Referent del Programa de Conciliació Familiar
Enviar CV a selecciodincat@tandemsocial.coop
Fins el 24/02/2025
SALARI: De 26.000€ a 29.000€ bruts anuals.
Qui som a Dincat Federació?
- Som la veu principal en la defensa dels drets de les Persones amb Discapacitat Intel·lectual (DID) a Catalunya. La nostra missió és vetllar per la defensa i l’exercici ple dels drets de les persones amb discapacitat intel·lectual i de les seves famílies a tot el territori. La nostra visió és convertir-nos en el referent i la veu principal en aquesta lluita, promovent una societat més justa i inclusiva.
Els nostres valors defineixen com treballem:
- Compromís amb les persones i els seus projectes de vida.
- Dignitat i igualtat de drets i oportunitats.
- Participació del col·lectiu en la presa de decisions.
- Competència, eficàcia i eficiència en totes les nostres actuacions.
- Transparència en la gestió de les nostres entitats.
Què és el Servei de conciliació familiar?
El Servei de Conciliació Familiar, és un dels dos pilars que conformen el Programa d’Atenció a Famílies amb Fills/es amb DID (SAFDID) de Dincat. El qual, promou i defensa un lideratge organitzatiu de base familiar que proporciona el suports que les famílies amb Fills/es amb DID necessiten per empoderar-se i desenvolupar-se plenament, assolint la màxima Qualitat de Vida per cada un dels seus membres i desenvolupat en tot el territori català.
Estructuralment, el Programa SAFDID es desenvolupa per mitjà de 2 serveis diferenciats i complementaris:
- Servei de Suport Familiar: Facilita eines i recursos per l’apoderament familiar que facilita la cura d’aquest.
- Servei de Conciliació Familiar – Fonamentat en 2 Modalitats:
2.1 Modalitat de Personal de Suport.
2.2 Modalitat d’Estades en Entorns Comunitaris.
El Servei de Conciliació Familiar, té com a objectiu oferir a les famílies amb Fills/es amb DID la possibilitat de disposar de temps laboral, de descans o d’oci, contribuint així a millorar la seva Qualitat de Vida. Per assolir aquest objectiu, proporcionem per mitjà de les dues modalitats, un servei especialitzat de suport que s’adapta a les necessitats concretes de cada família.
En la Modalitat de Personal de Suport, es dóna suport rati 1 a 1, per mitjà d’hores d’atenció al/a la Fill/a amb DID perquè els membres del nucli familiar puguin conciliar la seva vida personal, social i laboral durant aquest període de temps.
La modalitat, és flexible i personalitzada: el/la professional, la família i la Persona amb DID beneficiària d’aquesta, acorden les activitats a realitzar en l’habitatge familiar o en la comunitat pel període de temps que es determini necessari i segons disposició de pressupost atorgat.
En la Modalitat d’Estades en Entorns Comunitaris, es dóna suport a partir d’estades amb pernoctació de curta estada en grups reduïts al/a la Fill/a amb DID perquè els membres del nucli familiar puguin conciliar la seva vida personal, social i laboral durant aquest període de temps.
Busquem una persona per incorporar-se el març de 2025 com a Referent del Servei de Conciliació Familiar del SAFDID.
Aquesta figura tindrà la missió de garantir la implementació i millora contínua del servei. Assegurant un impacte positiu en la gestió del programa i, en conseqüència, en la Qualitat de Vida de tot el nucli familiar.
Quines seran les teves responsabilitats?
Coordinar, promoure i donar suport en la implementació del servei amb les seves modalitats de suport en les Entitats Executants:
- Coordinar el Grup de treball de les Entitats Executants.
- Promoure el Servei de Conciliació Familiar entre les Entitats Sòcies.
- Acompanyar en la seva implementació en les Entitats interessades a ser executants.
- Identificar i implementar millores en la gestió i execució del servei junt amb les Entitats Executants.
- Suport en el desenvolupament d’activitats relacionades amb el servei: Jornades, accions reivindicatives, tallers, etc.
Supervisar la planificació, el seguiment i la avaluació de les modalitats de suport del servei:
- Organitzar l’agenda del servei.
- Acompanyar en la planificació de les convocatòries del servei.
- Valorar i donar resposta de les sol·licituds de demandes de les modalitats del servei.
- Seguiment de l’execució diària de les modalitats del servei.
- Coordinació amb les persones referents de cada entitat per cada modalitat del servei.
- Gestionar les avaluacions dels Suports realitzats tant pels professionals com per les famílies i les Persones amb DID.
Gestionar i planificar la capacitació de les Entitats Executants en termes de gestió tècnica de les modalitats del Servei i les corresponents justificacions:
- Planificar la Formació Bàsica pels professionals d’Atenció Directa de les diferents modalitats del Servei, per garantir una bona execució i justificació.
- Desenvolupar i avaluar les Formacions planificades a nivell de satisfacció i millora continua.
Gestió integral del programa quant a justificació dels recursos monetaris i humans de les modalitats del servei i coordinat amb les Entitats Executants:
- Planificació, definició d’objectius i seguiment amb la Coordinació Tècnica de Dincat.
- Control i seguiment pressupostari incorporant les eines de gestió de Dincat i coordinant les Entitats Executants.
- Control i seguiment de les dades introduïdes al CRM.
- Control i seguiment pressupostari seguint les bases de la llei de subvencions i en Coordinació Financera del programa.
- Coordinació amb la figura del tècnic de suport del programa.
Quin perfil busquem?
- Persona amb una alta vocació de servei, actitud proactiva i positiva.
- Persona organitzada, responsable i rigorosa en la seva acció diària.
- Ser polivalent i amb capacitat multitasca.
- Capacitat de treball autònom i de treball en equip.
- Tenir iniciativa i capacitat d’aportar idees noves, tot tenint present la missió de l’organització.
- Tenir bones habilitats per les relacions interpersonals, la comunicació oral i escrita.
- Identificació amb els valors i missió de l’economia social i el tercer sector.
Quins requisits considerem necessaris?
- Estudis mitjos o superiors en ADE, Empresarials, Polítiques o estudis similars. Alternativament, experiència demostrable en gestió econòmica i justificació de programes.
- Experiència mínima de 3 anys en funcions similars.
- Es valorarà coneixement en gestió de projectes, seguiment pressupostari i cerca de finançament.
- Anàlisi i justificació econòmica de subvencions.
- Coneixements analítics i financers.
- Nivell avançat d’ofimàtica (especialment en eines com Excel i programes de gestió)
- Idiomes: Català Nivell C.
Què oferim?
- Incorporació al març 2025.
- Jornada laboral: 35h/setmana.
- Tipus contracte: indefinit.
- Horari flexible.
- Model de treball híbrid.
- 36 dies laborables de vacances.
T’interessa?
- Aplica enviant el teu CV a selecciodincat@tandemsocial.coop, convocatòria oberta fins dilluns 24 de febrer a les 08:00h.