El nou FGEC: més àgil i funcional

 2023-11-15

Fitxer d’entitats. Tant si ja hi esteu inscrits com si us hi voleu inscriure per primera vegada, seguiu les indicacions dels vídeos adjunts.

El nou FGEC ja és aquí. Més àgil, funcional i intuïtiu per facilitar-vos la comunicació amb l’Ajuntament de Barcelona. Anem a pams.

Què és el FGEC?

El fitxer general d’entitats ciutadanes és l’eina que posa en contacte associacions, entitats i grups de fet amb l’Ajuntament de Barcelona. També funciona com un cens, i formar-ne part aporta diferents avantatges a les entitats de la ciutat.

Quins beneficis aporta a les entitats?

  • Permet a les organitzacions donar-se a conèixer entre la ciutadania, que en pot consultar l’activitat i les dades de contacte. De l’altra, els 
  • Facilita la gestió de tràmits municipals, així com la incorporació a processos participatius, òrgans de participació, audiències públiques i consultes ciutadanes.

Quines novetats incorpora?

Les millores realitzades al fitxer en simplifiquen els tràmits i n’agilitzen la part administrativa. S’han desenvolupat formularis nous a l’Oficina Virtual de Tràmits per facilitar la inscripció al fitxer i s’ha avançat en la interoperabilitat amb el Registre d’Entitats Jurídiques de la Generalitat, per evitar que hagin d’aportar de nou la documentació que ja consta en aquest registre.

Encara no us hi heu inscrit?

Si la vostra entitat o grup de fet no és al fitxer, us animem a fer-ho a través de l’Oficina Virtual de Tràmits.

Consulteu aquest recurs visual que us ajudarà a fer la inscripció de noves entitats!

Què cal fer si ja en formeu part?

Si la vostra entitat o grup de fet ja és al fitxer, cal que tingueu les dades actualitzades. Les podeu consultar al web d’Acció Comunitària o de Torre Jussana a través del cercador i també al mapa d’entitats.

Consulteu aquest recurs visual que us ajudarà a actualitzar les dades de la vostra entitat!

L’Ajuntament de Barcelona posa també aquesta informació a disposició de la ciutadania a través del Servei de Dades Obertes.

NECESSITEU MÉS AJUDA?

Cap problema. Només cal que ens truqueu (93 256 41 18) o ens envieu la vostra consulta a través d’aquest formulari (indicant com a temàtica “Certificat digital i tràmits telemàtics”) i us en donarem resposta.


I com sempre, seguiu atentes a la nostra web tjussana.cat, a les nostres xarxes (Facebook, Twitter i Instagram) i al TJExpress, el butlletí electrònic del centre (subscriviu-vos-hi!) des d’on us anirem informant de totes les novetats que us puguin interessar.

Skip to content