Director/a de País de medicusmundi a Mozambique

Medicus Mundi Mediterrània

Fins el 27/10/2024


SALARI: Segons barems interns de medicusmundi mediterrània.

Designació del Lloc: Director/a de País de medicusmundi a Moçambic

Local de Treball: Maputo, a l’oficina de medicusmundi, amb possibilitat de desplaçar-se amb freqüència a províncies d’actuació.

Relacions jurídiques: Respòn funcionalment i tècnica davant les seus de Medicus Mundi Mediterrània (MMMed) i Federació d’Associacions de Medicus Mundi d’Espanya (FAMME), a Barcelona i Madrid, respectivament.

Principal objectiu del lloc:

Definir i gestionar una resposta oportuna, pertinent, eficaç i eficient a les necessitats estratègiques i operatives de l’organització al país, alhora que es garanteix la motivació, la professionalitat i la seguretat de l’equip. Representar i defensar els interessos de medicusmundi a Moçambic davant de tercers, segons els valors de l’organització, les seves polítiques i principis ètics, tenint en compte les lleis nacionals i polítiques internacionals de desenvolupament, per tal d’aplicar eficaçment l’estratègia al país.

Principals funcions:

RESPONSABILITATS DE GESTIÓ D’EQUIPS

  • Responsable de tot el personal expatriat i nacional.
  • Gestionar els recursos humans de conformitat amb les lleis laborals aplicables i la normativa interna.
  • Responsable per a la gestió de seguretat.
  • Definició de perfils de llocs i sol·licituds de nou personal a la seu.
  • Avaluació de l’exercici del personal expatriat i nacional sota la seva responsabilitat directa i establiment d’objectius en línia amb els requisits dels programes.
  • Assegurar el flux dinformació, comunicació entre els diferents nivells de decisió i gestió (provincial, nacional, seu).

ESTRATÈGIA, COORDINACIÓ I REPRESENTACIÓ

  • Formular l’estratègia de país per a medicusmundi, juntament amb el seu equip i la Seu, a la llum del context polític, econòmic i humanitari/de cooperació.
  • Cerca i suport en la formulació de noves fonts de finançament.
  • Actuar com a contacte clau amb la Seu, socis locals, ONG, agències de l’ONU, autoritats locals, autoritats governamentals i donants.
  • Actuar com a punt focal, per emetre recomanacions de polítiques en col·laboració amb el personal de terreny i la Seu.
  • Representació de medicusmundi davant de socis, ONG, autoritats locals, autoritats governamentals i donants.
  • Representació de medicusmundi i impuls a la realització de la xarxa “Aliança per a la Salut”.

GESTIÓ GENERAL DE PROGRAMES

  • Ser responsable i supervisar la implementació dels programes i avaluar-ne l’exercici, els resultats finals i els èxits per assegurar que es respectin les normes tècniques i els principis ètics de l’organització, a través de:
  • Definició de les prioritats, la coordinació i el lideratge de l’equip en la gestió tècnica, financera i logística dels diferents programes.
  • Assegurar el compliment dels objectius dels programes.
  • Assegurar que l´organització tingui els recursos adequats, identificar i formular nous programes en coordinació amb l´equip.
  • Assegurar que els programes continuen sent apropiats, d’acord amb la situació, el context i els objectius.
  • Planificació i diàleg permanent amb el personal tècnic i administratiu-logístic.
  • Assegurar que el personal tècnic dugui a terme la feina amb els estàndards correctes de professionalitat, qualitat i exigència.
  • Responsable final Informes narratius i financers als donants/finançadors, contraparts i la Seu.

GESTIÓ OPERATIVA

  • Responsable de la viabilitat financera dels programes del país: tant a les fases inicials d’obtenció de recursos, com a les etapes intermèdies i finals per assegurar-se que els programes estiguin dins del pressupost.
  • Responsable final de tots els aspectes logístics.
  • Responsable final de la gestió adequada de tots els recursos de manera transparent.
  • En tot moment, el/la director/a de País és responsable davant dels donants i finançadors dels programes/projectes de medicusmundi al país.

GESTIÓ DE SEGURETAT

Ha de definir i garantir, en col·laboració amb la coordinació logística i la Seu, l’aplicació de les polítiques de seguretat i dels protocols d’evacuació i de gestió de riscos garantint la seguretat del personal de la missió. En aquest sentit, és el/la màxim/a responsable de tots els aspectes de seguretat al país:

  • Responsable d’analitzar els riscos externs i les amenaces a la seguretat del personal i les accions.
  • Responsable de mantenir el personal i la seu informats i actualitzats sobre els esdeveniments i temes relacionats sobre lassumpte. Assegurar la participació, motivació i supervisió del personal pel que fa a les pràctiques de seguretat.

Requisits exigits:

Perfil acadèmic

  • Estudis superiors a Ciències de la Salut, Ciències Socials, Jurídiques o Econòmiques.
  • Màster en Salut Pública, Salut Internacional, Cooperació Internacional al Desenvolupament, Estudis de Desenvolupament, Drets Humans, Estudis de Gènere i Desenvolupament, Relacions Internacionals, Ciències Polítiques o altres títols de postgrau rellevants.
  • Nivell Avançat (C2 o llengua materna) de portuguès escrit i parlat.
  • Nivell Avançat (C1) de castellà escrit i parlat.
  • Nivell Avançat (C1) d’anglès escrit i parlat.
  • Coneixements i ús freqüent de mitjans, plataformes i xarxes de comunicació social per a la difusió i la promoció d’accions de l’organització.
  • Maneig avançat de ferramentes informàtiques bàsiques (Word, Excel, PowerPoint, Bases de Dades, Internet).

Experiència professional

  • Almenys 5 anys d’experiència prèvia a una ONG internacional.
  • Mínim de 3 anys d’experiència prèvia en un lloc similar a una ONG internacional.
  • Experiència prèvia de gestió tècnica i financera de projectes orientada a resultats.
  • Coneixement i experiència comprovada amb la normativa dels principals donants (Unió Europea, AECID, DFID o altres).
  • Experiència en gestió de seguretat i situacions de conflicte i/o desastres.
  • Experiència en investigació universitària (recomanable).

Competències

  • Visió estratègica i operativa.
  • Experiència comprovada i altes habilitats per coordinar i liderar un equip de manera col·laborativa.
  • Altres habilitats de comunicació assertiva i per parlar en públic.
  • Flexibilitat, creativitat i obertura a noves situacions i interconnexions entre el context laboral, cultural i social.
  • Altes habilitats de representació i relacions institucionals i públiques.
  • Capacitat per afrontar situacions estressants.
  • Capacitat dadaptació dins de lentorn laboral.
  • Compromís, respecte i identificació amb els principis i la visió de medicusmundi

Formes de presentació de candidatures

  • Els/les candidats/es a aquesta vacant hauran d’enviar via correu electrònic una carta de motivació, CV preferentment en portuguès, incloent-hi almenys 3 referències de llocs anteriors, amb l’assumpte “Director/a País”, fins al 27/10/2024 a les 23:59, a recursoshumanos.mmmed@medicusmundi.es

 

 

 

Ves al contingut