Integrador/a Social centre de treball: programa SEFAS amb vulnerabilitat acreditada
Fundació Salut i Comunitat
Enviar CV a rrhh@fsyc.org
Fins el 24/02/2025
SALARI: 1.859,92€ bruts mensuals x 12 pagues.
“Cofinançat per la Unió Europea”
Definició del lloc:
- Aquesta figura professional estarà vinculada al programa SEAFAS, finançat per Sogeviso. És un servei dedicat a famílies que es troben en situació de lloguer social. Les funcions estarien dedicades principalment a reforçar procediments relacionats amb lacompanyament social i laboral. Tenen a veure especialment aspectes relacionats amb l’economia domèstica i eficiència energètica; amb la recerca de feina; i amb el mapa de recursos i agents del territori. Estarà ubicada a les nostres instal·lacions de L’Hospitalet (c/ Belchite, 6).
- Aquest lloc de treball està vinculat a l´actuació de contractació del programa de Treball i Formació finançat pel departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i cofinançat per la Unió Europea. Té per objecte el de millora de l’ocupabilitat de les persones treballadores en situació d’atur en situació de vulnerabilitat especial i amb dificultats per accedir al mercat laboral, que promou el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i cofinançat.
És un lloc de treball reservat per a dones en situació de més vulnerabilitat (acreditada):
- En situació de vulnerabilitat social (situació acreditada amb informe de serveis socials).
- Monoparentals (acreditat a través del reconeixement oficial de situació de família monoparental)
- En situació de violència masclista (acreditació a través dels mitjans de prova qualificats que permet larticle 33 de la Llei 5/2008, de 24 dabril)
Funcions i responsabilitats del lloc:
Suport als processos relacionats amb la millora de l’economia domèstica i eficiència energètica:
- Cerca de recursos i ajuts/prestacions.
- Elaboració de documents per a la difusió de convocatòries d’ajuts/prestacions/recursos i tramesa a les famílies participants del programa.
- Suport a les famílies en tramitació d’ajuts com ara bo social elèctric, ajuda al lloguer…
- Suport a famílies en gestió de deutes de lloguer o subministraments.
- Suport a l’equip als circuits de derivació i acompanyament a recursos específics, que pot ser en format presencial, per reforçar les actuacions desenvolupades amb la seva gestora social.
- Suport a l’actualització de mapes de recursos, com a eina d’utilitat per a l’equip de gestors socials, per donar suport a les famílies i resposta ràpida a les demandes.
Acompanyament en els processos de cerca activa d’ocupació de les persones participants de Seafas-Sogeviso i Perseo:
- Valoració inicial de CV i d’objectiu professional, elaboració/reelaboració del CV sobre la base d’aquesta anàlisi.
- Identificació de necessitats.
- Exploració de recursos d’ocupació.
- Suport en la preparació d’entrevistes de la feina.
- Seguiment i acompanyament postinserció per a consolidació al lloc de treball.
- Anàlisi de nínxols de mercat laboral.
- Suport en accions d’acostament a l’empresa.
- Suport a la gestió d’actuacions amb les empreses col·laboradores: gestió d’ofertes laborals, voluntariat corporatiu, participació activa en sessions amb participants, etc.
- Gestió administrativa del programa: registre a base de dades i eines de seguiment pròpies.
- Suport a les accions de comunicació del programa en xarxes socials (especialment LinkedIn Perseu): elaborar i pujar notícies, contactar amb persones per ampliar la xarxa de contactes, pujar articles d’interès, etc. Mantenir activa sempre el compte juntament amb la resta de companys/es del programa.
- Tasques de coordinació amb l´equip.
Formació i experiència necessària per desenvolupar les funcions:
- CFGS en Integració Social o formació acadèmica equivalent.
- Valorable formació complementària en temàtiques relacionades amb acompanyament social, drets energètics o orientació laboral.
- Experiència laboral en llocs o tasques similars.
- Valorable formació en utilitats de Microsoft Office i/o eines de disseny.
Habilitats, aptituds i actituds per al lloc de treball:
- Compromís amb la tasca.
- Enfocament cap al compliment d´objectius.
- Capacitat innovadora.
- Habilitats comunicatives.
- Capacitat organitzativa.
- Flexibilitat i adaptació.
- Treball en equip.
- Interès cap a les noves tecnologies.
- Motivació cap al canvi.
- Altres requisits.
- Maneig d’utilitats de Microsoft Office.
Altres requisits establerts a les bases del programa de Treball i Formació, promogut pel Servei d’Ocupació de Catalunya i cofinançat per la Unió Europea:
- Contractació reservada a dones en situació de més vulnerabilitat.
- Situació de vulnerabilitat acreditada:
- En situació de vulnerabilitat social (situació acreditada amb informe de serveis socials).
- Monomarentals (acreditat a través del reconeixement oficial de situació de família monomarental)
- En situació de violència masclista (acreditació a través dels mitjans de prova qualificats que permet larticle 33 de la Llei 5/2008, de 24 dabril.
Tipus de contracte: Contracte de 12 mesos de millora d’ocupació (contractació cofinançada pel departament d’Empresa de la Generalitat de Catalunya i la Unió Europea)
Jornada laboral: Completa (38.5h)
Horari/Torn: Horari de matí i dues o tres tardes (a organitzar segons disponibilitat de la professional)
Data d’incorporació: Del 4/03/2025 fins al 3/03/2026
Totes les persones interessades i que compleixin amb el perfil requerit enviar el vostre CV a rrhh@fsyc.org