Desescalada: Què poden fer les entitats respecte l’etapa anterior?

 2020-11-25

El passat 23 de novembre es va iniciar el procés de desescalada en les mesures de prevenció per fer front a la segona onada de la pandèmia provocada per la COVID19 (DOGC – RESOLUCIÓ SLT/2983/2020, de 21 de novembre). Quines novetats poden afectar a les entitats en aquesta primera etapa d'obertura de les restriccions? Ho recollim en aquesta notícia:  

 

 

 

Què es pot fer respecte l'etapa anterior?

  • Obrir teatres, auditoris i sales de concerts amb un 50% de l'aforament i fins a un màxim de 500 persones, sempre que es garanteixi una bona ventilació dels espais tancats. En el cas de les activitats culturals, l'horari de finalització no pot superar les 22 h. 

 

  • Obrir biblioteques i sales d'exposició al 50% de l'aforament.

 

  • Les entitats que tenen servei de bar a la seva seu poden obrir-lo al 30% de l'aforament, amb bona ventilació i una distància mínima de 2 metres entre taules i agrupacions de taula. Es limiten a 4 comensals per taula o agrupació de taula, excepte que es tracti de grups bombolla. Poden estar oberts entre les 6 i les 21:30 h. 

 

  • Els equipaments esportius poden obrir al 50% en cas que siguin a l'aire lliure i al 30% en les instal·lacions i equipaments en espais tancats. Cal establir control d'accés, que estiguin supervisats i que es garanteixi la ventilació dels espais tancats. 

 

  • Es pot fer prestació de serveis amb contacte personal proper sempre que es concertin amb cita prèvia de forma individual i que les persones encarregades de la seva prestació disposin dels equips de protecció adequats al nivell de risc.

 

  • Es poden fer reunions de fins a 6 persones. Aquest límit desapareix en cas de tractar-se de reunions laborals.

 

  • Les activitats de lleure educatiu es podran fer a l'aire lliure. En espais interiors s’hauran de realitzar en grups de 6 persones. 

En tots els casos, i com a mesures bàsiques per als locals de les entitats, cal tenir presents les mesures de prevenció que ja estaven establertes:

  • Mantenir sempre la distància mínima interpersonal d'1'5 m, l'equivalent a un espai de seguretat de 2,5 m2 per persona.
  • Mascareta obligatòria a partir dels 6 anys.
  • Ventilar sovint els espais, durant un mínim de 10'. 
  • Senyalitzar els diferents espais recordant les diferents mesures de seguretat, higiene, circulació i els horaris d’atenció al públic.
  • Les persones usuàries han de sol·licitar cita prèvia per venir presencialment a la seu de l’entitat.
  • Control de fluxos d’accés i sortides independents. Franges d'entre 15 i 20' en el cas de grups.
  • A l’entrada de l’entitat i en els espais de treball cal posar a disposició de les persones usuàries locions hidroalcohòliques per a les mans.
  • Disposar de contenidors amb accionament de peu per a la retirada de material de protecció.
  • Evitar l’ús de l'ascensor en cas de tenir-ne. Utilitzeu les escales per accedir a la seu social o per moure-us-hi.
  • Deixar les taules de treball netes de papers i d'objectes i retirar els expositors o revisters amb publicacions, en cas de tenir-ne.
  • Tenir reservat material de protecció a disposició de les persones usuàries per si fes falta en algun moment.
  • Vetllar per la neteja dels espais de treball: teclats, taules, fotocopiadores, poms portes, interruptors, taules, aixetes, etc. al final de cada torn o si compartiu elements amb una altra persona.
  • Incrementar la freqüència de neteja i desinfecció de zones comunes com sales de treball i fer-ho obligatòriament 2 cops al dia, la segona al tancar el local.

 

Restriccions a la mobilitat: excepcions que permeten l'acció de suport de les entitats

Es aquesta primera fase de reobertura es manté el toc de queda i a les restriccions per sortir de Catalunya i per sortir del municipi en caps de setmana. En aquests casos cal tenir en compte que l’excepció per realitzar serveis essencials, sanitaris i socials. Per tant, estan permesos els desplaçaments de persones professionals o voluntàries amb l'objectiu de realitzar aquest tipus d'accions, sempre i quan estiguin degudament acreditats. Per acreditar-ho cal portar omplert el certificat autoresponsable de desplaçament per la crisi sanitària per la COVID-19 que ha habilitat la Generalitat de Catalunya. També es recomana que l'entitat ofereixi algun certificat o document justificatiu dels desplaçaments a les persones professionals o voluntàries que realitzin la tasca de suport, per tal d'acreditar el vincle amb l'entitat.   

Més info a l’especial de Canal Salut sobre les mesures per contenir els brots que cal aplicar arreu de Catalunya. En aquest enllaç hi trobareu preguntes més freqüents sobre la prohibició de fer trobades o reunions de més de 6 persones.  

 

En què us podem ajudar des de TJ?

Us informem i assessorem per telèfon i correu electrònic. Si teniu dubtes: 93 256 41 18, tjussana@bcn.cat

 

Skip to content