Principals acords del Consell de Centre de Torre Jussana

 11/10/2022

El dimecres passat, 28 de setembre, es va celebrar el Consell de Centre, l’òrgan de govern col·legiat des d’on es lidera l’equipament i s’avaluen les decisions de caràcter estratègic. En aquesta trobada es van tractar diferents temes d’interès, que tot seguint exposem:

Renovació del Consell de Centre (2022-2024)

Després dels primers anys de gestió cívica, toca renovar una part dels seus membres. En aquesta trobada es van exposar les altes i les baixes, així com la incorporació de perfils dels possibles àmbits que caldria cobrir per part de les organitzacions i persones a partir de la seva expertesa.

En breu s’obrirà una convocatòria per convidar a les entitats que vulguin formar-ne part i configurar el nou Consell. Els membres actuals acabaran de ratificar la seva composició.

Referents de Districte

En aquesta etapa, volem reforçar l’atenció a les entitats des de la proximitat. Per fer-ho, hem establert una aliança amb la Direcció Servei d’Acció Comunitària atorgant un referent tècnic de Torre Jussana en cada Districte. L’objectiu és ampliar el coneixement, detectar noves oportunitats i donar resposta a necessitats existents. Amb aquesta acció també es pretén actualitzar i donar a conèixer d’una forma continuada el servei municipal de suport i millora que s’ofereix als diferents agents existents en el territori.

Per fer aquesta aproximació, comptem amb la col·laboració de l’equip de la DSAC -en relació amb els tècnics i serveis municipals, i de les mateixes entitats, federacions i coordinadores pel que fa a la ciutadania organitzada.

Suport a tràmits digitals

En un context de bretxa digital per a moltes persones, hem potenciat el servei de suport en els tràmits digitals per facilitar les relacions de les associacions amb les Administracions Públiques. Amb aquest servei, Torre Jussana vol complementar les altres accions existents a la ciutat i als barris.

Aquest suport consisteix a assessorar a les entitats en:
– aconseguir, renovar el certificat digital de l’entitat (FNMT, idCat…).
– la relació electrònica amb la Direcció d’Entitats Jurídiques (estatuts, junta…).
– la relació electrònica amb l’Ajuntament (Subvencions, demanda d’espai públic, FGEC…).
– la relació amb altres ens públics (AEAT, Diputació…).

Tenint en compte que s’acosta l’època de justificar i sol·licitar subvencions a l’Ajuntament, s’ha canalitzat una atenció més personalitzada tots els dimarts a la tarda. Aquesta sol·licitud s’ha de fer amb cita prèvia i, de moment, fins al desembre de 2022.

Nous preus públics comunicats

En l’actual context socioeconòmic, es va aprovar l’augment d’algunes tarifes que s’apliquen en la prestació de serveis i proveïdors del servei (cessió d’espais fora de l’horari d’obertura de l’equipament, encàrrecs de continguts…). Això suposa un increment del 3% en la majoria de preus actuals. Aquests imports no s’aplicaran a partir del gener de 2023.

Amb tots aquests acords, Torre Jussana pretén donar una millor resposta a les necessitats de les entitats de Barcelona.


I com sempre, seguiu atentes a la nostra web tjussana.cat, a les nostres xarxes (Facebook, Twitter i Instagram) i al TJExpress, el butlletí electrònic del centre (subscriviu-vos-hi!) des d’on us anirem informant de totes les novetats que us puguin interessar.