Coordinadora pilot projecte europeu LILA
Enviar CV a international@abd-ong.org
Fins el 14/12/2022
SALARI: Aprox. 19.400 euros bruts anual, 14 pagues.
Lloc vacant : Coordinadora pilot projecte europeu LILA (especialitzada en atenció a víctimes de violències masclistes)
Nº vacants – 1
Categoria – Comandament intermedi (segons Conveni Acció Social Catalunya).
Descripció lloc vacant
ABD, Associació Benestar i Desenvolupament és una ONG, designada com a servei públic pel govern destinat a protegir els drets de les persones, així com donar resposta als processos que generen situacions d’exclusió social. Actualment, l’acció social d’ABD és transversal, abordant situacions com la dependència física i cognitiva, la manca de recursos bàsics, la violència masclista, el maltractament infantil, l’atenció a la gent gran, la discriminació per raó de gènere, ètnia o origen, entre d’altres. ABD desenvolupa més de 115 programes nacionals i internacionals, assistint a més de 125.000 persones anualment. ABD compta amb un equip interdisciplinari de més de 1.600 professionals especialitzats en diferents àrees d’intervenció i 400 voluntaris, formats anualment a través de l’escola de voluntariat.
Des del Programa Internacional de l’entitat busquem incorporar un nou perfil com a Coordinadora del pilot del projecte europeu LILA, especialitzada en violència
masclista (mínim tres anys d’experiència demostrable en l’àmbit de l’atenció a dones víctimes de violència masclista). La professional que s’incorpori serà la responsable de coordinar el pilot del projecte als SIE-Servei d’Intervenció Especialitzada Baix Llobregat i al SIE – Servei d’Intervenció Especialitzada Garraf. La professional es coordinarà directament amb la Directora del projecte i les Directores dels SIE, i rebrà suport de professionals dels departaments de comunicació, administració.
El projecte LILA té l’objectiu de dissenyar, implementar i avaluar un programa de suport integral i personalitzat dirigit a les dones víctimes de violència masclista i als seus fills, en funció de les seves necessitats individuals i posant especial atenció a aquelles derivades de la crisi social i econòmica del covid-19. El projecte s’implementarà a quatre països de la UE: Espanya, Itàlia, Grècia i Bèlgica.
Objectius específics del LILA:
- Contribuir a la detecció de les necessitats emergents de les supervivents i les professionals que hi treballen en el context de la Covid-19.
- Implementar un pilot, basat en una intervenció psicosocial integral i personalitzada destinada a oferir un suport dirigit a les dones supervivents de violència masclista i als seus fills.
- Proporcionar a les dones eines per augmentar la seva resiliència, fugir de les relacions abusives, (re)guanyar l’autonomia i prevenir noves relacions violentes.
- Contribuir a la formació i a l’intercanvi de coneixements entre professionals que atenen a dones supervivents de VM i els seus fills/es.
- Avaluar l’impacte de la intervenció pilot en el benestar, les competències i les habilitats de les dones.
- Conscienciar la ciutadania dels diferents territoris sobre la problemàtica de les violències masclistes.
- Fomentar i reforçar la cooperació entre diverses agències (als i entre territoris) per augmentar la capacitat de les parts interessades i dels i les professionals
rellevants per donar suport als supervivents.
Posició a ocupar:
- Coordinació del pilot del projecte LILA a la província de Barcelona.
- Lloc de treball: Flexible (modalitat mixta amb presencialitat a Sant Feliu de Llobregat i Vilanova i la Geltrú).
- Reporta directament a la Directora de Projecte i a la Coordinadora del Programa Internacional de l’entitat.
- Incorporació: gener 2023.
Funcions:
Gestió de projecte:
- Coordinació del pilot a la província de Barcelona (implementació al SIE Baix Llobregat i al SIE Garraf).
- Calendarització i coordinació de les activitats del pilot als SIE.
- Cerca i gestió de recursos/professionals al territori per oferir formacions/serveis subcontractats.
- Establir els contactes i les coordinacions necessàries amb la xarxa pública i/o privada.
- Elaboració d’informes, gestió administrativa, memòries i aplicació de protocols.
- Enviar informes de seguiment i fer reunions de coordinació amb les entitats/institucions derivants de les participants al programa.
- Suport en l’execució d’esdeveniments de formació i comunicació/difusió del projecte europeu.
Intervenció social:
- Diagnòstic de l’impacte de la violència en els diferents aspectes socials de les dones ateses.
- Acompanyar a les dones en la presa de decisions i durant el seu procés de recuperació des de l’àmbit social.
- Elaboració del pla de treball, conjuntament amb la dona, i fer-ne seguiment dels aspectes socials acordats.
- Si s’escau, impartició de formacions en competències transversals.
- Cohesió de grup: Enfortir els lligams entre les participants alhora que s’acompanya en els processos d’autonomia de les dones.
- Dinamització comunitària: Treballar l’ampliació i l’enfortiment de la xarxa personal, així com les relacions positives amb la comunitat.
PERFIL CANDIDATA
Estudis mínims
- Titulació universitària (grau, diplomatura o llicenciatura) preferiblement en el camp de les ciències socials i especialització en violències masclistes.
Es valorarà:
- Formació complementària en migracions i metodologies d’acompanyament amb col·lectius vulnerabilitzats.
- Domini parlat i escrit de l’anglès.
Requisits mínims
- Experiència provable mínima de 3 anys en l’atenció a víctimes de violències masclistes.
- Experiència en gestió de projectes d’intervenció amb dones, mares migrants i/o col·lectius vulnerabilitzats.
- Capacitat per treballar presencial a Sant Feliu de Llobregat i Vilanova i la Geltrú.
Competències:
- Habilitats creatives i innovadores en l’àmbit de la intervenció social.
- Domini de les eines i metodologies d’acompanyament individual i grupals.
- Capacitat de creació d’aliança amb serveis/programes de la xarxa pública o privada.
- Coneixement de la xarxa de recursos de formació i de millora de l’ocupabilitat.
- Capacitat de comunicació assertiva i empàtica: per tal de generar un clima de treball distès, acollidor i basat en el respecte i el protagonisme de la
persona. - Gestió de les emocions, per tal de fer sostenible l’atenció a les persones des d’un posicionament empàtic.
- Treball en equip, iniciativa i facilitació de processos.
- Habilitats TIC en diferents entorns.
- Habilitats per a l’autogestió.
- Capacitat d’acompanyar i apoderar col·lectius vulnerabilitzats.
CARACTERÍSTIQUES DEL CONTRACTE
Tipus de Contracte
- Obra i servei (amb possibilitat de renovar).
Duració
- 12 mesos (prorrogable).
Tipus jornada
- 30h/setmana.
Horari laboral
Dilluns a divendres. Flexible: a convenir segons necessitats pilot, a Sant Feliu de Llobregat i Vilanova i la Geltrú.
Salari
- Categoria – Comandament intermedi (segons Conveni Acció Social Catalunya)-aprox. 19.400 euros bruts anual, 14 pagues.
- I també s’ofereix:
- Vacances retribuïdes de 31 dies naturals.
- 20 hores retribuïdes de permís per assumptes propis.
- Formació continuada tant en habilitats tècniques com en habilitats toves.
Data límit presentació: 14 de desembre de 2022
Enviar CV i una carta de presentació a international@abd-ong.org