Psicòleg/a Centre d’Acollida Infantil
Respondre el formulari
Fins el 11/03/2025
SALARI: 1.857,69€ + 65,02€ a compte conveni + 92,92€ plus validació = 2.015,63€ bruts mensuals x 14 pagues: 28.218,82€ bruts anuals.
Ubicació Vic (Espanya) / Vacants 1
Resum
Intress cerca un/a Psicòleg/a per cobrir de manera estable en torn de matí i tarda, el servei del Centre d’Acollida de primera urgència d’infants i adolescents La Font, ubicat a Vic.
El servei de centre d’acolliment ofereix residència temporal als menors de zero a divuit anys en situació de risc social.
La seva finalitat és elaborar el diagnòstic de la situació o del risc de desemparament d’aquests infants i adolescents respecte dels seus familiars, quan és impossible o poc aconsellable realitzar l’estudi al territori.
A partir del diagnòstic, l’equip tècnic de professionals proposa mesures d’atenció als menors ingressats.
Què faràs?
- Participar en l’exploració inicial del nen/a o adolescent i realitzar una valoració global de la seva situació i la de la seva família, per a elaborar juntament amb la resta de l’Equip Tècnic la primera impressió diagnòstica i hipòtesi de treball.
- Realitzar el diagnòstic psicològic del nen/a o adolescent, recollint i valorant durant tota la intervenció la informació oportuna i efectuant l’exploració mitjançant l’aplicació de les necessàries proves psicomètriques i projectives.
- Explorar l’estructura de la família i valorar el psicodinàmic familiar, així com tot l’entramat de les vinculacions existents, identificant els factors de risc i protecció que s’associen a la família i entorn dins de l’àmbit psicològic.
- Valorar juntament amb la resta de l’equip les capacitats parentals, la consciència de les pròpies dificultats, la motivació de millora i les possibilitats de recuperabilitat, i participar en l’exploració de la família extensa del menor com a possible família acollidora, si fos necessari.
- Participar activament en la valoració interdisciplinària i redacció de la Síntesi Avaluativa i/o altres informes psicosocials, amb les propostes de les mesures de protecció adequades per a garantir el benestar del nen-a o adolescent, segons la LDOIA 14/2010.
- Coordinar-se durant tot el procés diagnòstic amb els diferents equips de l’Administració i de la xarxa comunitària per a l’elaboració de l’estudi sociofamiliar.
- Particularment, coordinacions amb les institucions vinculades en l’àmbit de la salut mental que siguin necessàries segons les especificitats de cada cas i realitzar les derivacions i demandes que siguin necessàries a aquests serveis.
- Utilitzar l’aplicatiu Sini@ per a la gestió dels expedients dels nens, nenes o adolescents atesos.
- Observar visites familiars puntualment.
Què oferim?
- Data d’incorporació: immediata, t’estem esperant!
- Tipus de contracte: fix-indefinit, és una posició estable.
- Jornada: 38h setmanals.
- Horari: de dilluns a divendres, en torn de matí i tarda. De 08.00-15.00h i una tarda a la setmana fins les 18.30h.
- Formaràs part d’una entitat dedicada a l’àmbit social, on creiem en la integració de les persones que es troben en situació de vulnerabilitat social.
Requisits
Què esperem de tu?
Formació acadèmica necessària:
- Formació Universitària, habilitació en Psicologia.
Experiència professional necessària:
- Almenys 2 anys d’experiència en treball amb famílies, nens i adolescents en situació de dificultat i mancances socials i relacionals.
- Experiència en infància en risc, maltractament i abús infantil.
- Experiència en atenció directa a famílies.
- Experiència en l’exploració i el diagnòstic pedagògic.
Coneixements necessaris:
- Bona capacitat de redacció.
- Nivell C de català o equivalent.
- Llei 14/2010, dels drets i oportunitats de la Infància i Adolescència.
- Sistema de protecció i tutela de la infància i adolescència a Catalunya.
- Característiques i tipologia de maltractament infantil.
- Aplicatiu Sini@ per a la gestió dels expedients.
- Teràpia familiar sistèmica.
Altres aspectes a valorar:
- Iniciativa i flexibilitat.
- Capacitat resolutiva en situacions d’urgència.
- Actitud empàtica i respectuosa.
- Capacitat de resolució de conflictes.
- Capacitat de treballar sota pressió i en situacions d’urgència.
- Bon maneig d’eines informàtiques (office, correu electrònic, etc.)
- Coneixement d’altres idiomes: àrab, anglès i/o francès.
- Important: Necessari el certificat negatiu de delictes penals de naturalesa sexual.
- Sobretot valorem molt les ganes d’aprendre, de treballar i generar un bon ambient a Intress!
Si aquesta és l’oferta que estaves cercant, no ho pensis més i apunta’t!
Pot ser una bona oportunitat laboral. T’estem esperant!
Intress es compromet a través de la seva Política de Gestió de Persones i compromisos adoptats en l’IV Pla d’Igualtat de Intress, en el seu Eix 2, a gestionar els processos de selecció externa i promoció interna amb el compromís d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes, tant des de Intress com des de les entitats col·laboradores, que asseguraran la igualtat i dotaran de perspectiva de gènere als seus processos selectius.