HR and Admin Manager

Open Cultural Center

Respondre el formulari

Fins el 13/10/2024


SALARI: De 25.000€ a 27.000€ bruts anuals.

HR and Admin Manager

Posició a temps complet a Open Cultural Center

  • Ubicació: Barcelona, Espanya
  • Departament: Recursos Humans i Administració
  • Supervisió directa: Director General

Tens més de 3 anys d’experiència en recursos humans? T’interessa treballar en una organització sense ànim de lucre multicultural i en creixement? Uneix-te a Open Cultural Center, una ONG que treballa per la inclusió de persones migrants i refugiades a Catalunya i Grècia.

Organització

Open Cultural Center promou el dret a la mobilitat de les persones migrants vulnerables des del moment que la persona decideix o es veu obligada a migrar fins al moment que aconsegueix la seva inserció laboral a Europa, intervenint en:

  • Desenvolupament d’educació no formal, orientació i suport psicosocial en regions de primer acolliment.
  • Desenvolupament d’itineraris sociolaborals en el sector tecnològic i rural.
  • Promoció de vies legals i segures a través del desenvolupament de vies laborals des del país d’origen o primer país d’asil.

Tenim la nostra oficina principal a Barcelona, amb un equip d’entre 15 i 20 persones ocupades i 50-100 persones voluntàries. A més del treball que realitzem a Grècia, algunes de les nostres principals activitats a Barcelona i voltants són:

  • Bootcamp de Desenvolupament Web i Cloud (MigraCode).
  • Comunitat de dones i col·lectiu LGTBI+ interessades en el sector tech (CodeWomen+).
  • Programa d’emancipació per a joves migrants en zones rurals (Youth4All).
  • Escola d’idiomes (Language Lab).

Descripció del lloc de treball

La persona Responsable de Recursos Humans, Voluntariat i Administració té l’objectiu de donar resposta a les necessitats de l’organització en matèria de gestió i desenvolupament de persones en el dia a dia. Això inclou la gestió integral del cicle de vida de les persones ocupades i voluntàries, des de la contractació fins a la desvinculació, amb un enfocament especial en la selecció, fidelització i capacitació de les persones.

La persona també serà responsable de liderar i executar les estratègies de gestió i desenvolupament de persones i de dotar d’un sistema de gestió de recursos humans que integri tots els projectes i àrees de l’organització.

Responsabilitats clau

Gestió de Recursos Humans:

  • Dissenyar i executar processos de selecció, contractació, i onboarding de noves persones ocupades i voluntàries.
  • Administrar el sistema de gestió d’acompliment, assegurant avaluacions regulars i plans de desenvolupament professional.
  • Dissenyar, revisar i implementar plans de compensació i benestar. 
  • Coordinar programes de capacitació i desenvolupament per a persones ocupades i voluntàries, incloent-hi la identificació de necessitats formatives.
  • Respondre i gestionar consultes internes relacionades amb gestió i desenvolupament de persones, proporcionant suport proactivament i orientació als equips.
  • Gestionar les eines informàtiques relacionades amb Recursos Humans (per exemple, Jibble, Airtable i Google Workspace), assegurant el seu correcte funcionament i adaptació a les necessitats organitzatives.
  • Gestionar les relacions laborals i el seu compliment amb la normativa vigent.

Gestió del Voluntariat:

  • Desenvolupar i implementar estratègies de captació, formació, i retenció de persones voluntàries que alineïn les seves habilitats i interessos amb les necessitats de l’organització.
  • Coordinar i desenvolupar juntament amb els departaments de Programes, MARCOM i Corporate les estratègies de captació de persones voluntàries. 
  • Coordinar activitats i programes de voluntariat, supervisant i impulsant iniciatives que visibilitzin i reconeguin la labor de les persones voluntàries, i que fomentin la seva motivació i integració efectiva en la cultura organitzacional. 
  • Coordinar amb les persones responsables de projectes la incorporació del nou voluntariat dins de les seves activitats i assegurar l’estandardització de processos que garanteixin una bona rebuda de la persona voluntària en tots els projectes de l’entitat. 
  • Coordinar i implementar estratègies de Monitoreig i Avaluació que permetin la millora contínua de l’oferta de voluntariat a OCC. 
  • Establir i mantenir relacions amb organitzacions externes i comunitats per a promoure el voluntariat.

Suport Organitzacional:

  • Assessorar la direcció i al personal en matèria de recursos humans, proporcionant suport en la resolució de conflictes i en la presa de decisions estratègiques.
  • Contribuir en la presa de decisions com a membre del comitè de direcció de l’entitat, participant activament en les reunions setmanals i en el bon funcionament. 
  • Participar en la implementació del pla estratègic d’OCC, implementant les àrees relatives a Recursos Humans, Voluntariat i Administració i contribuint a la resta d’àrees quan sigui necessari.
  • Gestionar projectes especials en col·laboració amb altres departaments per a donar suport als objectius estratègics de l’organització.
  • Elaborar informes de gestió de RRHH i voluntariat, analitzant dades i proposant millores contínues.
  • Participar activament en la planificació i execució d’esdeveniments organitzacionals que involucrin a empleats i voluntaris.
  • Contribuir proactivament amb noves idees, activitats i esdeveniments que promoguin la millora del benestar de persones ocupades i/o voluntàries en l’organització. 

Gestió de l’àrea d’Administració: 

  • Supervisar i fer costat a la persona tècnica d’Administració, assegurant la correcta execució de tasques i el compliment dels objectius de l’àrea: 
    • Controlar i comunicar les incidències relacionades amb les nòmines, assegurant la correcta gestió dels pagaments i beneficis en coordinació amb Finances i la gestoria. 
    • Supervisar i coordinar amb la gestoria les altes, baixes, contractes, variacions, maternitats i altres tràmits relacionats amb la Seguretat Social.
    • Gestionar les instal·lacions d’OCC (oficines, pisos de voluntaris…). 
    • Assegurances.
    • Prevenció de Riscos Laborals.

Requisits del lloc de treball

Habilitats, competències i qualificacions requerides:

  • Fort motivació per fer costat a les persones migrants i generar un impacte social amb el nostre equip.
  • Grau universitari en Recursos Humans, Psicologia, Administració d’Empreses o àrea afí.
  • Mínim 3 anys d’experiència en un rol de Recursos Humans, en les àrees de gestió del talent/ acompanyament de persones, preferentment en organitzacions sense ànim de lucre.
  • Experiència amb sistemes de gestió integral de recursos humans.
  • Experiència amb el disseny o implementació de volunteer journeys i employee journeys.
  • Fluïdesa en anglès i espanyol (escrit i parlat).
  • Excel·lents habilitats de comunicació i relació interpersonal.
  • Capacitat de lideratge i gestió d’equips.
  • Coneixement profund de bones pràctiques en RRHH i gestió del voluntariat.
  • Alta capacitat organitzativa i de gestió del temps.
  • Tenir una actitud flexible, proactiva i oberta: treballem en un entorn que canvia ràpidament i la persona ha de ser capaç d’adaptar-se a canvis sobtats i desenvolupaments ràpids.

Es valorarà

  • Fluïdesa en català (escrit i parlat).
  • Experiència comprovada en gestió de programes de voluntariat i disseny i implementació de polítiques de Recursos Humans.
  • Familiaritat amb eines de programari de RRHH, sistemes de gestió de voluntariat, i aplicacions administratives.
  • Formació complementària en gestió del voluntariat, igualtat i diversitat, i acompanyament de les persones serà valorada positivament.

Què oferim? 

OCC es compromet a crear un lloc de treball inclusiu i divers que fomenti la participació activa dins de l’equip i promogui un impacte positiu en la comunitat i en l’equip. Oferim a la persona seleccionada el següent:

  • Contracte indefinit a jornada completa segons legislació espanyola.
  • Un salari brut anual de 25.000 a 27.000€/any segons experiència i perfil.
  • 38,5h setmanals, 13 pagues i un període de vacances de 30 dies laborables a l’any (42 dies naturals).
  • Modalitats de treball flexibles i dos dies a la setmana de treball a distància.
  • Pla de beneficis per a empleats: filiació WellHub (GymPass), retribució flexible, suport psicològic gratuït.
  • L’oportunitat de treballar en el cor del sector social local, especialitzat en migració, al mateix temps que es treballa a nivell internacional amb ONGs de tota Europa.
  • L’oportunitat de treballar en un equip altament intercultural format per persones ocupades, voluntàries, en pràctiques i sòcies externes.
  • L’oportunitat de treballar amb el nostre equip grec a Polykastro i conèixer el context migratori de Grècia.

En què consisteix el procés de selecció?

L’equip donarà sempre resposta a les sol·licituds rebudes. Aquestes han de ser enviades únicament a través del nostre formulari de sol·licituds (vegeu l’enllaç més a baix). No es tindran en compte les sol·licituds que arribin per altres vies. 

Una vegada preseleccionada la persona, el procés és el següent:

  1. Es realitzarà una primera entrevista per a coneixe’ns, parlar del lloc de feina i de l’organització amb més detall, discutir les seves expectatives i ambicions i respondre a qualsevol pregunta que la persona pugui tenir.
  2. Quan el resultat de la primera entrevista sigui positiu, se sol·licitarà que completi un exercici pràctic. Aquest exercici estarà relacionat amb recaptació de fons i serà similar a una tasca que podria realitzar-se en el propi lloc de feina.
  3. Quan el resultat de la mateixa sigui positiu, es durà a terme una segona entrevista. En aquesta entrevista es discutirà amb més detall les aptituds i l’experiència de la persona, i com aquestes s’ajusten a la posició. També es parlarà del resultat de l’exercici pràctic i de qualsevol comentari sobre aquest.
  4. Quan la segona entrevista sigui positiva, la persona candidata tindrà la seva entrevista final amb el director de l’organització. Juntament amb el nostre equip de contractació, el director prendrà la decisió final sobre el resultat del procés de contractació.

Com presentar la teva candidatura?

  • Per a presentar la teva candidatura a aquesta posició, si us plau emplena aquest formulari seleccionant “HR and Admin Manager – Job Position”: https://airtable.com/shrL2jvRowsOx1QXl.
  • Data límit: 13 d’octubre de 2024. Open Cultural Center es reserva el dret de tancar l’oferta abans de la data de tancament de sol·licituds si s’identifica la candidatura adequada.

Encoratgem a les persones de grups infrarepresentats que presentin la seva candidatura, ja que estem compromesos amb un lloc de treball lliure de discriminació. Sigui el que sigui el seu gènere, estat civil, raça, ètnia, nacionalitat, discapacitat, orientació sexual, salut mental o religió, volem saber de tu!

Ves al contingut