Obertes les subvencions de la Diputació de Barcelona per a projectes socials i commemoracions d’esdeveniments!

 2025-03-06

Desenvolupeu projectes vinculats a les cures, la interculturalitat, els drets bàsics i altres àmbits socials? O bé, aquest any la vostra entitat celebra un aniversari important, com el de la seva creació?

Si és així i necessiteu finançament per dur-los a terme, aquesta informació us pot interessar!

La Diputació de Barcelona ha publicat recentment dues convocatòries de subvencions:

Continueu llegint per descobrir els aspectes clau de cadascuna!

Aquesta convocatòria de subvencions de la Diputació de Barcelona està destinada a entitats sense ànim de lucre i busca impulsar projectes que fomentin la inclusió social, combatin la pobresa i la violència, donin suport a persones en situació de vulnerabilitat i promoguin la convivència comunitària, entre altres objectius. A continuació, us en presentem un resum!

Qui ho pot demanar?

Poden sol·licitar-la les entitats sense ànim de lucre constituïdes i amb seu social o delegació a la província de Barcelona. També, les societats cooperatives poden ser beneficiàries d’aquests ajuts sempre que compleixin amb els requisits que s’especifiquen en l’article 144 de la Llei 12/2015, del 9 de juliol, de cooperatives.

Quins projectes s’hi poden presentar?

Per aquesta convocatòria s’han definit 4 programes, als quals s’hauran d’emmarcar els projectes:

  • A. Cures en la comunitat
  • B. Drets bàsics i persones en situació de vulnerabilitat i/o risc social
  • C. Cicle de Vida
  • D. Convivència i Diversitat

Per a dotar de més concreció i coherència als projectes presentats en aquests programes, s’han identificat 7 àmbits d’activitat i 39 línies d’acció. Els podeu consultar a les bases 4 i 11.

Com i quan sol·licitar la subvenció?

  • Termini de sol·licitud: del 6 al 31 de març de 2025.
  • Presentació: obligatòriament per via telemàtica a través de la Seu Electrònica de la Diputació de Barcelona.
  • Documentació necessària:
    • Formulari de sol·licitud signat electrònicament.
    • Memòria normalitzada del projecte per a aquesta convocatòria. 
    • Pressupost previst per al projecte pel qual es demana la subvenció.
    • Si escau, document de suport municipal.

L’Àrea de Presidència de la Diputació de Barcelona ha publicat aquesta convocatòria que ofereix suport econòmic a les entitats sense ànim de lucre de la província de Barcelona perquè puguin organitzar activitats que celebren moments clau (aniversaris de l’entitat o d’esdeveniments, jornades internacionals…). A continuació detallem els punts claus d’aquestes subvencions. 

Qui ho pot demanar?

Poden sol·licitar la subvenció les entitats sense ànim de lucre que tinguin seu a Catalunya i que desenvolupin l’activitat subvencionada a la província de Barcelona. No poden optar-hi universitats, fundacions universitàries, fundacions amb participació majoritària d’administracions públiques, partits polítics ni entitats vinculades a aquests.

Quins projectes s’hi poden presentar?

  • Commemoracions d’esdeveniments a partir de 10 anys i múltiples de 5 amb repercussió local a la província de Barcelona
  • Commemoracions d’esdeveniments de 25, 50, 75 i 100 anys, etc, és a dir commemoracions múltiples de 25 anys, tots ells amb repercussió local a la província de Barcelona
  • Esdeveniments i personalitats aprovades per la Generalitat de Catalunya per al 2025.
  • Activitats relacionades amb l’organització de congressos, simposis, jornades i cimeres d’àmbit internacional amb impacte local.
  • Activitats excepcionals i singulars relatives a matèries transversals de  repercussió local a la província.

Si voleu conèixer en detall les característiques de cada programa i els àmbits i línies d’acció que s’han establert, cal consultar les Bases i la Convocatòria.

Referent al pressupost del projecte, cal tenir en compte que es subvenciona com a màxim el 50% del cost total del projecte. 

Com i quan sol·licitar la subvenció?

  • Termini de sol·licitud: del 5 de març al 4 d’abril de 2025.
  • Presentació: obligatòriament per via telemàtica a través de la Seu Electrònica de la Diputació de Barcelona.
  • Documentació necessària:
    • Formulari de sol·licitud signat electrònicament.
    • Memòria del projecte.
    • Pressupost d’ingressos i despeses.
    • Si escau, escrit de suport municipal.

Tota la informació detallada i la documentació a adjuntar es pot consultar a la pàgina web de la Diputació de Barcelona:

Per estar al dia de la resta d’opcions de finançament, us animem a consultar el nostre taulell d’anuncis. També continuarem informant sobre totes les novetats a través de l’actualitat de tjussana.cat.


Voleu estar al dia de totes les novetats del sector? Seguiu-nos a les nostres xarxes socials (Facebook, i Instagram), subscriviu-vos al butlletí electrònic TJExpress o estigueu atentes a la nostra web.

Ves al contingut