Coordinador/a àrea incidència política i participació social
Enviar CV a ccar@ccarefugi.org
Fins el 28/10/2024
SALARI: 32.808,79€ bruts anuals.
Descripció de l’entitat
A la Comissió Catalana d’Acció pel Refugi tenim com a objectius la defensa del dret d’asil i els drets de les persones refugiades i migrants, alhora que treballem per afavorir els seus processos d’inclusió social a Catalunya. Des de la Comissió qüestionem la pretesa voluntarietat de les migracions i volem obrir un debat sobre les formes de persecució i vulneracions de drets humans que necessiten d’algun tipus de protecció.
Objectiu del lloc de treball
En col·laboració amb l’equip de direcció, definir, coordinar i executar les línies estratègiques de l’àrea d’Incidència política i participació social la CCAR i vetllar per al correcte desenvolupament de l’àrea.
Des d’aquesta àrea elaborem comunicats, notes de premsa, publicacions, informes i campanyes de denúncia pública i sensibilització, així com organitzem actes, formacions, xerrades i conferències amb l’objectiu de produir un impacte en l’opinió pública, els mitjans de comunicació i l’esfera política sobre la situació de les persones refugiades, els marcs normatius que les emparen i les situacions de vulneració de drets fonamentals entre altres.
Totes les accions es requereix que es desenvolupin a través de la implementació d’objectius i metodologies comunes de treball a la casa. Al mateix temps, coordinació de l’equip sota la seva responsabilitat i implementació de les polítiques de desenvolupament de persones de l’entitat.
Funcions
- Donar suport a la Direcció en la implementació de l’estratègia de l’àrea ICP així com en la identificació, formulació, execució, avaluació i justificació dels diferents programes i projectes que es duen a terme a IPS.
- Elaborar la planificació de les campanyes, activitats i productes i vetllar pel seu acompliment.
- Vetllar per a la correcta execució de les campanyes, activitats i productes; així com l’assoliment dels objectius i indicadors amb les seves corresponents FV i factures.
- Vetllar pel seguiment mensual/trimestral dels Quaderns de projectes i fitxes d’activitats per part de l’equip d’incidència així com seguiment econòmic de totes les activitats del IPS.
- Elaboració i supervisió de continguts, campanyes i activitats. Es comentaran les línies de les campanyes amb Direcció.
- Facilitar la comunicació interna de l’equip d’Incidència, promoure la seva participació en diferents espais i activitats tan internes com externes a través de la dinamització de reunions.
- Fomentar la participació de persones refugiades i voluntàries en els diferents processos de l’àrea. Especialment fomentar la participació de persones refugiades de la CCAR o externes així com professionals d’orígens diversos en les activitats i campanyes.
- Representar l’entitat en diferents espais: xarxes, relacions amb proveïdors, espais de comunicació prèviament pactats amb la coordinació.
- Participar en formacions, xerrades, taules rodones, d’entre d’altres, en representació de la CCAR.
- Vetllar per una bona coordinació a nivell operatiu i estratègic amb l’equip de DEI, DEAGP i AP.
- Participar amb la direcció i responsable de comunicació de l’estratègia comunicativa quan sigui pertinent i supervisar planificació i continguts que des de Comunicació es facin en relació a IPS.
- Canalitzar comunicacions amb DEI, Coordinació Econòmica i Administrativa i Direcció per part de l’equip d’incidència.
- Donar suport a la direcció en els processos de l’Àrea ( gestió, estratègia…)
- Participar en espais de representació institucional quan se li demani per part de Direcció.
- Donar suport i participar en les activitats organitzades per altres àrees la CCAR.
Requisits
- Llicenciatura o Grau en Dret, Ciències Polítiques o altres carreres relacionades amb Ciències Socials però amb experiència en l’àmbit de la incidència política i social.
- Formació especialitzada en l’àmbit d’asil, migracions, acompanyament a persones defensores dels drets humans.
- Experiència d’almenys 4 anys en un lloc de treball de característiques semblants.
- Formació i experiència en gestió d’equips de treball i planificació.
- Formació en perspectiva de gènere i interseccionalitat.
- Coneixement i domini del català (nivell C1)
- Alta motivació per al treball en migracions i asil.
- Competències lingüístiques comunicatives en anglès i/o francès.
Capacitats i compromisos
- Capacitat resolutiva i propositiva.
- Capacitat d’anàlisi.
- Capacitat de negociació i mediació.
- Capacitat relacional i de comunicació.
- Capacitat de resiliència.
- Capacitat de treball autònom i de priorització de tasques.
- Disposició per al treball en equip.
- Compromís amb els objectius de CCAR, amb la seva missió, visió i valors.
- Resistència a l’estrès i orientació a l’assoliment d’objectius.
Es valorarà
- Haver format part de CCAR en qualitat de treballador/a, voluntari/a o persona beneficiària.
- Formació en gènere i gestió de projectes
Condicions
- Contracte indefinit.
- Icorporació immediata.
- Jornada completa 35 hores; quatre dies de matí i un de tarda.
- Lloc de treball a Barcelona.
Informació requerida
- Enviar el currículum vitae a ccar@ccar-cear.org amb la referència: COORDINADOR/A DE L’ÀREA D’INCIDÈNCIA
- El termini de presentació de candidatures finalitza el 28 d’octubre
- Només es contactarà amb les persones seleccionades per a l’entrevista