Ves al contingut

Memòria anual d’entitats: ara és el moment

 2023-02-06

L’inici d’any és temps per recapitular, redactar i tancar la memòria de l’entitat que recull la feina feta l’any anterior. Però, teniu clar com dissenyar-la? Quin és el rendiment que li podeu treure? A continuació, trobareu unes quantes pistes per convertir aquest document en una eina per a fer ASSOCIACIÓ (en majúscules). 

Anem a pams…

Què és la memòria d’una entitat?

La memòria és un document que ha d’oferir una radiografia clara, senzilla i transparent de la feina realitzada per l’entitat. Ha de permetre explicar què s’ha fet i què s’ha aconseguit. En ella s’exposa quantitativa i qualitativament quina transformació s’ha assolit i l’impacte que ha tingut en el seu entorn i en les persones. És, per tant, un dels documents clau pel bon funcionament de l’associació.

Per què és útil?

  • Per ser transparents amb la vostra base social i la vostra xarxa relacional.
  • Per facilitar la captació de fons.
  • Per generar sentiment de pertinença i transmetre confiança. Haureu fet una bona memòria quan les persones que conformen la base social de l’entitat sentin que s’hi reconeix la seva feina, que han estat involucrades en el seu procés de realització i quedin satisfetes del seu contingut i disseny.
  • Per reflexionar sobre la marxa i la missió de l’entitat, conèixer els aprenentatges obtinguts, els aspectes més conflictius i crítics, i engegar un nou període amb nous reptes i motivacions.
  • Per generar fons històric de l’entitat: us servirà per saber què s’ha fet, qui hi ha participat, on s’ha intervingut…

Us recomanem…

  • Definir quina estructura tindrà la memòria i com es presentaran els diferents continguts i resultats.
  • Planificar i recollir la informació necessària, com més aviat millor. Això us facilitarà la redacció del document, la maquetació dels textos i la publicació final.
  • Cuidar la redacció del document i fer-ho amb un llenguatge entenedor, inclusiu i amb recursos visuals que us ajudi a facilitar-ne la comprensió.
  • Si és el vostre cas, recollir els testimonis i les motivacions de les persones usuàries, o participants en el projecte, per reconèixer de forma més directa l’impacte i el valor del seu treball.
  • Preveure el cost del disseny i impressió de la memòria en el pressupost anual de l’entitat.

Sabíeu que…

  • La memòria s’ha de presentar i aprovar en l’Assemblea General?
  • Us ajudarà en la comunicació dels fets assolits, l’impacte aconseguit i a disposar d’un recull de la vostra trajectòria com entitat.

Els nostres recursos

Esteu preparades? Doncs només manca que poseu fil a l’agulla! 😉


Voleu estar al dia de totes les novetats del sector? Seguiu-nos a les nostres xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram), subscriviu-vos al butlletí electrònic TJExpress o estigueu atentes a la nostra web.