Psicòleg/a Centre d’Acollida Infantil

Intress

Respondre el formulari

Fins el 11/03/2025


SALARI: 1.857,69€ + 65,02€ a compte conveni + 92,92€ plus validació = 2.015,63€ bruts mensuals x 14 pagues: 28.218,82€ bruts anuals.

Ubicació Vic (Espanya) / Vacants 1

Resum

Intress cerca un/a Psicòleg/a per cobrir de manera estable en torn de matí i tarda, el servei del Centre d’Acollida de primera urgència d’infants i adolescents La Font, ubicat a Vic.
El servei de centre d’acolliment ofereix residència temporal als menors de zero a divuit anys en situació de risc social.
La seva finalitat és elaborar el diagnòstic de la situació o del risc de desemparament d’aquests infants i adolescents respecte dels seus familiars, quan és impossible o poc aconsellable realitzar l’estudi al territori.
A partir del diagnòstic, l’equip tècnic de professionals proposa mesures d’atenció als menors ingressats.

Què faràs?

  • Participar en l’exploració inicial del nen/a o adolescent i realitzar una valoració global de la seva situació i la de la seva família, per a elaborar juntament amb la resta de l’Equip Tècnic la primera impressió diagnòstica i hipòtesi de treball.
  • Realitzar el diagnòstic psicològic del nen/a o adolescent, recollint i valorant durant tota la intervenció la informació oportuna i efectuant l’exploració mitjançant l’aplicació de les necessàries proves psicomètriques i projectives.
  • Explorar l’estructura de la família i valorar el psicodinàmic familiar, així com tot l’entramat de les vinculacions existents, identificant els factors de risc i protecció que s’associen a la família i entorn dins de l’àmbit psicològic.
  • Valorar juntament amb la resta de l’equip les capacitats parentals, la consciència de les pròpies dificultats, la motivació de millora i les possibilitats de recuperabilitat, i participar en l’exploració de la família extensa del menor com a possible família acollidora, si fos necessari.
  • Participar activament en la valoració interdisciplinària i redacció de la Síntesi Avaluativa i/o altres informes psicosocials, amb les propostes de les mesures de protecció adequades per a garantir el benestar del nen-a o adolescent, segons la LDOIA 14/2010.
  • Coordinar-se durant tot el procés diagnòstic amb els diferents equips de l’Administració i de la xarxa comunitària per a l’elaboració de l’estudi sociofamiliar.
  • Particularment, coordinacions amb les institucions vinculades en l’àmbit de la salut mental que siguin necessàries segons les especificitats de cada cas i realitzar les derivacions i demandes que siguin necessàries a aquests serveis.
  • Utilitzar l’aplicatiu Sini@ per a la gestió dels expedients dels nens, nenes o adolescents atesos.
  • Observar visites familiars puntualment.

Què oferim?

  • Data d’incorporació: immediata, t’estem esperant!
  • Tipus de contracte: fix-indefinit, és una posició estable.
  • Jornada: 38h setmanals.
  • Horari: de dilluns a divendres, en torn de matí i tarda. De 08.00-15.00h i una tarda a la setmana fins les 18.30h.
  • Formaràs part d’una entitat dedicada a l’àmbit social, on creiem en la integració de les persones que es troben en situació de vulnerabilitat social.

Requisits
Què esperem de tu?

Formació acadèmica necessària:

  • Formació Universitària, habilitació en Psicologia.

Experiència professional necessària:

  • Almenys 2 anys d’experiència en treball amb famílies, nens i adolescents en situació de dificultat i mancances socials i relacionals.
  • Experiència en infància en risc, maltractament i abús infantil.
  • Experiència en atenció directa a famílies.
  • Experiència en l’exploració i el diagnòstic pedagògic.

Coneixements necessaris:

  • Bona capacitat de redacció.
  • Nivell C de català o equivalent.
  • Llei 14/2010, dels drets i oportunitats de la Infància i Adolescència.
  • Sistema de protecció i tutela de la infància i adolescència a Catalunya.
  • Característiques i tipologia de maltractament infantil.
  • Aplicatiu Sini@ per a la gestió dels expedients.
  • Teràpia familiar sistèmica.

Altres aspectes a valorar:

  • Iniciativa i flexibilitat.
  • Capacitat resolutiva en situacions d’urgència.
  • Actitud empàtica i respectuosa.
  • Capacitat de resolució de conflictes.
  • Capacitat de treballar sota pressió i en situacions d’urgència.
  • Bon maneig d’eines informàtiques (office, correu electrònic, etc.)
  • Coneixement d’altres idiomes: àrab, anglès i/o francès.
  • Important: Necessari el certificat negatiu de delictes penals de naturalesa sexual.
  • Sobretot valorem molt les ganes d’aprendre, de treballar i generar un bon ambient a Intress!

Si aquesta és l’oferta que estaves cercant, no ho pensis més i apunta’t!
Pot ser una bona oportunitat laboral. T’estem esperant!

Intress es compromet a través de la seva Política de Gestió de Persones i compromisos adoptats en l’IV Pla d’Igualtat de Intress, en el seu Eix 2, a gestionar els processos de selecció externa i promoció interna amb el compromís d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes, tant des de Intress com des de les entitats col·laboradores, que asseguraran la igualtat i dotaran de perspectiva de gènere als seus processos selectius.

Ves al contingut