Tècnic/a de l’oficina d’Afers Religiosos de l’Ajuntament de Barcelona
Enviar CV a iris.andre@bayt-al-thaqafa.org
Fins el 13/12/2023
SALARI: De 29.000€ a 30.000€ bruts anuals.
Bayt aI-Thaqafa es constitueix amb la finalitat de facilitar la integració social, cultural, religiosa, política i cívica de les persones migrades a la nostra societat, generant un espai i sentiment de pertinença, sense pèrdua de la pròpia identitat, així com de donar a conèixer la diversitat cultural i fomentar l’intercanvi i el diàleg entre les diverses cultures.
La religió és sens dubte un factor d’integració clau en el procés de qualsevol persona. És per això que la fundació Bayt al-Thaqafa té una relació contractual amb l’Ajuntament de Barcelona per a la gestió de l’Oficina d’Afers Religiosos.
Busquem doncs, una professional amb sensibilitat i interès per la diversitat religiosa i cultural que vulgui treballar a l’Oficina d’Afers Religiosos (OAR), un servei municipal que treballa per garantir la llibertat religiosa a la ciutat i fomentar el coneixement de la seva pluralitat i espais d’intercanvi i reconeixement mutus.
Principals Responsabilitats i Funcions
1 – Acompanyar i assessorar a les entitats religioses de la ciutat de Barcelona.
2 – Coordinar-se i assessorar altres àmbits de l’Ajuntament sobre el fet religiós.
3 – Elaborar informes de rellevància que visibilitzin l’estat actual de la pluralitat religiosa a la ciutat de Barcelona.
4 – Gestionar i impartir formació en relació a la pluralitat religiosa al personal municipal i altres agents del municipi.
5 – Difondre i promoure l’aplicació de les mesures de govern en matèria de diversitat religiosa i cultural.
6 – Donar resposta a situacions d’emergència i conflicte relacionades amb el fet religiós o de creences.
7 – Promoure la participació de les entitats religioses en espais de territori.
8 – Participar en actes i accions de reconeixement, sensibilització i difusió sobre pluralitat religiosa.
9 – Donar visibilitat i promoure l’OAR.
Aptituds, coneixements i competències requerides
Formació Acadèmica:
- Llicenciatura de l’àmbit del dret, les ciències polítiques, humanitats o ciències socials.
- Formació i coneixements sobre pluralitat religiosa.
- Coneixements d’ofimàtica.
- Es valorarà:
- Coneixements o especialització en tradicions cristianes.
- Coneixement o especialització en cultura romaní.
Experiència professional:
- Experiència en gestió de la diversitat cultural i religiosa.
Es valorarà:
- Experiència professional a l’Ajuntament de Barcelona i/o altres administracions públiques.
Idiomes:
- Català nivell C.
- Domini de l’anglès.
Es valorarà:
- Domini d’altres llengües minoritàries presents a la ciutat.
Recursos i aptituds personals:
- Habilitats socials i de comunicació (atenció al públic)
- Capacitat resolutiva.
- Capacitat organitzativa, de planificació i de gestió.
- Capacitat de treball en equip i cooperació.
- Flexibilitat i capacitat d’adaptació als canvis.
- Orientació al servei.
- Mirada interseccional.
D’acord amb l’Instrucció de la Comissió de Govern de 19 de maig de 2022 per al foment de la contractació laboral diversa per raons de representativitat i d’eficàcia dels contractes de serveis d’atenció a les persones a través de la definició i aplicació de clàusules socials en els plecs o documents que regeixen les licitacions de l’Ajuntament de Barcelona, es valorarà positivament les candidatures de perfils professionals d’orígens culturals i lingüístics diversos.
Condicions laborals
- Contractació: 1 any.
- Dedicació: Jornada complerta (37,5 h / setmana)
- Distribució horària: matí i tarda.
- Incorporació: gener 2024.
Dades de contacte
- Data límit de recepció de CV: 13 de desembre 2023
- Enviar sol·licituds a iris.andre@bayt-al-thaqafa.org indicant en l’assumpte: “Tècnic/a OAR”.