Nova Guia d’Assessoraments: Com fer activitats participatives per a fires i mostres d’entitats

 2024-02-05

Com podeu plantejar i millorar la vostra presència en les mostres i fires d’entitats? Aquesta nova Guia d’Assessorament, més enllà de donar-vos exemples concrets, pretén ser un document que us ajudi a reflexionar i engegar un procés creatiu que us empenyi a generar propostes d’activitats participatives alineades amb els discursos i valors de la vostra entitat.

Aquí us avancem alguns consells:

  1. Qui som, què volem mostrar i què volem aconseguir: Conèixer l’essència de l’entitat i identificar-la de manera col·lectiva entre les persones que estaran implicades, pot ser un bon exercici per començar a posar el marc conceptual i definir els objectius específics de l’activitat a desenvolupar.

  2. Posar les persones al centre: A les  mostres i fires d’entitats hi assisteixen un gran nombre de persones a qui podem explicar què fem. Heu pensat a quina tipologia de públic us dirigireu? Com són, qui són o què esperen?

  3. Conèixer bé les característiques de la mostra serà importantíssim a l’hora de plantejar-se una bona activitat.

  4. Mireu d’evitar caure en el “sempre hem fet el mateix” o “sempre s’ha fet així”, especialment si la valoració que se’n va fer no era positiva. Sovint, no calen grans esforços imaginatius per crear alguna cosa nova si es pot adaptar o, fins i tot, millorar les activitats d’altres.

  5. La col·laboració entre entitats aporta un gran valor. I en aquests espais, pot arribar a generar propostes i activitats més atractives i sorprenents.

  6. Quina mena d’activitat ens plantegem dissenyar? Si el vostre repte és deixar petjada i convertir l’activitat en un moment realment transformador, plantegeu activitats de moviment, manipulatives i vivencials. Com ens recorda un proverbi xinès: “el que sento, ho oblido; el que veig, ho entenc; el que faig, ho aprenc”.

  7. Com funcionarà l’activitat? Què necessiten per fer-la?  Quins protocols o quina normativa hem de complir? Quins permisos hem de demanar?

  8. Epíleg: avaluació i tancament: Com i quan donem per acabada l’activitat? Què podem fer per a consolidar els continguts i aprenentatges? És important que les persones participants avaluïn l’activitat, ja sigui en el moment d’acabar-la o posteriorment si en tenim el contacte.

  9. Aprofiteu els vostres canals de difusió per a exposar la vostra presència en aquests espais i recupereu tot el material visual que hàgiu pogut recollir/produir durant l’activitat.

Aquesta nova Guia d’Assessorament i les anteriors les podeu trobar en l’apartat de publicacions del web de Torre Jussana, juntament amb els Útils Pràctics, Barcelona Dossier Associacions i Infografies que us poden fer servei.


Voleu estar al dia de totes les novetats del sector? Seguiu-nos a les nostres xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram), subscriviu-vos al butlletí electrònic TJExpress o estigueu atentes a la nostra web.

Ves al contingut