Responsable Dispositiu acollida Begues (Immigració) – Temporal

CEAR

Respondre el formulari

Fins el 23/03/2025


SALARI: Segons taules salarials de CEAR.

Objectius:

  • Programar, acompanyar i fer el seguiment del compliment de les obligacions del Programa d’Acollida, amb l’objectiu de potenciar l’autonomia, la dignitat i el benestar de les persones beneficiàries del Programa, sota la dependència directa del/la Responsable Territorial de la Delegació.

Funcions principals:

  • Programar accions d’execució, seguiment i avaluació dels itineraris de les persones acollides i supervisar les derivacions als serveis de CEAR seguint les directrius donades pel/la Responsable Territorial de l’àrea.
  • Planificar i desenvolupar la realització de tallers grupals conjuntament amb l’equip de tècnics/es d’intervenció del dispositiu.
  • Realitzar el seguiment i gestió del personal vinculat al Programa d’Acollida, així com també el personal de pràctiques i voluntariat assignat al dispositiu.
  • Orientar l’equip sobre la implementació dels manuals de gestió i procediments, així com dels protocols interns d’actuació i intervenció. -Donar suport en els processos d’acollida/inclusió amb persones especialment vulnerables.
  • Realitzar entrevistes de valoració, identificació de vulnerabilitat i propostes de derivació a recursos especialitzats de les persones acollides als dispositius.
  • Elaborar informes de seguiment, ingrés, propostes de pròrrogues en centres d’acollida, trasllat, baixa obligatòria/cautelar i de derivació a segona fase.
  • Vetllar per la bona gestió de la convivència als dispositius d’acollida.
  • Realitzar intervenció de mediació social, sanitària, familiar i/o intercultural.
  • Fer les gestions necessàries per accedir als serveis socials, sanitaris i educatius de les/els usuaris/es.
  • Elaborar informes, memòries, propostes de millora i documentació necessària per a la gestió del Programa.
  • Valorar, fer propostes, gestionar i realitzar el seguiment de la justificació d’ajudes econòmiques.
  • Registrar a la base de dades SIRIA, bases de dades de l’entitat i qualsevol altra dependent de la gestió del Programa.
  • Garantir que l’equip de persones a la seva càrrec actualitza diàriament les dades dels usuaris/es a l’aplicació de CEARNET i altres bases de dades de l’entitat.
  • Participar a les reunions d’equip i trobades proposades des de l’àrea d’Acollida a nivell territorial i estatal, quan així es requereixi.
  • Fer seguiment de les tasques administratives i de gestió econòmica necessàries per a l’execució adequada del Programa d’Acollida del dispositiu, conjuntament amb l’àrea d’Administració i Comptabilitat, vetllant pel correcte arxiu i custòdia de la documentació al dispositiu.
  • Revisar la gestió de les tasques logístiques (compres, reposicions, seguiment d’inventari, assegurances, proveïdors) quan sigui necessari.
  • Vetllar pel compliment dels criteris d’intervenció marcats per l’organització i el Programa.
  • Garantir el compliment de les normatives dels centres i dispositius, així com l’aplicació de la normativa de Prevenció de Riscos laborals i Seguretat i Salut.
  • Impulsar i establir la relació amb els recursos socials de la zona (ajuntaments, associacions de veïns, serveis socials, educatius, sanitaris, etc.).

Formació:

  • Titulació universitària en Treball Social o titulació en Formació Professional vinculada a la branca de les ciències socials, complementada amb un mínim de 3 anys de experiència professional (acreditable).
  • Formació especialitzada en algun àmbit relacionat amb asil, migracions i intervenció social.
  • Coneixement del context socio-polític actual sobre la situació de les persones en cerca de protecció internacional a Espanya i Europa.
  • Idiomes: anglès i/o francès.
  • Coneixement dels recursos socials del territori.
  • Ús d’eines incloses al paquet Office (Excel, Word).

Altres requisits valorables:

  • Col·legiació.
  • Haver format part de CEAR en qualitat de persona voluntària o treballadora.
  • Experiència en el tercer sector.
  • Experiència en coordinació i gestió de projectes i/o programes.
  • Experiència en gestió administrativa i documental.
  • Certificat de discapacitat igual o superior al 33 %.
  • Gestió de la base de dades SIRIA.
  • Idiomes: Àrab.

Condicions:

  • Contracte temporal fins 30/04/2025.
  • Incorporació immediata.
  • Població: Begues.
  • Comarca: Baix Llobregat.
  • Horari: Dilluns a Divendres de 8h A 15h.
  • Jornada (h/set.): 35 h/setmana (jornada completa)
Ves al contingut