Logopeda per a persones amb sordesa

ACAPPS

Fins el 20/09/2024


SALARI: Equivalent a 21.000€ bruts (en 12 pagues) a jornada completa.

DESCRIPCIÓ GENERAL

  • Realitza la valoració del procés evolutiu audiològic, comunicatiu i lingüístic d’infants i persones adultes amb sordesa que es comuniquen oralment.
  • Proporciona atenció logopèdica específica als infants i persones adultes amb sordesa o dificultats d’audició que es comuniquen oralment.
  • Orienta i assessora a les famílies dels infants amb sordesa en matèria de rehabilitació i habilitació auditiva. Orienta i assessora a les persones adultes amb sordesa en matèria de rehabilitació i habilitació auditiva. Es coordina amb els/les companys/es per tal de donar suport en accions relacionades amb l’atenció de les necessitats bàsiques de les persones usuàries, i amb la resta de professionals externs a l’entitat que es consideri necessari per donar a la persona una atenció integral i de qualitat.

POSICIÓ EN L’ORGANIGRAMA

  • El/La logopeda és el professional especialitzat en logopèdia. A ACAPPS el/la logopeda treballa de forma conjunta amb els professionals de l’entitat per tal de proporcionar una intervenció logopèdica tant a infants amb sordesa com a persones adultes amb sordesa que necessitin habilitació, rehabilitació logopèdica o auditiva, adquisició del llenguatge i/o desenvolupar la lectura labial.

FUNCIONS

  • Realitzar les primeres valoracions del procés evolutiu audiològic dels infants i les persones adultes amb sordesa per adequar la intervenció logopèdica. Aplicant els seus coneixements previs sobre l’etiologia de la sordesa, els tipus de sordesa i els tipus i característiques de pròtesis auditives (audiòfons i implants coclears). Incorporant metodologies específiques d’intervenció logopèdica amb persones amb pèrdua d’audició i amb infants amb sordesa. Ocupant-se del procés comunicatiu de l’infant o persona amb sordesa, i de la prevenció, el diagnòstic, el pronòstic i el tractament.
  • Aplicar eines i metodologies d’intervenció logopèdica en modalitat oral per a infants i persones adultes amb sordesa. Oferint a l’infant o a la persona amb sordesa eines i estratègies metodològiques que encaixin en el marc de la modalitat oral per afavorir l’estimulació de la llengua oral, com l’ús de la lectura labial, l’entrenament auditiu, entre d’altres.
    Ajustant i adequant el vocabulari i el contingut de la intervenció en cadascuna de les sessions en funció de les necessitats, del perfil i de la situació de l’infant o persona amb sordesa. Acompanyant a la família dels infants i les persones amb sordesa oferint aquelles metodologies de participació que més s’ajustin a cada cas així com fent partícip als membres de la família que la persona o infant decideixi seguint la metodologia dels Suports Autodirigits.
  • Assessorar en l’elaboració, l’execució i l’avaluació en matèria d’intervenció logopèdica, educació i salut. Donant el suport necessari als equipaments públics o privats que ho requereixin per a l’òptim desenvolupament lingüístic, social, educatiu i/o laboral de l’infant o la persona amb sordesa. Incorporant el coneixements obtingut en matèria educativa: Necessitats Educatives de Suport Educatiu, matèria educativa en drets educatius d’infants amb sordesa i les seves famílies.
  • Aplicar la metodologia del Suport Auto-dirigit oferint a la persona o família de l’infant els suports que necessita i acompanyar en la presa de decisions. Assegurant un acompanyament que tingui en compte la metodologia de treball basada en els Suports Auto-dirigits i l’Atenció Centrada en la Persona. Escoltant activament a la persona i tenir en compte el seu moment personal (i familiar) ajustant el ritme d’intervenció segons les necessitats detectades.
  • Elaborar materials didàctics, de divulgació i de difusió relacionats amb la intervenció logopèdica i l’adquisició del llenguatge en persones amb sordesa. Detectant aquells materials complementaris que com entitat podem divulgar entre les famílies d’infants amb sordesa i de les persones amb sordesa per afavorir el coneixement d’estratègies en les activitats quotidianes que fomentin la llengua oral i/o l’habilitació auditiva.
  • Col·laboració i intervenció logopèdica amb realitat immersiva, pel projecte Audivers360. Formant-se en realitat immersiva i la seva aplicació per a persones amb sordesa, i ús de l’eina per la rehabilitació auditiva dels pacients. Establint objectius i resultats per al projecte Audivers360.

REQUERIMENTS COMPETENCIALS BÀSICS I TÈCNICS

  • Grau en Logopèdia i estar col·legiat/da al Col·legi de Logopedes de Catalunya per poder exercir les funcions que requereix el lloc de feina. Es valorarà formació en Trastorns del Llenguatge i/o Dificultats d’Aprenentatge, així com formacions complementàries relacionades amb la sordesa, la psicologia o la neuropsicologia.
  • Coneixements de les principals tècniques de diagnòstic per avaluar i intervenir en les diverses àrees de fonació, audició, parla i llenguatge de la persona en el context d’una entrevista personalitzada.
  • Determinació i planificació de les línies d’actuació que afavoreixen la rehabilitació i habilitació auditiva i del
    llenguatge.
  • Coneixement en atenció a infants i persones amb sordesa i a les seves famílies.
  • Gestió administrativa.
  • Nivell alt de català i castellà a nivell escrit, parlat, llegit i entès.

REQUERIMENTS COMPETENCIALS TRANSVERSALS

  • RESPONSABILITAT: capacitat de prendre decisions i executar les funcions del lloc de feina des de la implicació i el compromís, tenint en compte els requeriments i les indicacions rebudes i els criteris propis d’actuació.
  • COMUNICACIÓ: habilitat de transmetre, de fer conèixer alguna cosa a algú d’una manera clara i entenedora. Abasta des d’una transmissió d’informació fins a entrar en relació d’idees, d’interessos, etc.
  • DISPOSICIÓ A L’APRENENTATGE: Habilitat i disposició per adquirir i aplicar noves competències (coneixements, habilitats i actituds) per tal de desenvolupar amb èxit diferents activitats laborals.
  • ADAPTABILITAT: Capacitat de cercar i aplicar respostes àgils i eficaces davant de situacions, entorns, persones, responsabilitats i tasques canviants, integrant el canvi de manera positiva i constructiva.
  • TREBALL EN EQUIP: Habilitat i disposició per col·laborar amb altres persones en l’obtenció d’un objectiu comú.
  • ORGANITZACIÓ DE LA PRÒPIA FEINA: capacitat per organitzar les pròpies tasques de manera eficaç i independent, establint les prioritats necessàries i utilitzant el temps personal manera més eficient possible.
  • RELACIÓ INTERPERSONAL: capacitat i habilitats per a relacionar-se amb els/les companys/es de feina i altres professionals de l’entorn laboral de manera satisfactòria, mantenint una actitud assertiva i constructiva.

Recursos, mesures i sistemes que posa l’entitat per a la bona realització de la feina:

  • L’entitat facilita tot el material necessari per desenvolupar les seves tasques i funcions de forma satisfactòria. Fomenta la formació interna de l’equip a través del Pla Formatiu de manera totalment ajustada a les necessitats individuals de cadascú. Amb l’objectiu de facilitar l’entrada als nous i a les noves treballadores es programa un Pla d’acollida d’una durada de 15 dies on s’organitzen reunions, tutories, formació i acompanyaments específics per conèixer, no només el funcionament de la pròpia tasca, sinó el de la resta de professionals de l’entitat.

Condicions de l’oferta

  • Contracte: fix a temps parcial (20 hores a la setmana)
  • Conveni de referència: Conveni col·lectiu de treball de Catalunya d’associacions per a centres de formació, rehabilitació, orientació, valoració, autonomia personal, protecció i atenció a discapacitats.
  • Horari: 20 h/setmanals. Dues tardes de 15h a 18h. Possibilitat de pactar els horaris de mati.
  • Lloc: el lloc de feina es realitza al barri de Gràcia de Barcelona.
Ves al contingut