Direcció operacions

Prohabitatge Som Llar

Fins el 25/05/2025


SALARI: Entre 38.000€ i 42.000€ bruts anuals en funció de l’ajust competencial.

ENTITAT

Prohabitatge Som Llar és una entitat sense afany de lucre i independent, fundada l’any 1999, que persegueix prevenir i erradicar l’exclusió residencial i el sensellarisme a Catalunya des d’una perspectiva de gènere i de drets humans. L’entitat disposa del programa d’inclusió residencial que ofereix a persones i famílies en situació de vulnerabilitat un allotjament temporal o de llarga durada i un acompanyament en els processos d’autonomia (amb o sense suport socioeducatiu) en funció de les necessitats i de la millora de competències que es fixi com a objectiu en cadascun dels projectes o serveis.

DESCRIPCIÓ GENERAL

La persona que ocupa la posició de Direcció d’operacions, depèn de la Direcció General de l’entitat, forma part de l’Equip de direcció i té a càrrec tres Responsables d’àrea (Programa d’inclusió residencial; Gènere; Programes tranversals) amb els seus equips corresponents, que fan intervenció directa amb les persones i famílies usuàries. La Direcció operativa fa operatives les estratègies de Prohabitatge, garanteix la qualitat, coherència i correcta implementació dels programes i coordina i gestiona directament l’equip de responsables de les àrees operatives i, de retruc, l’equip tècnic al seu càrrec.

FUNCIONS I TASQUES

  • * Fer operatives les estratègies que emanen de la Junta, de l’Equip directiu (del qual forma part) i de la Direcció General de Prohabitatge:
  • * Detectant les necessitats socials i econòmiques de les persones i famílies usuàries i potencialment usuàries, a partir de tasques prospectives i de l’anàlisi històrica de les dades de l’entitat. Compartint aquestes necessitats amb Direcció General i el Responsable de captació de fons i disseny de projectes, i tenint-les present per a la definició d’accions.
  • * Impulsant l’estratègia de l’àrea operativa i les polítiques de l’entitat emanades dels òrgans de govern.
  • * Desplegant estratègies de captació i vincle en nous territoris i/o activitats
  • * Definint i dissenyant, juntament amb el Comitè de Direcció, el pla operatiu anual, d’acord a l’estratègia de l’entitat.
  • * Orientant, tenint cura i fent seguiment de la implementació  del pla operatiu de la seva direcció i avaluant-ne els resultats.
  • * Generant i presentant els informes quadrimestrals de l’estat de la seva direcció.
  • * Revisant, redefinint i proposant a Direcció General canvis en el disseny organitzatiu de la seva direcció i les àrees que la componen, segons necessitats.
  • * Generant, juntament amb Direcció General i Direcció Financera, el pressupost anual de la Direcció operativa, i fent-ne després el seguiment, també de manera coordinada. Aplicant els re-ajustos escaients.
  • * Garantir la qualitat i coherència dels programes que s’hi gestionen i assegurar-se de la correcta implementació de la metodologia d’acompanyament per competències:
  • * Rebent i analitzant la informació sobre les diferents convocatòries de subvenció de programes rebuda del Responsable de captació de fons per conèixer-ne els requisits i terminis.
  • * Partint, en el disseny dels diferents programes, del model d’acompanyament per competències, que vertebra tota l’acció de Prohabitatge.
  • * Generant el contingut, tant a nivell tècnic com respecte dels recursos humans i materials a assignar, de les diferents sol·licituds per les convocatòries, amb la persona responsable d’àrea corresponent.
  • * Ajustant cada proposta a les línies estratègiques de l’entitat, així com tenint present la resta de programes i serveis que s’hi gestionen, per mantenir una coherència entre els mateixos.
  • * Assegurant que s’incorporen elements innovadors en les accions que es proposen en els diferents programes, a partir del seu coneixement de persones usuàries i de context.
  • * Establint, en el cas d’aparició de nous programes, la persona responsable d’àrea que els gestionarà, tot tenint present les característiques de les diferents convocatòries, les càrregues de feina i les competències de cada persona.
  • * Dissenyant mecanismes d’avaluació de l’activitat a dur a terme, utilitzant indicadors de seguiment adequats, a més dels fixats a les diferents convocatòries, amb caràcter continuat per permetre la presa d’accions en cas de desviaments sobre allò previst.
  • * Fent un seguiment dels contractes i serveis atorgats de forma periòdica, proposant estratègies de millora.
  • * Avaluant els resultats obtinguts i proposar, si escauen, mecanismes de millora a futur.
  • * Assegurant que en l’execució dels diferents programes s’implementa de forma adequada el model d’acompanyament per competències, promovent, quan escaiguin, accions formatives, de supervisió o de mentoria entre responsables i personal tècnic.
  • * Duent a terme, amb les persones responsables d’àrea, el seguiment pressupostari dels diferents programes gestionats, per a la correcta justificació de les desviacions que es puguin estar produint, coordinant-se amb la Direcció financera.
  • * Conscienciant i tenint cura del compliment dels procediments establerts, per una correcta gestió administrativa relativa al procés de les persones ateses i als programes i perquè es recullin adequadament les dades necessàries per poder reportar indicadors específics i globals.
  • * Mantenint i/o assegurant-se que es manté una interlocució adequada amb les diferents entitats finançadores de subvencions, participant-hi o liderant-la quan escaigui.
  • * Supervisant les justificacions tècniques finals o intermèdies de les diferents convocatòries elaborades per les persones responsables d’àrea.
  • * Coordinar i gestionar directament l’equip de responsables de les àrees operatives, així com, de retruc, l’equip tècnic al seu càrrec:
  • * Definint el perfil de responsable d’àrea, amb les seves funcions, responsabilitats i competències
  • * Transmetent les coordenades generals de la seva feina i supervisant-ne l’activitat.
  • * Apoderant i acompanyant les persones responsables d’àrea per tal d’aconseguir una execució acurada dels diferents programes finançats, tot fomentant la seva autonomia i aprenentatge i millores continues, a més de coordinant-les, guiant-les i ajudant en la resolució d’incidències.
  • * Mantenint reunions periòdiques de treball, de detecció de necessitats, de co-creació de continguts i de fixació i seguiment d’objectius.
  • * Promovent el treball transversal entre les diferents àrees, amb accions com el treball per projectes conjunts i reunions periòdiques, tant amb caps com amb personal tècnic.
  • * Assegurant una organització estructurada del treball i una adequada comunicació transversal de la informació clau per al bon funcionament de Prohabitatge.
  • * Generant un clima de confiança, afavorint la cohesió i el treball en col·laboració, així com l’autonomia, responsabilitat i presa de decisions.
  • * Avaluant les competències fortes i les àrees de desenvolupament de cada membre del seu equip, del conjunt de treballadors, així com de les persones responsables amb Gerència.
  • * Dissenyant, acordant i transmetent el pla de desenvolupament individual i el de l’equip en funció de les àrees de millora detectades.
  • * Acompanyant l’equip i a cada membre individualment en el seu procés de millora contínua.
  • * Realitzar altres tasques vinculades amb la Direcció operativa i amb altres àrees de Prohabitatge:
  • * Treballant colze a colze amb la Direcció financera per a tancar la versió final a incloure a la part tècnica de les diferents convocatòries, a més de indicant recursos personals i materials per a la seva quantificació econòmica i posterior assignació.
  • * Responent a tot allò que se sol·licita des de la Direcció financera per a la justificació de les diferents convocatòries.
  • * Coneixent i transmetent a la Direcció jurídica i de gestió immobiliària els models d’habitatges adequats per donar resposta a les necessitats de les persones i famílies usuàries
  • * Revisant els processos i procediments interns de funcionament i proposant la seva modificació, comunicant-la i defensant-la davant el Comitè de qualitat.
  • * Revisant i aprovant fitxa de lloc de treball quan s’hagi de cobrir una nova vacant, i passant-la a Direcció General per al seu vistiplau abans d’arribar a Gestió de persones.
  • * Prenent part, quan escaigui, en proves de processos de selecció.
  • * Mantenint interlocució amb Gestió de persones per qüestions laborals (finalitzacions de contracte, pròrrogues, incorporacions, etc.).
  • * Derivant sol·licituds pertinents d’accés a carpetes o creació de noves a la persona tècnica de digitalització.
  • * Representant institucionalment l’entitat, participant en plataformes de treball sobre les matèries de la seva direcció i impulsant un discurs i enfocament de drets.
  • * Garantint la confidencialitat de la informació gestionada a Prohabitatge, especialment la relacionada amb les persones usuàries.
  • * Seguint les recomanacions de seguretat i prevenció de riscos laborals.

COMPETÈNCIES REQUERIDES

COMPETÈNCIES BÀSIQUES I TÈCNIQUES

  • * Coneixements avançats de programes d’acció social, especialment en els àmbits de l’habitatge, l’acció comunitària i de treball amb col·lectius en exclusió social.
  • * Coneixements i tècniques en gestió d’organitzacions.
  • * Coneixements avançats de disseny de projectes.
  • * Coneixements de gestió de clients finançadors.
  • * Coneixements de direcció estratègica.
  • * Coneixements de tècniques de gestió de persones i equips (coaching, mèntoring, cohesió d’equips, entre d’altres)
  • * Dominar la metodologia d’acompanyament per competències.
  • * Coneixements de gestió pressupostària i de càlcul d’ofertes econòmiques.
  • * Coneixements de tècniques de gestió de processos.
  • * Coneixements de quadres de comandament i indicadors.
  • * Coneixements de polítiques d’habitatge i el seu mercat.
  • * Coneixements d’economia social i aplicació de productes de l’economia social i solidària.
  • * Nocions de teoria del canvi i marc lògic.
  • * Nocions de transversalització  de gènere, violències masclistes i la seva interseccionalitat.
  • * Coneixements de la realitat del sensellarisme i exclusió residencial.
  • * Dominar les llengües catalana i castellana.
  • * Dominar informàtica a nivell usuari (ofimàtica, especialment full de càlcul).

COMPETÈNCIES TRANSVERSALS

  • * Orientació a les persones: desig i disposició d’ajudar i treballar en benefici de les persones, avantposant els interessos aliens als propis i mostrant una clara vocació de contribuir a millorar la vida de les persones ateses, tot detectant i satisfent les seves necessitats.
  • * Situar-se en el context: capacitat per identificar, avaluar i comprendre les característiques, els requeriments, les normes de cada situació que viu l’organització i l’entorn, amb l’objectiu d’assolir un òptim compliment de les responsabilitats i funcions.
  • * Compromís amb l’organització: capacitat per acceptar com a propis la missió, la visió, els valors i objectius de Prohabitatge Som Llar, més el desig de pertànyer-hi i la disposició a esforçar-se en benefici de l’organització. També suposa cercar de manera activa i continua la millora de l’entitat.
  • * Visió estratègica: habilitat per veure l’organització de forma global, projectar-la cap el futur, identificant àrees d’oportunitat i millora, establint fites a mig i llarg termini, i dissenyant plans d’acció, tenint en compte totes les variables de l’entorn que hi poden influir.
  • * Lideratge, relació interpersonal i treball en equip: capacitat de transmetre una visió de futur i de donar coordenades clares i precises per a la consecució d’objectius i fites. També implica guiar i donar suport a l’equip cap a aquests resultats esperats, establint vincles de respecte i confiança, generant compromís i motivació en el personal col·laborador, mantenint una actitud assertiva en les relacions i treballant de forma cooperativa i coordinada (també amb professionals de fora de l’organització), exercint un liderat participatiu.
  • * Comunicació: expressar i presentar les pròpies idees i entendre les dels altres de manera clara i efectiva. Demostrar capacitat per a fer un bon raonament. Utilitzar l’escolta activa, la reformulació i altres tècniques.
  • * Responsabilitat: capacitat de prendre decisions i executar les funcions del lloc de Director/a des de la implicació i el compromís, tenint en compte els objectius generals de l’organització, els requeriments de la pròpia ocupació i els criteris propis d’actuació.
  • * Organització i planificació: tenir una visió de conjunt de les pròpies tasques i del camp d’activitat i organitzar-se i prioritzar de manera lògica i ordenada les accions a dur a terme per tal d’assolir els objectius i resultats previstos, tot optimitzant l’ús del temps i els recursos disponibles.
  • * Flexibilitat: habilitat d’adaptar-se, cercar i aplicar respostes àgils i eficaces, en diferents i variades situacions, entorns i amb persones, responsabilitats i tasques canviants, integrant el canvi de manera positiva i constructiva.
  • * Autonomia i resolució de problemes: capacitat de dur a terme les funcions i tasques inherents al seu càrrec, amb rigor i de forma sistemàtica, tot abordant els potencials problemes o incidències amb confiança, responsabilitat, seguretat i sense necessitat de supervisió constant.
  • * Pensament analític i crític: capacitat per identificar i comprendre una situació o problema complex i no evident, essent capaç d’interrelacionar els seus comportaments i reconèixer les causes i les seves implicacions. Establir interrelacions i vincles causals entre situacions i/o problemes que aparentment no estan connectats.
  • * Gestió de situacions d’estrès i de les emocions: habilitat per identificar, comprendre i controlar les emocions, especialment en situacions de pressió, buscant estratègies adequades pel seu control i superació, així com aconseguir el control de l’expressió física que les acompanya.
  • * Disposició a l’aprenentatge: identificar les mancances formatives que poden afectar a l’execució de la tasca i mantenir una actitud positiva vers l’aprenentatge continuat per la millora professional.

REQUISITS FORMATIUS I D’EXPERIÈNCIA

  • Formació: universitària, preferentment en ciències socials.
  • Es valorarà formació específica ajustada al perfil descrit.
  • Es valorarà formació en gestió d’entitats no lucratives, relacions laborals
  • Experiència: 3 anys en lloc similar i molt valorable que ho sigui en el Tercer Sector, en Organitzacions d’Acció Social.

Experiència valorable:

  • Experiència en gestió d’equips.
  • Experiència en gestió de projectes.

CONDICIONS LABORALS

  • Jornada laboral: 38,5 hores setmanals.
  • Horari: 8h a 14h i dues tardes fins les 17h, de dilluns a dijous. Divendres fins a les 15h.
  • Contracte: indefinit, amb 5 mesos de període de prova.
  • Lloc de treball: Barcelona, seu central de Prohabitatge.
  • Data d’incorporació prevista: a pactar amb la persona seleccionada.

CANDIDATURA

Ves al contingut