Nova Guia d’Assessorament: Com elaborar el pla de comunicació de l’associació?
2017-03-16
La comunicació és una qüestió bàsica per al bon funcionament de qualsevol associació. No només és important per donar a conèixer l'entitat i les seves activitats, aconseguir noves persones associades o captar fons sinó que s'ha d'entendre com un camp especialment estratègic per treballar la seva missió i els seus objectius. Per tant, és clau planificar-la.
Per aquest motiu, des de TJ presentem una nova Guia d’Assessorament pensada per explicar com realitzar el pla de comunicació d’una associació, una eina bàsica per aconseguir una comunicació estratègica, no improvisada, eficaç i eficient.
En aquesta nova Guia d’Assessorament hi exposem quines són les 7 fases per elaborar el pla de comunicació i com plantejar-les. El procés és molt semblant a qualsevol planificació estratègica però centrat en la vessant comunicativa de l’entitat.
Des de Torre Jussana recomanem a totes les associacions a intentar, cadascú en la mesura de les seves possibilitats, planificar la comunicació per aconseguir bons resultats. Esperem que aquest recurs sigui d’utilitat per a totes les entitats que vulguin pensar la comunicació de manera estratègica i no improvisar-la.
Descarregueu la Guia d’Assessorament nº 8 – “Com elaborar el pla de comunicació de l’associació?”
Les Guies d'Assessorament de TJ
Les Guies d'Assessorament de TJ són documents digitals en format PDF que publiquem periòdicament i que desenvolupen temàtiques importants relacionades amb el bon funcionament d’una associació. Amb aquesta col·lecció de recursos volem oferir a les entitats una publicació amena, concisa i pràctica que els permeti millorar o replantejar el funcionament de diferents aspectes de l’organització. Es poden descarregar a l’apartat de publicacions de la web del centre.
Les Guies d'Assessorament publicades fins al moment són les següents:
- Número 1 – Les claus del bon funcionament d’una associació
- Número 2 – Què cal saber per formar part de la Junta Directiva?
- Número 3 – Idees per fer assemblees més participatives, àgils i efectives
- Número 4 – La memòria anual
- Número 5 – El pla d'associació
- Número 6 – Organització d'esdeveniments i normatives que cal tenir en compte
- Número 7 – Com redactar els estatuts d'una associació?
Aquestes recursos se sumen a les altres dues col·leccions de publicacions del centre: Els Útils Pràctics (Manuals sobre temàtiques d’interès per a les associacions, amb contextualització teòrica i exemples i eines d’aplicació pràctica) i els Dossiers Barcelona Associacions (Publicacions de divulgació i reflexió a l’entorn del fet associatiu i de qüestions clau per al funcionament de les associacions i la seva relació amb l’entorn).