Responsable del dispositiu d’acollida
CEAR
Enviar CV a personas.catalunya@cear.es
Fins el 31/07/2023
SALARI: 27.901,77 € bruts anuals.
Programar, acompanyar i fer seguiment al compliment de les obligacions del Programa d’Acollida, per tal de potenciar l’autonomia, la dignitat i el benestar de les persones beneficiàries del Programa, en dependència directa de la Responsable Territorial de la Delegació.
Funcions principals:
- Programar accions d’execució, seguiment i avaluació d’itineraris de les persones acollides i supervisar les derivacions a serveis de CEAR seguint les directrius donades per la Responsable Territorial de l’àrea.
- Planificar i desenvolupar la realització de tallers grupals juntament amb l’equip de tècnics d’intervenció del dispositiu.
- Realitzar el seguiment i la gestió del personal vinculat al Programa d’Acollida, així com també el personal de voluntariat assignat al dispositiu.
- Orientar l’equip sobre la posada en pràctica dels manuals de gestió i els procediments, així com dels protocols interns d’actuació i intervenció.
- Donar suport als processos d’acollida/inclusió amb persones especialment vulnerables.
- Realitzar entrevistes de valoració, identificació de vulnerabilitat i propostes de derivació a recursos especialitzats de les persones acollides als dispositius.
- Elaborar informes de seguiment, ingrés, propostes de pròrrogues al centre d’acolliment, trasllat, baixa obligatòria/cautelar i de derivació a segona fase.
- Vetllar per la bona gestió de la convivència als dispositius d’acollida.
- Realitzar intervenció de mediació social, sanitària, familiar i/o intercultural.
- Realitzar les gestions necessàries per a l’accés a serveis socials, sanitaris i educatius dels usuaris.
- Elaborar informes, memòries, propostes de millora i documentació necessària per a la gestió del Programa.
- Valorar, fer propostes, gestionar i fer seguiment de la justificació d’ajudes econòmiques.
- Registrar a la base de dades SÍRIA, bases de dades de l’entitat i qualsevol altra dependent de la gestió de l’usuari/ària.
- Participar en reunions dequip i trobades proposades des de làrea dAcollida a nivell territorial i estatal, quan així es requereixi.
- Realitzar seguiment de les tasques administratives i de gestió econòmica necessàries per a l’execució adequada del Programa d’Acollida del dispositiu, juntament amb l’àrea d’Administració i Comptabilitat, vetllant pel correcte arxiu i custòdia de la documentació al dispositiu.
- Revisar la gestió de les tasques logístiques (compres, reposicions, seguiment d’inventari, assegurances, proveïdors) quan calgui.
- Vetllar pel compliment dels criteris d’intervenció marcats per l’organització i el Programa.
- Garantir que l’equip de persones al seu càrrec actualitza diàriament les dades dels usuaris/àries a l’aplicació de CEARNET i altres bases de dades de l’entitat.
- Impulsar i establir la relació amb els recursos socials de la zona (ajuntaments, associacions de veïns, serveis socials, educatius, sanitaris, etc.).
Formació
- Titulació universitària en Treball Social.
- Col·legiació.
- Formació especialitzada en algun àmbit relacionat amb asil, migracions i intervenció.
- Coneixement del context sociopolític actual sobre la situació de persones a la recerca de protecció internacional a Espanya.
- Idiomes: anglès i/o francès.
- Coneixement dels recursos socials del territori.
- Maneig d’eines incloses al paquet office (Excel, Word…)
Experiència
- Experiència mínima de 3 anys en acolliment i intervenció social a l’àmbit relacionat amb el col·lectiu de persones migrades i/o refugiades.
- Experiència mínima de 2 anys en gestió/direcció d’equips, programes o centres vinculats a l’àmbit social.
Competències professionals:
- Compromís.
- Flexibilitat.
- Treball en equip.
- Coordinació i gestió dels equips.
- Capacitat de resiliència.
- Orientació a resultats.
- Capacitat relacional i de comunicació.
- Capacitat de presa de decisions.
Es valorarà:
- Haver format part de CEAR en qualitat de treballador/a o voluntari/a.
- Experiència al Tercer Sector.
- Experiència en coordinació i gestió de projectes i/o programes.
- Experiència en gestió administrativa i documental.
- Certificat de discapacitat igual o superior al 33%
- Gestió de la base de dades SIRIA.
- Idiomes: àrab, ucraïnès, rus.
S’ofereix:
- Jornada completa (Dilluns a divendres de 8 a 15h o 9 a 16h)
- Contracte de substitució.
- Incorporació immediata.
- Remuneració segons taules salarials del Conveni de CEAR.
- Lloc de treball: Barcelona, Catalunya.