Nou web del Departament de Justícia: simplificat l’accés a la informació i la recerca de tràmits
2015-12-02
El web del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya s'ha redissenyat recentment per facilitar l'accés multicanal i multidispositiu als seus continguts. Fruit d’aquest canvi, l’apartat Associacions, que recull els tràmits per constituir i gestionar les associacions, també s’ha reestructurat: s’hi ha incorporat una major visualització de l’associacionisme del territori català i s’ha simplificat l’accés i la recerca dels tràmits relacionats amb la constitució i la gestió d’una associació. En aquesta notícia us donem a conèixer quines modificacions s’han fet en la pàgina i quina informació s’hi pot trobar.
Les principals novetats
En el pla general cal destacar que el web del Departament es pot consultar i veure perfectament tant des d’un ordinador, com d’una tauleta o un telèfon mòbil. Tota la informació està disponible per a tots els tipus de persones usuàries, ja que els continguts i l'estructura s'han adaptat per tal que siguin visibles i llegibles des de qualsevol dispositiu.
La pàgina principal del web destaca allò més rellevant de cada apartat: les notícies d'actualitat, els tràmits més consultats, les pàgines més visitades, etc. Els continguts s'han organitzat de forma dinàmica i amb un enfocament centrat en les persones usuàries, amb l'objectiu que el web esdevingui una plataforma de serveis. També integra elements molt útils com un cercador i enllaços a les xarxes socials per tal de facilitar-ne la difusió.
Què hi poden consultar les associacions?
Ara, a l’apartat Associacions es visualitza més clarament la Guia d’Entitats, una aplicació en línia que permet consultar les dades de qualsevol associació inscrita en el Registre. A més, es pot accedir a les dades identificatives de les associacions, les fundacions privades, els col·legis professionals, les acadèmies corporatives, les entitats religioses i les federacions inscrites a Catalunya. I tota aquesta informació es pot reutilitzar, ja que es publica en format obert XML.
L'apartat Associacions s’estructura en vuit subapartats que ofereixen un accés directe a diversos tràmits i informacions d’interès per a les associacions, dels quals cal destacar els següents:
- Legislació aplicable: En aquest apartat s’hi pot trobar tota la legislació relativa al sector associatiu.
- Adaptació d'estatuts: s’informa dels casos en què les associacions han d’adaptar els seus estatuts a la Llei 4/2008 i com fer-ho.
- Informació dels tràmits: Espai sobre les gestions que fan les associacions des de la seva constitució i durant la seva existència. Entre d’altres, trobarem els següents tràmits:
- Federacions. Informació dels tràmits: es poden consultar tots els tràmits relatius a la constitució i gestió diària d’una federació.
- Associacions declarades d'utilitat pública: Llistat d’associacions declarades d’utilitat pública.
- Preguntes més freqüents: Més de 25 respostes a les preguntes més freqüents per constituir i gestionar el dia a dia d’una associació.
A més, s’hi pot trobar un enllaç a la pàgina de Transparència a les entitats jurídiques, on es pot consultar la Guia de Transparència per a les Entitats i es pot accedir al tràmit Comunicació del web de transparència.