
REFORMULACIÓ 2025: PAS A PAS
Us acompanyem pas a pas per tal de realitzar la reformulació del vostre projecte.
Amb data XX de maig s’ha publicat la resolució provisional d’atorgament o denegació de la Convocatòria general de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona del 2025.
Un cop publicada, s’inicia un termini de 20 dies hàbils per presentar la reformulació del projecte, a comptar a partir de l’endemà de la publicació, és a dir, es poden presentar reformulacions del projecte fins al XX de juny (inclòs).
Però, a que ens referim quan parlem de reformulació? En quins casos cal presentar la reformulació? Quin document hem d’omplir? Com ho hem de presentar? A continuació, us expliquem el pas a pas per tal de realitzar la reformulació del vostre projecte.
Us recomanem també consultar el recull de respostes a les preguntes més freqüents del procés d’atorgament i reformulació, així com la sessió informativa que hem realitzat des de Torre Jussana sobre el tema:
Preguntes freqüents sobre la reformulació
Vídeo de la sessió informativa sobre la resolució i reformulació de les #SubvencionsBCN 2025
Presentació de la sessió informativa resolució i reformulació de les #SubvencionsBCN 2025
El primer pas és consultar la resolució provisional per comprovar si la o les sol·licituds de subvenció que vau presentar han estat atorgades o denegades. Podeu consultar-la en el següent enllaç:
Resolució provisional
En el document de la resolució provisional hi apareixen tots els projectes presentats. Aquests estan ordenats per òrgans gestors i de cada un s’especifica:
-
- NIF
- Nom de la persona física o jurídica
- Nom del projecte
- Programa
- Codi subvenció
- Punts obtinguts
- Proposta d’import a atorgar
- Documentació a aportar (si és el cas)
- Subvenció pendent de justificar
- Motiu de la denegació provisional o inadmissió (en cas que la sol·licitud no hagi estat atorgada provisionalment)
Serà important que consulteu la proposta d’import a atorgar que figura al o als projectes que vau presentar.
RECOMANEM:
El document de resolució és molt llarg i amb moltes pàgines. Per trobar de forma ràpida el vostre projecte, us recomanem cercar amb el buscador el nom de la vostra entitat o bé el número de NIF.
Per a fer-ho, utilitzeu les tecles Ctr+F i escriviu el nom o NIF.
Un cop consultada la resolució provisional i la proposta d’import a atorgar pot ser que ens trobem amb diverses situacions. Si ens han atorgat un import inferior al que vam sol·licitar podem presentar una reformulació del projecte i del pressupost per adaptar-lo a l’import proposat, sempre que això afecti l’execució del projecte.
Per exemple:
Si a la sol·licitud vau presentar un pressupost total de 5.000 €, sol·licitant 2.500 € de subvenció (un 50% del total), i a la resolució provisional l’import proposat és de 1.800 €, es pot presentar una reformulació per adaptar el pressupost a aquest nou import.
Per tal de presentar la reformulació en aquest cas, hi ha un termini de 20 dies hàbils a comptar a partir del dia següent a la publicació de la resolució provisional.
Requisits que ha de complir la reformulació:
-
Ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració aplicats.
-
No pot comportar una modificació substancial del projecte que alteri la valoració inicial.
-
Es pot reduir l’aportació de fons propis, però mantenint com a mínim el percentatge inicial respecte del total del projecte subvencionat.
S’entén per fons propis els recursos indicats als punts E) i següents del Pla de Viabilitat (Recursos propis, Taquillatge, Quotes d’inscripció, Venda de productes, Publicitat, Esponsorització, etc.
ATENCIÓ! Tingueu en compte que com a molt podeu reduir els fons propis ajustant-ho al percentatge inicial respecte al total, però no hi ha problema si voleu mantenir el total d’aquests aportant més fons propis o bé si no voleu reduir-los tant. Consulteu aquesta FAQ per ampliar la informació al respecte.
Podeu utilitzar la següent plantilla per calcular-ho:
Plantilla de càlcul de la reducció de fons propis en la reformulació realitzada per Torre Jussana, en col·laboració amb l’Oficina Central de Subvencions.
Denegada a la resolució provisional, però aprovada amb import inferior a la definitiva
Un altres cas en el que es pot reformular és en aquelles subvencions denegades a la resolució provisional i aprovades a la definitiva en que l’import atorgat hagi estat inferior al sol·licitat a la instància de sol·licitud. També, hi ha l’opció de reformular per aquells projectes que hagin tingut una modificació en l’import atorgat respecte a l’aprovat en la resolució provisional.
El termini en aquest cas és de 20 dies hàbils des de l’endemà de la publicació de la resolució definitiva.
Reducció ingressos de subvencions d’altres administracions
Si es produeix una disminució d’ingressos derivada de la denegació o atorgament parcial de subvencions d’altres administracions públiques també es pot presentar una reformulació. En aquest cas el termini també serà de 20 dies hàbils a partir del dia següent de la publicació de la resolució d’atorgament i denegació definitiva de l’altre administració (per exemple, Generalitat de Catalunya). A l’hora de fer el tràmit és convenient adjuntar el document oficial on consta la resolució.
Per exemple:
Si en el pressupost de la sol·licitud s’havia previst un ingrés de 3.000 € d’una subvenció de la Diputació de Barcelona i finalment només se n’atorguen 1.000 €, podeu adaptar el pressupost i presentar la reformulació a l’Ajuntament de Barcelona en el termini indicat.
IMPORTANT!
Si no presenteu la reformulació del vostre projecte en el termini fixat, els òrgans gestors suposaran que executareu el projecte d’acord amb el que vau presentar a la sol·licitud i, per tant, a l’hora de realitzar la justificació es valorarà aquest import inicial. Per aquest motiu és molt important presentar la reformulació dins del període establert.
Un cop tenim clar si cal que reformulem o no el nostre projecte arriba el moment d’omplir el document de reformulació del projecte.
L’Ajuntament de Barcelona facilita un model per sol·licitar la reformulació del projecte. No és obligatori utilitzar aquest model tot i que sí que és recomanable. El podeu descarregar a través dels següents enllaços:
Document de reformulació del projecte (format odt)
Document de reformulació del projecte (format word)
En cas que sigui necessari, podeu completar aquest document presentant el Formulari del projecte, amb els canvis respecte el projecte inicial.
Com omplir el document de reformulació del projecte
Dades de la persona sol·licitant i del projecte
En aquest primer apartat, cal introduir les dades de la persona física o jurídica que fa la sol·licitud i les dades del projecte subvencionat. Podeu consultar aquesta FAQ per saber on trobar el codi de subvenció.
Import sol·licitat i import atorgat
Aquí heu d’indicar:
-
L’import que vau sol·licitar inicialment.
-
L’import proposat a atorgar segons la resolució provisional.
Constatareu així que l’import atorgat és inferior i que accepteu aquesta diferència.
Detall de les modificacions
Cal especificar quins canvis es faran al projecte com a conseqüència d’aquesta reformulació. Tingueu en compte que les modificacions no poden ser substancials ni alterar els objectius inicials del projecte.
També s’haurà d’indicar:
-
El pressupost total del projecte un cop reformulat.
-
La signatura digital del o la representant legal de l’entitat.
Pressupost: Pla de viabilitat econòmica (pàgina 2 del document)
En l’apartat “13. Pla de viabilitat econòmica del projecte – Pressupost general”, cal desglossar el pressupost inicial i el reformulat:
-
Introduïu les dades de despeses i ingressos previstos inicialment, tal com constaven al pressupost presentat amb la sol·licitud.
-
Completeu les dades de despeses i ingressos amb les xifres adaptades a l’import atorgat.
Pel que fa als ingressos:
-
A l’apartat de Subvencions municipals, a la columna “Import reformulat” hi ha de figurar l’import indicat a la resolució provisional.
Pel que fa a les despeses:
-
Les partides han de mantenir la coherència entre el pressupost previst i el reformulat.
Diferències i desviacions
Hi ha una tercera columna on apareix:
-
La diferència entre l’import previst i el reformulat.
-
El percentatge de desviació corresponent.
Important!
El balanç final de l’import reformulat ha de ser 0 i s’ha d’evitar, en la mesura del possible, que es produeixin desviacions importants.
Un cop ja teniu preparat el document de reformulació del projecte subvencionat, arriba el moment de presentar-lo a través del portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona.
Tal com s’estableix a les bases i a la Convocatòria, la sol·licitud, la justificació i l’annexió de documentació de la subvenció s’ha de fer per via telemàtica utilitzant el certificat digital (Certificat FNMT de representant de persona jurídica i qualsevol altre certificat acreditat per entitats oficials de certificació o bé IDCat/IDCat Mòbil del representant legal de l’entitat). Consulteu l’Especial TJ sobre el certificat digital per tenir-ne més informació.
Per tal de presentar-ho, cal accedir al tràmit corresponent:
Com fer el tràmit:
Clica “Inicieu el tràmit” (part superior dreta de la pantalla).
Identifica’t amb certificat digital.
Entra a “Annexió de documents a sol·licituds enregistrades” i clica “Continuar”.
Omple el formulari:
Dades de la persona sol·licitant (entitat o persona física).
Dades de la persona representant.
Número de referència del tràmit (al justificant de la sol·licitud o bé en la resolució provisional hi figura, format: XXXXXXXX-XX).
Clica “Continuar” i confirma dades.
Adjunta la documentació:
Reformulació (format PDF). A la descripció, poseu només una o dues paraules sense accents. També, revisa que el nom del fitxer no contingui caràcters especials ja que sinó donarà error.
Clica “Continuar” .
Revisa les dades i la documentació i finalitza clicant “Enviar”.
Descarrega el justificant que es genera automàticament.
Per a més informació sobre com tramitar l’annexió de documents, consulteu:
RECORDEU:
Tingueu present que en el moment d’entregar els documents, es demana que siguin en format PDF. Us facilitem, per si us cal, l’enllaç d’una eina d’Internet que us permet canviar el format, comprimir i unir diversos arxius: ilovePDF
També, per evitar errors en el tràmit, és important que el títol dels arxius no siguin excessivament llargs ni continguin punts, punts i coma, guions, caràcters especials com “<“, “>” o “&”, etc. La longitud sense l’extensió “.PDF” ha de tenir entre 4 i 30 caràcters.
En cas que presenteu reformulació del projecte, aquesta haurà de ser aprovada per l’òrgan competent.
Al Punt 14 de la Convocatòria s’estableix que transcorregut el termini de 3 mesos per resoldre, es considerarà la reformulació presentada com a aprovada.
Aquesta aprovació de la reformulació implica que aquest passa a ser el projecte subvencionat i estableix el nou cost total del projecte. Per tant, la reformulació substitueix la sol·licitud presentada inicialment i és la que es tindrà en compte per a la justificació del projecte.
En cas de denegació de la reformulació, l’òrgan gestor us ho notificarà per via electrònica.