Assessor/a jurídic/a en habitatge pel Servei d’intervenció i mediació davant situacions de pèrdua d’habitatge (SIPHO)

ASSOCIACIÓ PER LA RECERCA I L'ACCIÓ SOCIAL

Enviar CV a mmileo@vincle.org

Fins el 21/05/2025


SALARI: Més de 27.000€ bruts anuals.

Tasques i funcions

  • Gestió i mediació davant situacions de pèrdua d’habitatge.
  • Entrevistes, visites i assessorament a les Unitats de Convivència afectades per la pèrdua de l’habitatge i/o ocupació.
  • Assessorar jurídicament en l’àmbit de l’habitatge a la resta de l’equip SIPHO.
  • Estudiar la normativa i la seva incidència en el servei SIPHO.
  • Avaluar les possibles situacions de vulnerabilitat social i/o de risc d’exclusió residencial de les persones usuàries del servei.
  • Generar i tramitar els informes i documentació que s’escaigui per a garantir l’acompanyament i l’assessorament a les Unitats de Convivència.
  • Elaborar informes de contingut jurídic.
  • Proposar i participar de les mediacions entre les diferents parts que intervenen en els processos gestionats des del servei per trobar l’alternativa més satisfactòria.
  • Mantenir i tenir actualitzats els expedients, dades i indicadors dels casos.
  • Altres funcions de similar naturalesa i qualificació relacionades amb el seu lloc de treball.
  • Complir amb tots els requeriments normatius, els codis ètics professionals, d’organització i de protecció de dades.

Requeriments i competències

  • Titulació: llicenciatura o grau universitari de dret.
  • Valorable formació de postgrau i/o màster, especialment en mediació i/o habitatge.
  • S’ha de disposar de cursos d’especialització sobre normativa vinculada a habitatge, arrendaments, dret de família, mediació i negociació. Haurà de comptar d’un mínim de dos cursos d’un mínim de 5 hores.
  • Experiència mínima de dos anys en assessorament jurídic i mediació.
  • Perfecte ús del català i castellà, parlat i escrit. Nivell C Català.
  • Es valorarà certificació B2 en altres llengües. Bona capacitat de redacció i síntesi.
  • Habilitats comunicatives, escolta activa i assertivitat. Habilitats de mediació i capacitat d’arribar a pactes. Flexibilitat i adaptació al canvi.
  • Tolerància a la pressió.
  • Capacitat de treball en equip i dintre d’una xarxa multidisciplinària en un servei d’alta complexitat. Carnet de conduir tipus B.
  • Coneixements informàtics a nivell d’usuari.

Característiques

  • Jornada de: 38,5 hores setmanals.
  • Horari de: De dilluns a divendres. Matins i Tardes (presencials).
  • Incorporació: immediata.
  • Ubicació: Diagonal 297, Entl.1a (Barcelona)

Altres: contracte indefinit amb període de prova

Ves al contingut