S’acosten les subvencions de l’Ajuntament. Com presentar-les telemàticament amb mobileID?

 2015-11-25

Aviat s’obrirà el termini de presentació de sol·licituds per a les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per a l’any 2016. Una de les opcions per presentar-les és fer-ho telemàticament amb l’estalvi de temps i de desplaçaments als punts físics de registre que això comporta.

Si no disposeu de certificat digital, també podreu realitzar el tràmit amb el mobileID. En questa notícia us expliquem com funciona aquest sistema d’identificació municipal i com demanar-lo per tal que en pugueu fer ús de cara a la propera convocatòria de subvencions.

 

Què és el mobileID?

És una aplicació que permet a la ciutadania identificar-se remotament i de manera segura a través d’una identitat digital que s’emmagatzema al telèfon mòbil.

Es basa en un registre d’identitats digitals que permet associar un número de telèfon mòbil a cada ciutadà/na que vulgui disposar d’aquesta nova modalitat d’acreditació. El sistema aconsegueix identificar personalment i de manera inequívoca. Això permet que les persones usuàries puguin fer tràmits municipals i accedir a la Carpeta del Ciutadà de l’Ajuntament.

 

I com es pot aplicar a les associacions?

El mobileID és un identificador per a persones a títol individual i encara no permet identificar persones jurídiques. Tot i això, per a les subvencions per activitats i serveis de districte i de ciutat, es permet que aquesta identificació personal també serveixi per a persones jurídiques, sempre i quan qui en faci ús sigui qui ostenta la presidència de l’associació o una persona autoritzada per a representar-la.

Si és el cas, amb el mobileID podreu presentar les sol·licituds i projectes a la convocatòria de subvencions de l’Ajuntament per internet, a través del portal de tràmits.

 

Com es descarrega el mobileID?

Per a fer ús d’aquest servei cal que us descarregueu gratuïtament l’aplicació a un telèfon mòbil iPhone o Android amb connexió de dades i que us hi registreu.

Existeixen dos nivells d’usuaris que permeten fer consultes i tràmits diferents: nivell registrat i nivell acreditat. En el cas de les subvencions caldrà que us identifiqueu amb mobileID de nivell acreditat.

Si teniu certificat digital personal podeu obtenir el MobileID a través d’aquest enllaç del Portal de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona.

Si no teniu certificat digital heu d’anar presencialment a qualsevol de les Oficines d'Atenció Ciutadana habilitades per gestionar el MobileID. Un cop allà caldrà que faciliteu original i fotocòpia del vostre document identificatiu (DNI, passaport…). Us lliuraran un document en el què hi figuraran:

  1. Les dades de la vostra identitat.
  2. Els codis QR d'accés a l'aplicació a l'Apple Store i al Google Play, per tal de poder instal·lar-la al telèfon. També es facilitarà l'adreça del web de la identitat mòbil.
  3. El codi d'activació de la identitat digital (CAID) que és necessari per confirmar l'acreditació, desbloquejar la identitat en cas de bloqueig accidental o voluntari i recuperar la identitat en cas de canvi de dispositiu o targeta SIM.

Per tal d’evitar temps d’espera innecessaris podeu demanar cita prèvia a través d’aquest enllaç.

Trobareu tota la informació referent a mobileID al web:

http://www.mobileid.cat/ca

Skip to content