Entitats centenàries, l’Ajuntament vol reconèixer la vostra tasca vinculada a la ciutat de Barcelona

 10/05/2022

El passat mes de març, el Plenari del Consell Municipal, va aprovar la modificació del Reglament d’honors i distincions de l’Ajuntament de Barcelona, que incorpora com a novetat aquesta distinció per reconèixer la trajectòria d’aquelles entitats de la ciutat que tinguin 100 anys o més i una acreditada trajectòria vinculada amb Barcelona.

Les entitats que compleixin els requisits, i ho desitgin, poden presentar la seva sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona entre el 17 de maig i el 17 de juny. Les entitats interessades a rebre aquesta distinció hauran d’estar inscrites o inscriure’s al Fitxer d’entitats. També hauran d’acompanyar el tràmit amb algun document acreditatiu que verifiqui l’antiguitat de l’entitat (estatuts, acta de constitució, etc.) i una justificació de la seva trajectòria vinculada amb la ciutat. Un cop valorades les sol·licituds, el Plenari Municipal n’aprovarà la concessió en sessió abans de finals d’any.

Posteriorment s’ha previst que es pugui celebrar a l’Ajuntament un l’acte de lliurament, que tindrà lloc pels volts de Santa Eulàlia, on les entitats rebran la placa i diploma que les distingeix com a entitats centenàries de la ciutat.

Barcelona té una llarga tradició associativa i compta amb associacions i centres vinculats al mon de l’esport, el lleure i la cultura que porten més de cent anys arrelades a la ciutat i que poden sol·licitar aquest reconeixement que, a partir d’ara, es farà anualment.

Entre els molts exemples d’entitats centenàries arrelades a la ciutat i que poden sol·licitar la distinció hi ha els Lluïsos de Gràcia, Foment Martinenc, Club Esportiu Europa, el Cercle Artístic de Barcelona, l’Orfeó Català o el Centre Excursionista de Catalunya, entre molts d’altres.

Aquesta nova distinció complementa i no és incompatible amb la resta de medalles que atorga la ciutat en reconeixement a la tasca o a la destacada trajectòria de persones o entitats de la ciutat.

La sol·licitud s’ha de fer de forma telemàtica a través del següent tràmit, per tant, és necessari disposar d’alguns dels certificats digitals autoritzats per la Generalitat com són el certificat de representant de persona jurídica, l’IdCAT, l’IdCAT Mòbil o el DNI electrònic. Si teniu dubtes sobre com obtenir-los, us recomanem consultar l’Especial web TJ sobre Certificat digital.

I com sempre, seguiu atentes a la nostra web tjussana.cat, a les nostres xarxes (FacebookTwitter i Instagram) i al TJExpress, el butlletí electrònic del centre (subscriviu-vos-hi!) des d’on us anirem informant de totes les novetats que us puguin interessar.