INFORMACIÓ I TRÀMITS

Aquí trobareu informació sobre els tràmits a realitzar.

CESSIÓ D'ESPAIS

Poden demanar una cessió d’espai totes aquelles entitats legalment constituïdes i sense ànim de lucre que estiguin inscrites al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Barcelona i que vulguin desenvolupar un projecte d’interès general amb una orientació comunitària a la ciutat de Barcelona.

Per demanar la cessió d’un espai, cal que presenteu la fitxa de sol·licitud d’inscripció al Programa de Patrimoni Ciutadà que podeu demanar adreçant-vos per correu electrònic.

En aquesta fitxa haureu d’explicar el vostre projecte i reflectir-hi el seu caràcter comunitari. Si trobeu dificultats per traslladar els continguts del vostre projecte a la fitxa podeu optar a un assessorament, aquí veureu com sol·licitar-ho.

Un cop omplert, heu d’entrar el document per Registre General de l’Ajuntament de Barcelona. Podeu presentar aquest document de dues maneres:

ATENCIÓ!
Recordeu d’adjuntar el document i indicar que la instància va adreçada a la Direcció de Democràcia Activa.

En cas que no hi hagi espais disponibles per encabir-hi el vostre projecte, la vostra sol·licitud serà enviada a una llista d’espera perquè quan hi hagi disponibilitat d’espais se’n valori la seva assignació.

GESTIÓ CÍVICA

La gestió cívica és una tipologia de projectes participatius impulsats per entitats sense ànim de lucre en la gestió d’equipaments i serveis municipals. Són projectes de gestió que incorporen la participació del veïnat i de les persones usuàries en la presa de decisions relatives al projecte de l’equipament. La gestió cívica no és l’externalització d’un servei, sinó una iniciativa ciutadana de desenvolupament d’un projecte d’autoorganització veïnal que promou la participació i l’orientació comunitària d’un equipament municipal.

És important estar fent treball en xarxa al territori per detectar oportunitats, estar atentes als anuncis publicats al BOP i al Portal de Transparència de l’Ajuntament de Barcelona per veure les convocatòries que en puguin sorgir, els seus requisits i procediment.

NECESSITEU MÉS INFORMACIÓ?

Si necessiteu més informació, un assessorament o realitzar qualsevol altre consulta podeu enviar-nos un correu electrònic.
Si us plau, indiqueu el nom de l’entitat (si està registrada com entitat sense ànim de lucre) i el motiu de la consulta.
Si la consulta és sobre un espai del qual en sou beneficiàries, si us plau, faciliteu també l’adreça exacta.