Tècnic/a del Servei de Promoció de la Diversitat de l’Ajuntament de Barcelona
FUNDACIÓ BAYT AL-THAQAFA
Enviar CV a roger.boncompte@bayt-al-thaqafa.org
Fins el 07/03/2025
SALARI: De 26.000€ a 27.000€ bruts anuals x 12 pagues.
1. Identificació del lloc de treball
- Tècnic/a del Servei de Promoció de la Diversitat de l’Ajuntament de Barcelona.
2. Descripció del lloc de treball
- La Fundació Bayt al-Thaqafa precisa de professionals que vulguin recolzar la missió de l’entitat: d’una banda, acollir les persones migrades des del reconeixement de la dignitat i defensar l’exercici dels drets. De l’altra, contribuir a la promoció de la igualtat de tracte i la no discriminació.
- Amb aquesta finalitat, la Fundació Bayt al-Thaqafa té una relació contractual amb l’Ajuntament de Barcelona per a la gestió del Servei de Promoció de la Diversitat (SPD). Aquest és un servei municipal orientat a promoure i garantir la presència de perfils culturals i lingüístics diversos entre el personal que treballa a l’Ajuntament com a reflex de la diversitat de la ciutat. El servei es coordina des del Departament d’Interculturalitat
i comunicació de la Fundació Bayt al-Thaqafa. - Busquem doncs, un professional amb sensibilitat i interès per treballar per i amb la diversitat cultural i lingüística present a la ciutat des de l’administració pública.
- Treballar a la Fundació Bayt al-Thaqafa és una gran oportunitat per aprendre i conviure amb la diversitat cultural i per contribuir a construir una societat intercultural.
- La Fundació Bayt al-Thaqafa està compromesa amb la diversitat i la igualtat d’oportunitats. Per garantir una millor representativitat dins de l’entitat, es valoraran positivament les candidatures de perfils infrarepresentats.
3. Principals responsabilitats i funcions
- Seguiment i comunicació de les convocatòries laborals obertes a l’Ajuntament.
- Disseny i implementació de sessions i tallers formatius i informatius sobre els processos selectius i les diferents convocatòries obertes.
- Assessorament personalitzat sobre requisits i oportunitats laborals a l’Ajuntament de Barcelona.
- Contacte i presentació del servei a entitats i associacions amb orígens culturals diversos de la ciutat.
- Participació en taules informatives i fires.
- Coordinació amb el Departament d’Interculturalitat i Pluralisme Religiós i altres serveis i organismes municipals.
- Anàlisi de dades sobre la diversitat cultural a l’Ajuntament de Barcelona.
- Diagnòstic de necessitats i realització d’informes.
4. Aptituds, coneixements i competències requerides
- Estudis universitaris en Dret, Sociologia o grau en Relacions Laborals.
- Idiomes: català (nivell C), castellà i anglès (nivell B1 o superior).
- Coneixement de la diversitat cultural i lingüística present a Barcelona i d’entitats i associacions d’orígens i bagatges culturals diversos.
- Coneixements d’eines ofimàtiques, especialment domini de l’Excel.
- Experiència impartint tallers i sessions formatives.
Es valorarà:
- Domini d’altres idiomes i coneixements culturals de comunitats presents a la ciutat, especialment comunitats d’origen asiàtic.
- Formació i/o experiència en interculturalitat.
- Experiència professional a l’Ajuntament de Barcelona o en altres administracions públiques.
Recursos i aptituds personals:
- Capacitat d’aprenentatge i iniciativa.
- Habilitats de treball en equip i coordinació amb altres professionals i entitats.
- Capacitat organitzativa, de planificació i de gestió.
- Actituds i habilitats socials i de comunicació.
- Orientació al servei públic.
- Flexibilitat i capacitat d’adaptació als canvis.
- Identificació i afinitat amb els valors de la Fundació Bayt al-Thaqafa.
5. Condicions laborals
- Contractació: substitució baixa maternal.
- Dedicació: jornada completa (38,5 h/set.)
- Distribució horària: Matí i tarda (excepcionalment algun dissabte)
- Incorporació: abril/maig 2025.
- Lloc de treball: Barcelona.
6. Dades de contacte
- Data límit de recepció de CV: 7 de març 2025
- Enviar sol·licituds a roger.boncompte@bayt-al-thaqafa.org indicant a l’assumpte: Servei de promoció de la diversitat.