SUBVENCIONSBCN 2024: JA S’HA PUBLICAT LA INFORMACIÓ SOBRE LA CONVOCATÒRIA GENERAL. CONSULTEU LES NOVETATS I TERMINIS!
Enguany, el termini de sol·licitud per presentar els projectes s’obrirà el dilluns 8 de gener i es tancarà el dijous 25 de gener, ambdós inclosos. No espereu a darrera hora per fer la vostra sol·licitud!
L’Ajuntament de Barcelona ha publicat, amb data 13 de desembre, la Convocatòria general de subvencions per a projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat per a l’any 2024.
100% EN LÍNIA
Tingueu en compte que, un any més, la presentació de les sol·licituds es realitzarà exclusivament pel Portal de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona (enllaç al tràmit), utilitzant la certificació electrònica. Podeu consultar aquest especial de TJ sobre el certificat digital amb informació clau sobre el tema i, també, la guia d’acompanyament en la tramitació telemàtica.
Documentació necessària
Els documents que cal presentar per sol·licitar les subvencions són:
- Formulari de sol·licitud: s’omple directament a través del tràmit telemàtic)
- Formulari descriptiu del projecte (document bàsic 2)
Podeu descarregar-vos un model d’aquest document a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona, així com a través de la nostra pàgina especial subvencions. Cal tenir present que alguns àmbits i programes estableixen documents addicionals a presentar. Consulteu la Convocatòria per revisar-ho!
Quines són les principals novetats de la Convocatòria 2024?
- Pel que fa als àmbits i programes, es mantenen els mateixos àmbits de l’any passat a excepció de l’àmbit Z-Benestar animal que s’incorpora com a programa dins de l’àmbit S. També hi ha una nova línia del programa Jc) a nivell de ciutat, l’antiga Ua) i Ub) es fusionen en una (Ua), la Ib) es mou a l’àmbit X) i passa a ser el programa Xg) i l’àmbit W) passa a anomenar-se Drets Humans, incloent el canvi de la Wc).
- S’afegeix en el punt 3 de la Convocatòria el llistat d’àmbits on no cal tenir seu social al municipi de Barcelona.
- També en el punt 3 es detalla la nova obligatorietat d’acreditació de compliment de les mesures de lluita contra la morositat. En aquest sentit, en el punt 7.3 s’especifica que cal presentar un nou document en el cas de persones físiques o jurídiques amb afany de lucre i que rebin una subvenció de més de 30.000€.
- S’inclou un llistat, en el punt 4, dels programes que admeten any natural i/o curs escolar com a període d’execució del projecte.
- S’afegeixen expressament les donacions com a despesa no subvencionable. Aquest ja és un aspecte que no s’acceptava però en aquesta convocatòria s’explicita per evitar confusions.
Tota aquesta informació la trobareu ampliada al nostre:
El FGEC, aspecte clau!
Com ja sabeu, recentment s’ha posat en marxa una nova versió més àgil i funcional del Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Barcelona (FGEC).
Tenir actualitzada la documentació identificativa de l’entitat (NIF, estatuts, junta actual…) al FGEC us ajudarà a agilitzar el procés d’atorgament de les subvencions que heu sol·licitat. D’aquesta manera, evitareu els requeriments necessaris per aportar aquesta documentació i que es demori el procés. Si us cal fer alguna modificació d’aquesta documentació, podeu tramitar-la a través del següent enllaç, seguint el pas a pas que s’explica en aquest vídeo.
I si no esteu inscrits al Fitxer i és la primera vegada que us presenteu a les subvencions generals de l’Ajuntament de Barcelona, us recomanem que en feu la inscripció a través del següent enllaç. A més, s’ha incorporat un punt a la convocatòria (punt 7.3) que afegeix la possibilitat de presentar la documentació que us requereixen a través del tràmit d’inscripció i modificació al FGEC.
En què us podem ajudar des de Torre Jussana?
Un any més, posem a la vostra disposició un especial web a tjussana.cat/subvencionsbcn amb:
- Pas a pas sobre el procés de sol·licitud
- Informació sobre els àmbits i programes
- Aplicació dels criteris transversals
- Respostes a les preguntes més freqüents sobre la convocatòria
- Llistat de les sessions informatives
- Especial sobre com obtenir el certificat digital
I, com cada any, si teniu dubtes sobre les subvencions municipals, només cal que ens truqueu (93 256 41 18) o ens envieu la vostra consulta a través d’aquest formulari (indicant com a temàtica “SubvencionsBCN – Convocatòria general) i us donarem resposta.
Som el vostre centre d’atenció i consulta per ajudar-vos a resoldre’ls!
Voleu estar al dia de totes les novetats del sector? Seguiu-nos a les nostres xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram), subscriviu-vos al butlletí electrònic TJExpress o estigueu atentes a la nostra web.