#SUBVENCIONSBCN 2025: JA S’HA PUBLICAT LA INFORMACIÓ SOBRE LA CONVOCATÒRIA GENERAL. CONSULTEU LES NOVETATS I TERMINIS!
Enguany, el termini de sol·licitud per presentar els projectes s’obrirà el dijous 9 de gener i es tancarà el dimecres 29 de gener, ambdós inclosos.
L’Ajuntament de Barcelona ha publicat la Convocatòria general de subvencions per a projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat per a l’any 2025, amb data 18 de desembre.
TERMINI DE PRESENTACIÓ I TRÀMITS TELEMÀTICS
El període per presentar les sol·licituds serà del dijous 9 de gener al dimecres 29 de gener de 2025, fins a les 23:59 h. Us recomanem no deixar-ho per al darrer moment!
Cal tenir en compte que, com en anys anteriors, la presentació de sol·licituds es farà exclusivament a través del Portal de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona (enllaç al tràmit) i requerirà l’ús de certificació electrònica.
Podeu consultar aquest especial de TJ sobre el certificat digital amb informació clau sobre el tema.
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA
Els documents que cal presentar per sol·licitar les subvencions són:
- Formulari de sol·licitud: s’omple directament a través del tràmit telemàtic.
- Formulari descriptiu del projecte (document bàsic 2): document on s’explica i es detalla el projecte. Podeu descarregar-vos un model d’aquest document a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona, així com a través de la nostra pàgina especial subvencions.
Si teniu dubtes a l’hora de completar el formulari del projecte, us recomanem consultar la guia que hem preparat amb orientacions detallades sobre com fer-ho:
Per últim, tingueu en compte que alguns àmbits i programes requereixen la presentació de documents addicionals. Consulteu la Convocatòria per verificar aquesta informació.
QUINES SÓN LES PRINCIPAL NOVETATS DE LA CONVOCATÒRIA 2025?
El canvi principal de la Convocatòria 2025 és l’augment de la nota de tall, que passa de 4 a 5. Per tant, els projectes presentats hauran d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts globals per poder optar a una subvenció. Els projectes que no assoleixin aquesta puntuació quedaran exclosos de la convocatòria i no podran rebre cap tipus d’ajut.
Pel que fa als àmbits i programes:
- Hi ha un àmbit temàtic menys que l’any passat, en total passen a ser 24.
- L’àmbit P de 2024 es fusiona amb l’àmbit I i passa a denominar-se Participació i Innovació democràtica.
- L’àmbit Y de 2024 es desplaça a la lletra P i passa a denominar-se “Ciència i innovació.
- Apareixen 2 programes de nova creació:
- Un nou programa de ciutat Xg) Foment del plurilingüisme i de l’aprenentatge de les llengües familiars i d’origen no hegemòniques.
- Programa de fusió de l’ambit D-Salut i cures de ciutat què s’anomena Promoció i suport en l’àmbit de la salut i les cures què engloba 5 programes de 2024 (Da, Db, Dc, Dd, i De).
- Desapareixen dos programes què seran convocatòries específiques, són els antics:cífiques, són els antics:
- Ak Sales de teatre
- Jc. Desenvolupament i enfortiment d’accions i processos comunitaris
I en el punt 16 referent a la justificació i control s’inclou la següent frase: L’incompliment de qualsevol obligació de la justificació (presentació de memòries, factures, documents de difusió…) comportarà el reintegrament de la subvenció amb els interessos de demora que corresponguin d’acord amb la normativa vigent.
EL FGEC, ASPECTE CLAU!
Com ja sabeu, l’any passat es va posar en marxa una nova versió més àgil i funcional del Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Barcelona (FGEC). Tenir actualitzada la documentació identificativa de l’entitat (NIF, estatuts, junta actual…) al FGEC us ajudarà a agilitzar el procés d’atorgament de les subvencions que heu sol·licitat. D’aquesta manera, evitareu els requeriments d’aportació aquesta documentació i que es demori el procés. Si us cal fer alguna modificació d’aquesta documentació, podeu tramitar-la a través del següent enllaç, seguint el pas a pas que s’explica en aquest vídeo.
I si no esteu inscrits al Fitxer i és la primera vegada que us presenteu a les subvencions generals de l’Ajuntament de Barcelona, us recomanem que en feu la inscripció a través del següent enllaç. A més, a la Convocatòria (punt 7.3) s’estableix com a possibilitat presentar la documentació que us requereixen a través del tràmit d’inscripció i modificació al FGEC.
EN QUÈ US PODEM AJUDAR DES DE TORRE JUSSANA?
Un any més, posem a la vostra disposició un especial web a tjussana.cat/subvencionsbcn:
Si tot i així teniu dubtes, només cal que ens envieu la vostra consulta a través d’aquest formulari (indicant com a temàtica “SubvencionsBCN – Convocatòria general) i us donarem resposta el més aviat possible.
Som el vostre centre d’atenció i consulta per ajudar-vos a resoldre’ls!
Voleu estar al dia de totes les novetats del sector? Seguiu-nos a les nostres xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram), subscriviu-vos al butlletí electrònic TJExpress o estigueu atentes a la nostra web.