elecció.
- Participació en la creació d’eines i automatització del procés de mobilització (crides de voluntariat, sessions informatives, entrevistes, validació de candidats, etc.)
- Participació en el Comitè d’Assignacions per l’assignació de cada persona candidata al projecte corresponent.
Dinamització del voluntariat
- Desenvolupament i animació de la xarxa de voluntariat: cerca, organització, dinamització i comunicació d’activitats formatives, intercanvi de pràctiques i altres activitats de creació de la comunitat de persones voluntàries de l’AFEV.
- Col·laboració amb els partners de les diferents universitats i centres educatius.
- Prospecció de nous partners per a la MOB i el reconeixement de crèdits.
- Representar l’AFEV en espais externs relacionats amb el voluntariat (FCVS entre altres) per millorar el nostre procés i compartir bones pràctiques.
- Coneixement i actualització del Pla de Voluntariat de l’entitat.
- Redacció d’informes de mobilització, formació i avaluació del voluntariat de l’entitat.
Dinamització i participació interna
- Participar en temps de treball i als processos de col·laboració col·lectiva.
- Participar en les reflexions col·lectives sobre la mentoria.
- Mantenir-se informat/da de la vida de l’associació (lectura nota interna, intranet …).
- Contribuir als informes (COMET, informes de seguiment …).
Requisits mínims:
- Titulació universitària o titulació en un grau superior de mòduls formatius en àmbit social, educatiu o de gestió.
- Preferible experiència en gestió, organització i interès en el voluntariat i l’acció social.
- 2 anys d’experiència demostrable en gestió de voluntariat.
- Nivell alt oral i escrit del català i del castellà.
Competències:
- Capacitat de coordinació, planificació i gestió dels recursos.
- Capacitat d’anàlisi i resolució de problemes, prospecció, adaptació als canvis i flexibilitat.
- Creativitat i capacitat resolutiva.
- Persona organitzada, responsable, proactiva i amb iniciativa.
- Organització del temps i de la pròpia feina, autonomia.
- Gestió de l’estrès i de la frustració. Paciència.
- Habilitats per al treballar en equip, comunicar-se i coordinar.
- Sensibilitat social i interès pels projectes de l’entitat.
- Noves tecnologies aplicades a la gestió del treball (CRM, entorn Google Drive…)
Es valorarà:
- Coneixement del món juvenil.
- Nivell mig de francès.
- Coneixement i experiència prèvia en lloc de feina similar.
- Actitud positiva i ganes d’aprendre.
- Experiència, formació o interès en el món associatiu i educatiu.
- Experiència, formació o interès en el món universitari.
- Experiència de treball amb equips diversos.
S’ofereix:
- Jornada completa de 35 hores setmanals (segons conveni propi en base al conveni d’Acció Social).
- Contracte indefinit.
- 5 + 2 setmanes de vacances anuals.
- Lloc de treball a Barcelona.
- Flexibilitat horària i adaptabilitat. Possibilitat de teletreball parcial.
- Gestió de RRHH compromesa i orientada a la conciliació laboral i familiar.
- Oferim la possibilitat de formar part d’un equip de treball innovador, participatiu, proper i socialment responsable.
Contacte
- Data prevista d’incorporació: immediata.
- Data límit de recepció de currículums: 7 de maig de 2023.
- Feu-nos arribar el teu currículum i una carta de motivació a administracio@afev.org